דף הבית בית משפחה וזוגיות הורות איך להפוך את חופשת הקיץ מה"עונש הגדול" ל"חופש הגדול"?
איך להפוך את חופשת הקיץ מה"עונש הגדול" ל"חופש הגדול"?
זיו סופר 12/07/08 |  צפיות: 4997

להורים רבים, חופשת הקיץ היא מעמסה כמעט בלתי נסבלת. אנו סופרים את השעות, מכינים טבלאות ייאוש ומחכים בקוצר רוח ל- 1 בספטמבר אז יסתיים לו ה"עונש הגדול". רגע לפני שאנו מאבדים את השפיות, או לחילופין ממשכנים את הילדים לחודשיים הקרובים, להלן מספר עצות מעשיות שיעזרו לנו להעביר את חופשת הקיץ בנעימים.

 

תכנון זמן – מומלץ מאד לתכנן את הזמן והפעילויות מראש. כדי לערוך תוכנית שבועית ולתלות אותה על המקרר או במקום נגיש לילדים. כך אנו משיגים למעשה שלושה דברים, האחד אנו חוסכים מעצמו את כאבי הראש הנלווים לתכנון היום-יומי ה"ספונטאני". את כל כאבי הראש אנו מנקזים לשעה-שעתיים מרוכזות. דבר שני, אנו חוסכים אמירות כמו "מה עושים מחר?" "אוף, משעמם לי". דבר חשוב נוסף, הוא שתוכנית שבועית יוצרת סדר יום, מסגרת וודאות. כל אלה חשובים מאד להתנהלות נכונה ובריאה של המשפחה כולה.

 

השכמה ושינה – למרות שזה החופש הגדול, מאד חשוב להקפיד על השכמה בשעה שנקבעה וכך גם לגבי השנת לילה. כמובן שניתן לקום מאוחר יותר וללכת לישון מאוחר יותר, אך יש לקבוע זאת מראש. כמו כן, עדיין מאד חשוב שהילדים ילכו לישון בשעה סבירה ולא בחצות הליל. גם לגבי ההשכמה, מומלץ להעיר את הילדים בשעה שנקבע. הקפדה על שעות השינה תורמת לערנותם ותפקודם של הילדים במקביל על שמירת המסגרת.

 

חלוקת תשומת הלב – במידה ויש יותר מילד אחד, חשוב להקפיד על איזון בתשומת הלב לשני הילדים. לעיתים יש להורים נטייה "להזניח" מעט את הילדים הגדולים מתוך מחשבה שהם אינם זקוקים עוד לתשומת ליבם.

 

חלוקה בנטל – מומלץ ששני בני הזוג יחלקו בנטל הפעלת הילדים. ניתן לעשות זאת על ידי חלוקת היום למשמרות, או חלקות ימים.

 

המשפחה המורחבת – זה הזמן להיעזר בחותנת (למרות שלא כ"כ אוהבים אותה) ולהדק קשרים משפחתיים נשכחים. סבים וסבתאות, דודים ודודות כל אלה יכולים לסייע בהעברת ימי כיף ובילוי לילדים.

 

חברים – החופש הגדול הוא זמן מצוין לשלוח את הילדים להתרעננות אצל אחד החברים שלהם. ומכיוון שהעסקה היא דו-צדדית תארחו גם אתם. ערב פיג'מות, ערב סרטים מצוירים+פופקורן וכו' או ערב יצירה בדאס יכולים להעביר את הזמן בכיף גדול.

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זיו סופר

זיו סופר - פסיכותרפיה ממוקדת תוצאות | טיפול EMDR | טיפול בחרדה | טיפול בטראומה

www.zivsoffer.co.il | [email protected] | 054-2194106

אשקלון | באר-שבע



 


מאמרים נוספים מאת זיו סופר
 
המעבר ממסגרת הגן למסגרת בית הספר – גשר או משבר
העלייה לכיתה א' הינה מעבר נורמטיבי במעגל החיים. זהו מעבר חיובי המסמל התפתחות וצמיחה בהמשך לפרידה מהגן. עם זאת, חשוב מאד להתכונן אליו וככל שהילד יהיה מוכן יותר למעבר והמעבר יהפוך למוצלח, זורם וקל כך יגדל הסיכוי שיוכל לחוות צפייה והצלחה למעברים הבאים לחייו.

איך להפוך את חופשת הקיץ מה"עונש הגדול" ל"חופש הגדול"?
12/07/08 | הורות
המאמר נותן מספר טיפים כיצד ניתן להפוך את חופשת הקיץ לחוויה משפחתית מהנה.

מהו טיפול EMDR לחרדות, טראומות, פוביות ולחצים?
Eye Movement Desensitization and Reprocessing ובעברית: הקהיה ועיבוד מחדש באמצעות תנועות עיניים. EMDR זו גישה אינטגרטיבית המשלבת אלמנטים מגישות פסיכולוגיות שונות כמו הדינמית, הקוגניטיבית-התנהגותית והבין-אישית. חלק נכבד מהטיפול מבוסס על כוחותיו הרגשיים של המטופל ועל יכולתו הטבעית לעבד מידע.

הצבת גבולות לילדינו - מדוע וכיצד
25/06/08 | הורות
בולות הם יסוד חשוב והכרחי להתפתחות בריאה של ילדינו. הצבת הגבולות שומרת עליהם מפגיעה פיזית ומאפשרת להם התפתחות רגשית תקינה. המאמר מציג את חשיבותם של הגבולות וסוקר את המרכיבים המרכזיים בהצבתם תוך הבאת דוגמאות מחיי היום-יום.

גברים המשתמשים באלימות כנגד בנות זוגם: תיאוריות, סיווג וטיפול
דבריה של מלאני קליין, המצוטטים אצל Dutton (1998), מטיבים לתאר את התנהגותו האלימה של הגבר כלפי בת זוגתו:
"למעשה, התינוק אינו מכיר בקיומו של איש מלבדו ומצפה שכל רצונותיו יתמלאו. אך מה קורה כאשר ציפיות ורצונות אלו אינם מתמלאים? במידה מסוימת התינוק נעשה מודע לתלותיות שלו; הוא מגלה שהוא אינו יכול לספק לעצמו את כל צרכיו - הוא בוכה וצורח. הוא נעשה אגרסיבי. הוא באופן אוטומטי מתפוצץ בשנאה ובתשוקה אגרסיבית. אם הוא מרגיש ריקנות ובדידות...התגובה הופכת במהרה לבלתי נשלטת ומציפה...זעם אגרסיבי המביא לכאב ופ

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI