דף הבית עסקים עסקים בינלאומיים כיצד נערכים להקמת פעילות עסקית אינטרנטית?
כיצד נערכים להקמת פעילות עסקית אינטרנטית?
gbo 12/11/10 |  צפיות: 3701



רשת האינטרנט יצרה נגישות בין רגע למיליארדי גולשים מרחבי העולם. האפשרויות העסקיות שהרשת מציעה הן כמעט ללא גבולות. אין זה פלא שיזמי אינטרנט ישראלים רבים הקימו אתרים בחו"ל מסוגים שונים. הקמת אתר אינטרנט וחברת אינטרנט בחו"ל אינו דבר פשוט וקל לביצוע אלא עסק מורכב, מקצועי וסבוך.
קיבצנו כמה טיפים שהם תוצאה של עשייה וניסיון של שנים בתחום של הקמת חברות ואתרי אינטרנט בחו"ל. למד מטעויות של אחרים וחסוך עוגמת נפש בעתיד.

  1. רעיון טוב – הכוונה לרעיון טוב שיוכללייצר כסף בשלב כל שהו בעתיד. ישנם רעיונות רבים לאתרים שבתיאוריה יכוליםלהיות ה youtube הבא אבל רובם נופליםשלב של הפיכת הרעיון למזומנים. גם אם אתה רוצה להיכנס לתחום מוכר, אתה עדייןתצטרך לבדל את עצמך משאר המתחרים.
  2. הקמת אתר אינטרנט זה עסק לכל דבר - רביםחושבים שלהקים אתר אינטרנט בארץ או בחו"ל זה עניין פשוט וקל אךלא כך הדבר. הקמת אתר וחברת אינטרנט זהו פרויקט שמורכב מגורמים שונים כגון תכנותהמערכת\אתר, עיצוב האתר, אירוח, תכנים, קידום, שיווק, בנקאות, מיסויבינלאומי ועוד. מדובר על עבודה יומיות בעדכון האתר ובפיקוח על המערכותהשונות ולכן כלל הברזל הראשון בנושא - אם אין לך או לשותפיך זמן נוסף אומספיק זמן לעבוד על האתר - אל תכנסו מלכתחילה לפרויקט. אם אין מי שיקדםוינהל את הפרויקט - סביר להניח שהפרויקט לא יצליח.
  3. כתיבת תוכנית עסקית - מומלץ להכין תוכניתעסקית בסיסית לגבי הפרויקט. אין הכוונה לתוכנית מורכבת וארוכה שתעלה לכם כסףרב אלא לדוח אקסל פשוט שבו תכניסו נתונים לגבי הוצאות והכנסות. מומלץתמיד להכניס הוצאות ברף העליון והכנסות ברף התחתון, כך שלא יחסר לכם מימוןלהמשך הפעילות. בתוכנית העסקית הכניסו ניתוח רגישויות לגבי פרמטרים רביםככל האפשר כך תוכלו לדעת מהם גבולות ההוצאות וההכנסות הצפויים.גם אם תגייסוכסף ממשפחה וחברים, סביר להניח שהם ירצו לקבל נתונים והערכות כספיות לפניביצוע ההשקעה.
  4. גיוס כסף - אם אתה הולך להקים מערכתמסובכת ומורכבת והאתר נמצא בתחום תחרותי קח בחשבון שתצטרך להשקיעעשרות ומאות אלפי דולרים בהקמת המערכת ותפעולה. אם אין לך את הכסף הדרוש,יתכן שתצטרך לגייס כסף מחברים ומשפחה. קח בחשבון שמי שישקיע בפרויקט שלךיהיה גם שותף שלך לכן חשוב היטב למי אתה רוצה לפנות בגיוס הכסף ואיך תהיהחלוקת האחוזים בפרויקט.
  5. הקמת חברה בחו"ל - מאחר והאתר יפנהלקהל רחב ברחבי העולם ולא מישראל, כדאי למקם את החברה ואת חשבון הבנק שלהחברה מחוץ לישראל. מומלץ להקים חברה בחו"ל שתחזיק את אתרי האינטרנטונכסים אחרים של הפרויקט (דומיינים, אתרים נוספים,רשימות לקוחות אואימיילים, מידע סודי וכדומה). ברגע שיש לך משקיעים פוטנציאלים, ברוב המקרים הם ידרשו לקבל מניותבחברה. בנוסף, אתה הולך לעבוד עם נותני שירות רבים - מעצבים, מתכנתים,כותבי תוכן, שיווק, קידום ,מזכירות וכדומה לכן מומלץ מהרגע שבו החלטת שאתההולך להקים את הפרויקט גם להקים נכון את החברה מבחינה פיננסית ובנקאית.ישנן אפשרויות רבות למיקום החברה ומיקום חשבון בנק בחו"ל כמו קפריסין,BVI, הונג קונג, פנמה ועוד.
  6. מחקר מתחרים ומחקר על התחום - לפני כניסהלתחום, חובה עליך ללמוד ולהכיר את המתחרים בתחום. יתכן ותצטרך להתמודד עםמתחרים רבי עוצמה שהסיכוי להצליח יהיה קטן. קח בחשבון שאתה הולך להתמודדמול חברות ואתרים באנגלית (או בכל שפה זרה אחרת) והקושי להתברגבמיקומים טובים בגוגל בביטויים רלבנטיים יהיה קשה מאוד לכן תהיה חייבלבנות נכון את האתר מבחינת SEO כבר מהרגע הראשון. אם הצלחת האתר תתבסס על כניסותממנועי החיפוש,זו אחת הנקודות המרכזיות בייתכנות הפרויקט. יתכן ותעלה קמפייניםלפרסום במנועי חיפוש או באנרים שיעלו לךכסף רב לכן כדאי מאוד להכיר את התחום שאתה הולך להיכנס. בלי ידע מוקדם, חבל לך על הזמן ועל הכסף.
  7. שיווק האתר - שיווק האתר ברשת האינטרנטהיא תורה בפני עצמה. מיקומים אורגנים גבוהים במנועי החיפוש בביטוייםמובילים הינם הדרך להצלחה. חובה להכין מחקר ביטוי מפתח. ישנם ביטוייםמובילים בכל תחום שיהיה לך מאוד קשה להתברג במיקומים טובים אבל יש מאותביטויים לונג טייל או זנב ארוך בעברית שבהם תוכל להצליח. אתר את אותם ביטויים.יש כלים אינטרנטיים של גוגל ואחרים שבהם תוכל להיעזר ולעשות מחקר ברמה גבוהה.אל תחסוך בזמן או בכסף בשלב זה כי זה הבסיס שעל פיו הטקסטים יכתבווהגולשים יגיעו אליךהקמת חברה בחו"ל.


לסיכום:
כפי שניתן לראות, הקמת חברת אינטרנט היא עניין מורכב. אתה נדרש לידע בתחומים רבים וליכולות ניהול פרויקטים גבוהות. נגענו רק בקצרה בחלק מהשלבים בהקמת האתר וחברה בחו"ל . ישנםשלבים נוספים חשובים שנדון בכתבות הבאות כגון ניהול השקעות בחו"ל. בכל מיקרה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ומומחים לאינטרנט לפני ההשקעה.

הכתבה נכתבה ע"י משה אורון ממשרד ג'י.בי.או שירותים פיננסיים בינלאומיים.המשרד מתמחה בהקמת אופרציות בנקאיות ותפעוליות בחו"ל, הקמת חברות בחו"ל, פתיחת חשבונות בנק בחו"ל ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 gbo


 


מאמרים נוספים מאת gbo
 
דגשים בהקמת חברה בחו"ל
תהליך הקמת חברה זרה בחול הפך להיות מורכב בשנים האחרונות ויש כמה נקודות חשובונת שצריך לקחת בחשבון

דגשים בהקמת חברה בחו"ל -
תהליך הקמת חברה זרה בחול הפך להיות מורכב בשנים האחרונות ויש כמה נקודות חשובונת שצריך לקחת בחשבון

בנקאות פרטית, עסקים וחברות בחו"ל
עולם העסקים הבינלאומי מקיף היום את רוב תחומי החיים שלנו. ניתן להתיחס לגלובליזציה והאינטרנט המהיר כאבולוציה מדהימה לעולם העסקים ובעצם לכל תחומי החיים המקיפים אותנו.

בנקאות פרטית, עסקים וחברות בחו"ל
עולם העסקים הבינלאומי מקיף היום את רוב תחומי החיים שלנו. ניתן להתיחס לגלובליזציה והאינטרנט המהיר כאבולוציה מדהימה לעולם העסקים ובעצם לכל תחומי החיים המקיפים אותנו.

חברת אופשור - Offshore Company
מהן חברות אופשור? המונח חברות אופשור נקשר בעבר לחברות סודיות המשמשות לכל מיני פעילויות עסקיות לא ברורות. אותן חברות הוקמו באיים אקזוטיים בים הקריבי ובאזור התעלה בין אנגליה לצרפת. כיום המיצוב של חברות אופשור שונה לחלוטין !

כיצד נערכים להקמת פעילות עסקית אינטרנטית?
רשת האינטרנט יצרה נגישות בין רגע למיליארדי גולשים מרחבי העולם. האפשרויות העסקיות שהרשת מציעה הן כמעט ללא גבולות. אין זה פלא שיזמי אינטרנט ישראלים רבים הקימו אתרים בחו"ל מסוגים שונים. הקמת אתר אינטרנט וחברת אינטרנט בחו"ל אינו דבר פשוט וקל לביצוע אלא עסק מורכב, מקצועי וסבוך

שילובים של BVI ובנקים
אנשי עסקים רבים מקימים מבני פעילות דרך חברות זרות ודרך חשבונות בנק בחו"ל במגוון של מדינות ובנקים בעולם. אחד מתחומי הפעילות הפופולריים בתחום חברות האופשור הוא איי הבתולה הבריטיים BVI.

דגשים לפתיחת חשבון בנק בחו"ל
עולם הבנקאות עבר טלטלה רצינית בשנתיים האחרונות לאחר המשבר הפיננסי. רמת הפיקוח והרגולציה עלתה בצורה חדה ביותר. מבחינת הלקוח הפרטי או לקוח חברה המעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל, תהליך פתיחת החשבון הפך למורכב יותר ודורש מקצועיות רבה בתחום הבנקאי

דגשים לפתיחת חשבון בנק בחו"ל
עולם הבנקאות עבר טלטלה רצינית בשנתיים האחרונות לאחר המשבר הפיננסי. רמת הפיקוח והרגולציה עלתה בצורה חדה ביותר. מבחינת הלקוח הפרטי או לקוח חברה המעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI