דף הבית רפואה ובריאות הפרעות קשב וריכוז פיתוח חשיבה ושיפור זיכרון - סדנאות
פיתוח חשיבה ושיפור זיכרון - סדנאות
אסי שרון 05/08/10 |  צפיות: 4885


פיתוח חשיבה – למה צריך את זה?

כדי להבין את הכוח הרב שיש ליכולת החשיבה שלנו יש לבחון קודם כל מהי בכלל חשיבה.
רבים ניסו להגדיר פעולה זו של האדם ויתר בעלי החיים החושבים על כדור הארץ וישנם תאוריות ומחקרים רבים שנעשו בתחום.

חשיבה היא פעילות של קליטת מידע חיצוני מסהסביבה וכשמדובר על קליטת מידע פנימי מתוך הזיכרון . ע"י תהליכים שונים אנו קולטים את המידע ומעבדים אותו מחדש לצרכנו.
חשיבה מתבטאת באמצעות סמלים ,רעיונות וכ'ו ותוצאותיה הן אמונות , רגשות , עמדות ודעות .
פיתוח חשיבה נועד בכדי לסייע לנו לשפר את יכולת החשיבה שלנו להגיע למיצוי מירב הפוטנציאל הטמון בנו.

בדר"כ פיתוח חשיבה יעבוד על אזורים מסויימים במוח שאחראים על יכולות כמו זיכרון , הבחנה בין תפל ועיקר , הסקת מסקנות , חשיבה אנליטית וסוגי חשיבה מרכזיים אחרים.

חשיבה אנליטית , חזותית ,  אסוציאטיבית - הבדלים

פיתוח חשיבה מתמקד בכמה סוגי חשיבה עיקריים :

חשיבה חזותית - ביצוע פעולות חשיבה שונות ע"י גורמים חזותיים כמו רצף תמונות , סימנים  ועוד. בחשיבה זו האדם מקבל את המידע הדרוש לו מגורמים חיצוניים המסייעים לו בהבחנה והסקת מסקנות בהתאם למידע חזותי אותו הוא קולט.

חשיבה אסוציאטיבית - ביצוע פעולה מתמשכת של חשיבה שנעשית ע"י קליטת מידע מסויים וזכירותו ע"י דימויים שקשורים בעקיפין או ישירות לנושא זה.   לדגומה תוכנה לניהול עובדים הינה תוכנה מאוד פשוטה אבל לא תוכנה לחשיבה אנאליטית.

חשיבה אנליטית - חשיבה זו הינה חשיבה שמטבעה מסייעת בניתוח המידע שאליו אנו נחשפים מדי יום . בעזרת חשיבה אנליטית אנו מסוגלים להסיק מסקנות רצויות
ולתכנן את פעולתנו ואת צעדנו בהמשך הדרך.


כיום לצורך פיתוח חשיבה רבים פונים למכונים מיוחדים בהם הם עוברים מספר פעולות של שיפור זיכרון ושאר יכולות קוגניטיביות חשובות הדרושות לאורח חיים תקין .
בעיות זיכרון הן אינן נדירות . מרבית האוכלוסיה בשלב זה או אחר חווים ירידה קוגניטיבית שנגרמת מגורמים שוניםכמו לחץ , עייפות מתמשכת , תזונה לא בריאה וסיבות נוספות אחרות. ע"י אבחון קוגניטיבי מוקדם ניתן לצמצם בצורה ניכרת את יכולתנו הקוגניטיביות.

סדנאות שיפור זיכרון

ללא יכולת זיכרון טובה לא ניתן לקלוט מידע ולאגור אותו לטווח הארוך , משמע שכשיהיה צורך בשליפת המידע ושימוש בו נתקל בבעיה.

איך מתגברים על הבעיה ? סדנאות זיכרון .
בסדנאות זיכרון ניתן לעבוד בצורה פרטנית או קבוצתית על יכולנו לזכור לטווח הארוך ולטווח הקצר ובכך לסייע ליכולת זו ע"י אימון מוחי .

זכרו , פיתוח חשיבה אינו עניין של מה בכך כדאי להתחיל מוקדם בטיפול בהפרעות זיכרון לפני שהמצב מחמיר


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסי שרון


 


מאמרים נוספים מאת אסי שרון
 
מערכות תצוגה וסטנדים - סיוע לתהליך המכירה בחנות
07/08/11 | מכירות
מערכות תצוגה ו סטנדים לתצוגה תורמים לניצול החלל בצורה המירבית ומסייעים בתהליך המכירה. רוצים לקבל מידע נוסף בנושא? הכנסו למאמר המורחב.

השכרת שמלות לאירועים - ללבוש מעצבי על !
12/07/11 | אופנה
ב wish יש את השמלות ערב של כל המעצבים הבינלאומיים הטובים ביותר.השכרת שמלות לכל סוגי האירועים ממעצבי העל.

עיצוב חלונות ראווה בעזרת מדבקות קיר
28/06/11 | מיתוג
אחת הדרכים לעצב חלונות ראווה היא באמצעות מדבקות. היחס לתחום הפקת מדבקות הופך להיות חיובי יותר ויותר לאורך השנים האחרונות. רוצים לקבל מידע נוסף על עיצוב חלונות ראווה? כל המידע במאמר הבא.

התקנת מנעולים ע"י מנעולן מומחה
אם אתם מחפשים מנעולן במרכז ,אנו ממליצים לכם בכל לשון על חברת מרתוק.אפשר לספר הרבה על חברת מרתוק אשר משווקת את מנעול הרתק המוביל בארץ להגנה מסיבית על דלתות הפלדה,שנקרא גם הוא כמובן ''מרתוק''.

נורית פרדו - קורס לימודי אסטרולוגיה
נורית פרדו היא אסטרולוגית מומחית ,במשך עשרים ושמונה השנים בהם היא עובדת כאסטרולוגית,נורית רכשה מיומנות בשפת האסטרולוגיה העשירה אשר בנויה על פי סימנים ומשלים עמוקים אשר נוגעים בכוחות הנפש העמוקים ביותר של האדם ובנבכי התת-מודע שלו.עוד מידע על קורס האסטרולוגיה של נורית פרדו? הכנסו למאמר בנושא

החלפת מנעול - הבטיחות משתלמת
פרצו לכם את הדירה ? איבדתם את המפתחות ? אתם עוברים לדירה חדשה ? מכל אחד ממקרים משמחים או עצובים אלו לפי בחירתכם,צריך לבצע החלפת מנעול. במאמר הבא נסביר בהרחבה על הנושא.

מתקני תצוגה - מערכות מודולריות לשיווק מוצרים
מידי שנה חברות רבות משיקות מגוון רחב של מוצרים לשוק המקומי והעולמי. כל השקת מוצר חדש מלווה בשלבים רבים של תכנון, בדיקות הפקה והשקה.במאמר הבא נעסוק באפשרויות התצוגה השונים כמו מתקני תצוגה ומערכות מודולריות לפרסום שיווקי ויעיל.

הקניית מיומנויות חברתיות לילדים
20/04/11 | הורות
טיפול של הקניית מיומנויות חברתיות לילדים יעסוק בשלב הראשון בזיהוי של אותם התנהגויות וכישורים שאינם מפותחים מספיק,ואשר גורמים ומגרים את הלחץ החברתי.מאמר בנושא התמודדות עם חרם כיתתי על הילד.

סדנאות אסטרולוגיה בהדרכת אסטרולוגית מומחית
לא חסרות סדנאות אסטרולוגיה בארץ.מה שכן כדאי לברר מי מעביר אותן לפני שנרשמים לסדנה מסוג זה.נורית פרדו אסטרולוגית מומחית בעלת שם בארץ מעבירה קורסים,סדנאות,ייעוץ אסטרולוגי ועוד. כל המידע במאמר הבא.

הדברת טרמיטים ושאר מזיקים
04/04/11 | חיות מחמד
עולמנו מלא בחיות שונות ומשונות. חלקן חיות מחמד, חלקן חיות בר וחלקן מהוות מטרד רציני לחיינו.טרמיטים, חולדות , פרעושים ושאר מזיקים הן רק חלק מהחיות שציקורל הדברות מדבירה בהצלחה כבר שנים. הכנסו למאמר למידע נוסף על הנושא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI