דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין טיפ: מערכת לבדיקת מחירי עסקאות נדל"ן
טיפ: מערכת לבדיקת מחירי עסקאות נדל"ן
עו"ד אורי דניאל 08/08/10 |  צפיות: 9859

רוצים לדעת כמה כסף השכן קיבל בתמורה לדירה שלו? רוכשים דירה ומעוניינים לבדוק באיזה מחיר נסגרו עסקאות באזור? יש דרך קלה ונוחה לברר זאת. עו"ד אורי דניאל, שמשרדו עוסק במיסוי מקרקעין, מספר כי רשות המסים השיקה השנה מערכת למידע נדל"ן באינטרנט. במאגר, הפתוח לציבור הרחב, אפשר לאתר נתונים על עסקאות נדל"ן על ידי הזנת נתוני גוש וחלקה. התוצאות המתקבלות מפרטות את תאריכי העסקאות ואת השווי המוצהר שלהן.

עו"ד אורי דניאל מציין כי המערכת הוקמה בעקבות עתירה מינהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים. בהתבסס על חוק חופש המידע, העותרים ביקשו להורות על חשיפת המידע הקיים ברשות המסים, הכולל את פרטיהן של כל עסקות הנדל"ן בישראל. העותרים טענו כי מאז 2003 ישנו מאגר מידע על עסקאות נדל"ן, שלכאורה פתוח לציבור, אבל למעשה רק בעלי מקצוע או אמצעים כספיים יכולים לעשות בו שימוש.

בתגובה לעתירה הודיעה רשות המסים כי מאגר מידע שהוקם על פי סעיף 105 א לחוק מיסוי מקרקעין (שבח, מכירה ורכישה) יהיה זמין לשימוש הציבור באמצעות האינטרנט.

עו"ד אורי דניאל מסביר כי החשיפה של נותנים אלה היא משמעותית ובעלת ערך רב בעבור מי שמבצעים או עומדים לבצע עסקאות נדל"ן. לדברי עו"ד דניאל האפשרות לדעת בכמה נמכרה דירה ברחוב שלנו או ברחוב שבו אנו רוצים לרכוש דירה הופכת את השוק לשוק חופשי באמת. לדבריו עד עתה היה צורך להסתמך על נתוני מחירים מבוקשים ממודעות בלוחות יד שנייה. נתונים אלה כמובן אינם מספרים לנו דבר על השויי האמיתי של העסקה. אמנם לא כל הדירות שוות ויש מגוון רב של משתנים המשפיעים על ערך הדירה אבל כך תוכלו לדעת בקירוב מהו שווי הנכסים באזור, אומר עו"ד דניאל.

המערכת זמינה בכתובת https://www.misim.gov.il/svInfoNadlan/


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד אורי דניאל


 


מאמרים נוספים מאת עו"ד אורי דניאל
 
הונאה של חברת קדישא
24/12/10 | כללי
מקרה נוסף של הונאה פורסם, והפעם מדובר בחברת קדישא המוסמכת לטפל בענייני קבורה. התובעת היא אישה אבלה על בעלה, המדווחת כי ביום פטירתו פנתה לחברת קדישא בבקשה לקבורת המנוח. עלויות הקבורה אשר נדרשו מן האלמנה היו 25,000 ש"ח וזאת לאחר מיקוח כספי ביום צערה.

מיסוי זכויות בניה
זכויות בנייה הם חלק מהמרכיבים החיוניים בכל קרקע בישראל, לפיהם נקבעת המטרה שאליה הקרקע יועדה והשימושים האפשריים שלה. לעיתים אף השווי שלה נגזר מזכויות הבניה של הקרקע. עו"ד אורי דניאל מציין את חוק התכנון והבנייה תשכ"ח 1965 כרגולציה שמגדירה את השימושים שבעלי קרקעות רשאים לעשות עם הקרקע, ואילו שימושים אסורים. עוד מציין עו"ד אורי דניאל שעד כה לא קבעו בתי המשפט בישראל את מהות מוחלטת של המושג זכויות בנייה בהיבט הקנייני, ואולם הנטייה היא להניח שזכויות בנייה הן מושג מורכב הנגזר בין היתר מהיבטים כמו צדק ות

מיהו נכה עפ"י חוק הביטוח הלאומי ?
ע"פ חוק ביטוח לאומי קיים ביטוח בשם "ביטוח נכות" המעניק הטבות לכלל האנשים להם נקבעו אחוזי נכות כלשהם. ואולם, התנאי הראשון לקבלת ההטבות הוא עצם הוכחת הנכות, ולאחר מכן הוכחת אי היכולת להשתכר בעבודה או בכלל לתפקד. על מנת להוכיח זאת, עו"ד אורי דניאל טוען שעל כל נכה לעמוד בפני וועדה רפואית אשר קובעת את רמת הנכות וכן יכולת התפקוד.

בג"ץ: טיפים נחשבים לשכר לשם קבלת קצבאות ביטוח לאומי
22/08/10 | מיסים
טיפים נחשבים לשכר עבודה לצורך קצבאות שמשלם הביטוח הלאומי, כך עולה מפסק דין של בג"ץ. הפסיקה התקדימית של בג"ץ הפכה את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה בעניין זה.

טיפ: מערכת לבדיקת מחירי עסקאות נדל"ן
רוצים לדעת כמה כסף השכן קיבל בתמורה לדירה שלו? רוכשים דירה ומעוניינים לבדוק באיזה מחיר נסגרו עסקאות באזור? יש דרך קלה ונוחה לברר זאת. עו"ד אורי דניאל, שמשרדו עוסק במיסוי מקרקעין, מספר כי רשות המסים השיקה השנה מערכת למידע נדל"ן באינטרנט. במאגר, הפתוח לציבור הרחב, אפשר לאתר נתונים על עסקאות נדל"ן על ידי הזנת נתוני גוש וחלקה. התוצאות המתקבלות מפרטות את תאריכי העסקאות ואת השווי המוצהר שלהן.

מעמדם של ידועים בציבור במיסוי מקרקעין
ידועים בציבור הם בני זוג אשר מקיימים מסגרת משפחתית מבלי להיות נשואים. מדובר על בני זוג אשר אינם מעוניינים או אינם יכולים להינשא לפי חוקי המדינה, כך למשל זוגות חד-מיניים, בני דתות שונות או למשל כהן וגרושה. מבחינות מסוימות זוכים בני זוג במעמד כזה לזכויות דומות לאלה של בני זוג נשואים. עו"ד אורי דניאל, שמשרדו עוסק בתחום, מסביר את המצב בנוגע למיסוי מקרקעין.

תיקון חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה – נטל ההוכחה מאת עו"ד אורי דניאל
ב-28.6 התקבל בכנסת תיקון לחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה המחזק את ההגנה על העובדים מפני הפליה ומגביר את נטל ההוכחה על המעסיק במקרים של חשד להפליה. את התיקון לחוק יזמו חברות הכנסת מרינה סולודקין ושלי יחימוביץ'.

פנסיה חובה וחובת המעסיק - מאת עו"ד אורי דניאל
מאז כניסתו לתוקף של חוק פנסיה חובה בתחילת שנת 2008, הפנסיה היא באחריות המעסיק ומתפקידו לדאוג להפרשתה. החוק הוא בעצם צו הרחבה לחוק הפנסיה הקובע כי כל עובד בישראל זכאי לחסכון פנסיוני מקיף ועל המעביד לשלם את חלקו.

עצות למעסיקים בנושא פיטורי עובדים
מעסיקים רבים מאמינים כי פיטורי עובדים הם החלק הקשה ביותר בתפקידם. עם זאת, פיטורים הם חלק מההתנהלות השוטפת של כל עסק. עו"ד אורי דניאל מציע מספר עצות למעסיקים שצריכים לפטר עובד. ראשית חשוב לדעת כי יש מקרים בהם אסור לפטר עובדים. אין לפטר עובד עקב יציאתו למילואים. בנוסף אסור לפטר עובדים עקב התאגדות או עקב חברותם בוועד. עו"ד אורי דניאל מוסיף ומציין כי חל איסור גם על פיטורי עובדת בהריון או בחופשת לידה ואף 60 ימים לאחר חופשת הלידה.

הפרשת פנסיה לעובד- מאת עו"ד אורי דניאל
עו"ד אורי דניאל, שמשרדו מתמחה בין היתר בדיני עבודה מבהיר מהו חוק הפנסיה, בשנת 2008 נכנס לתוקף צו ההרחבה הידוע בשמו "חוק פנסיה חובה" הקובע כי על כל מעסיק להפריש לטובת עובדיו כסף לפנסיה. על פי צו זה כל עובד ועובדת בישראל מעל גיל 21 זכאי לחסכון פנסיוני מקיף הכולל ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח שארים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI