דף הבית עבודה וקריירה קורות חיים דרושים - כתיבת קורות חיים, הפצת קורות חיים
דרושים - כתיבת קורות חיים, הפצת קורות חיים
אופיר ענבר 16/11/10 |  צפיות: 14908

על מה חשוב להקפיד בעת כתיבה ומשלוח של קורות חיים ?

1. הפצת קורות חיים למשרות שאתם מתאימים להן:

שלחו קורות חיים רק למשרות שאתם מתאימים להן. סליחה על הדוגמא הקיצונית, אך חשבו על מנהל משאבי אנוש בחברה המחפשת עובדי הייטק שרואה קורות חיים של אדם שעבד עד כה כמדריך נוער המגיש מועמדות למשרת מנהל פיתוח תוכנה, מבלי להעליב כמובן.

2. כתבו קורות חיים המותאמים למשרה המוצעת:

טעות נפוצה היא לכתוב ולשלוח קורות חיים זהים לכל המשרות. אם ניתן אזי התאימו את קורות החיים למשרה המוצעת. השתמשו במונחים מקצועיים המוזכרים בתיאור המשרה והפגינו בקיאות, אך היזהרו מאד לא לבצע טעויות מביכות, למשל, אל תכתבו שעבדתם כמנהלי מכירות בחברת פרטנר בשנת 1995 ואל תכתבו ששיווקתם חברה מסויימת בעזרת פייסבוק בשנת 2000 ...  רצוי מאד לגלוש באתר האינטרנט של החברה וללמוד מעט עליה. לעיתים תופתעו לדעת עד כמה המידע יוכל להועיל לכם.

3. תארו בקיצור את התפקיד שאתם מחפשים:

הסבירו בבירור אך בקיצור כיצד הכישורים שלכם יכולים לסייע לחברה הספציפית שאתם פונים אליה וכתבו בבירור מהו התפקיד שאתם מחפשים. אל תפליגו בפנטזיות וחלומות ובמיוחד אל תכתבו בקורות החיים מהן דרישותיכם הכספיות או החברתיות מן החברה שתעסיק אתכם. תנו דגש על מה אתם יכולים לסייע לחברה ולא על מה החברה יכולה לסייע לכם. טיפ קטן: אם הבאתם בחברה הקודמת לשיפור יעילות ורווחיות - הבליטו זאת. נושא זה מדבר מאד למעסיקים פוטנציאליים.

4. הסבירו איך הניסיון הקודם שלכם יעזור בחברה החדשה:

אמנם עדיף להימנע לגשת למשרות שאין עבורן את הניסיון הדרוש, אך אם מדובר בתחומים קרובים אפשר בהחלט להגיש מועמדות תוך ציון היתרונות שהחברה תפיק מכך. אם למשל תציגו מועמדות לתפקיד מדריך מחשבים, אזי נסיון קודם בהוראה, לאו דווקא ממוחשבת, יכול לסייע רבות. הפגינו את רצונכם להתפתח לתחומים חדשים בעבודה, במיוחד אם ניתן לנצל לשם כך את הניסיון הקודם.

5. הוסיפו מכתב מקדים לקורות החיים:

בעת הפצת קורות חיים הוסיפו להם מכתב מקדים, ולא חשוב לאן אתם מעבירים אותם. הכוונה היא לא לכתיבה בנוסח:  "שמי מרסל ענבר ואני מחפשת עבודה בירושלים. מצורפים קורות חיים." רצוי להסביר איזו משרה מעניינת אתכם, לתת רקע קצר שלכם, רגעי שיא בקריירה הארוכה או הקצרה שלכם, ומה תוכלו לתרום לחברה שתעסיק אתכם. מנהל משאבי אנוש עשוי לקבל מאות ואף אלפי קורות חיים למשרה מסויימת ולכן רצוי לנסות ולהבליט את עצמכם לעומת האחרים.

6. הקפידו על המראה הויזואלי של קורות החיים:

הקפידו על מספר חוקים בסיסיים בעת כתיבת קורות חיים: ללא שגיאות כתיב והדפסה, ללא שגיאות בעברית, מסודרים בסדר כרונולוגי, פונט אחיד ושוליים ישרים. תנו את קורות החיים לביקורת של אדם נוסף אחד לפחות, לפני ההפצה. רוב מנהלי כוח האדם מודים שיפסלו קורות חיים שאינם מקפידים על הכללים הללו, שהרי, אומר לעצמו מנהל משאבי אנוש, אם אפילו מסמך קורות חיים שלו עצמו איננו מסוגל לכתוב כראוי, איזה מין עובד הוא יהיה ?  חרוץ ואחראי ?  מבצע עבודתו בדייקנות ?  כנראה שלא.

7. הפצת קורות חיים בצורה נכונה:

כיום ניתן להבחין בשני שיטות עיקריות של הפצת קורות חיים: אתרי אינטרנט בתחום דרושים המבצעים הפצת קורות חיים בבת אחת לחברות השמה וכוח אדם, מעסיקים פוטנציאליים וכו', או הפצת קורות חיים ישירות אל מול בעל העסק או החברה הספציפית באמצעות אתר האינטרנט של החברה, באימייל, בפקס או במשלוח בדואר רגיל.

הפצת קורות חיים באינטרנט היא פיתרון אידיאלי למחפשי עבודה.

כתיבה נכונה, הפצת קורות חיים ביעילות - הדרך היעילה לזכות במשרה

 

בהצלחה !

 

אודות

Jobsindex הוא פורטל הדרושים של ישראל שבו תוכלו למצוא מנגנון הפצת קורות חיים אמין ומדויק, כלי חיפוש עבודה, מנוע חיפוש משרות ייחודי, פורום דרושים, קישורים לאתרי הדרושים המובילים בישראל ומידע נוסף, רב ערך.

www.jobsindex.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אופיר ענבר

jobsindex פורטל הדרושים של ישראל שבו תוכלו למצוא מנגנון הפצת קורות חיים אמין ומדויק, לוח דרושים ענקי, מנוע חיפוש משרות ייחודי, פורום דרושים וכן קישורים ומידע לאתרי הדרושים המובילים בישראל.

www.jobsindex.co.il



 


מאמרים נוספים מאת אופיר ענבר
 
פורטל הדרושים של ישראל - jobsindex
Jobsindex הוא פורטל הדרושים של ישראל שבו תוכלו למצוא מנגנון הפצת קורות חיים אמין ומדויק, כלי חיפוש עבודה, מנוע חיפוש משרות ייחודי, פורום דרושים וכן קישורים ומידע לאתרי הדרושים המובילים בישראל.

חיפוש עבודה בצורה מהירה ברשת האינטרנט – כיצד והיכן
במאמר זה נדריך אתכם כיצד לחפש עבודה בצורה יעילה. נפרוש בפניכם מהן האפשרויות השונות העומדות בפניכם בעת תהליך חיפוש העבודה ונפרט מהם החסרונות והיתרונות של כל שיטה.

חיפוש עבודה באמצעות לוח דרושים באינטרנט - כי הטכנולוגיה היא כאן ועכשיו
לוחות דרושים הם כיום הכלי העיקרי בעזרתו המעסיקים מאיישים את המשרות המבוקשות.
במאמר זה נעמוד על יתרונותיו של לוח הדרושים האינטרנטי ההולך ותופס את מקומם של הלוחות הלא מקוונים ביחס למנגנוני חיפוש עבודה אחרים.


דרושים - כתיבת קורות חיים, הפצת קורות חיים
כיצד תגדילו את הסיכוי להיות מוזמנים לראיון עבודה ? השקיעו בכתיבת קורות החיים והפיצו אותם בצורה נכונה. כתיבה נכונה משפיעה מאד על הסיכויים לזימונכם לראיון. הפצת קורות חיים באינטרנט היא הדרך היעילה ביותר להגיע לכמות גדולה של מעסיקים, חברות כוח אדם וחברות השמה.

הפצת קורות חיים באינטרנט – איך לעשות זאת
הפצת קורות חיים באינטרנט היא הדרך היעילה ביותר להגיע לכמות גדולה של מעסיקים, חברות כוח אדם וחברות השמה. כיום, ניתן להפיץ את קורות החיים שלכם על ידי מנגנוני הפצה אוטומטים באינטרנט או על ידי שליחה של קורות החיים לכל משרה בנפרד על ידי אתרי דרושים.

דרושים עובדים – כיצד למצוא עבודה ברשת האינטרנט ובמקומות נוספים
שילוב המילים 'דרושים עובדים' מוכר לכל אדם שחיפש או מחפש משרה חדשה. במאמר זה נשטח בפניכם היכן תוכלו למצוא מאגר של מודעות דרושים, מהי למעשה קטגוריה זו באתרי הדרושים באינטרנט ומהי הדרך הכי קלה למצוא מודעות דרושים עובדים בתחום בו אתם מתעניינים.

לוח דרושים – כיצד זה עובד ברשת
לוח דרושים הינו לוח מודעות שבו מפורסמות משרות מתחומים שונים. המשרות מתפרסמות על ידי חברות שונות, חברות כוח אדם וחברות השמה. בימים אלו לוחות הדרושים המופיעים באתרי אינטרנט הם הלוחות הפופולאריים ביותר בקרב מחפשי העבודה.

עבודה וחשיבותה בחיים – חיפוש עבודה, ראיונות עבודה ועוד
לא סתם נאמר שהעבודה היא חיינו: העבודה מביאה לנו פרנסה, מספקת לנו קשרים וכישורים חברתיים, מכשירה אותנו מבחינת היבטים מקצועיים וכמובן תופסת את מרבית שעות היום שלנו. הכל על חיפוש עבודה במאמר זה.

דרושים - מדוע ראיון עבודה כל כך חשוב בתהליך חיפוש עבודה
ראיון העבודה הוא החלק החשוב ביותר בתהליך חיפוש עבודה. כיצד יש להתכונן לראיון ? היכן ניתן לאסוף מידע על החברה ? כיצד להגיע לראיון ? כיצד להתנהג בראיון ? מהם שלבי הראיון ? מהן השאלות הקשות הנשאלות במהלך הראיון ? מהן השאלות שמחפש העבודה יכול לשאול במהלך הראיון ? על כל אלה – במאמר הבא.

דרושים - היכן ניתן למצוא מודעות דרושים
מדורי דרושים בעיתונים, אתרי אינטרנט וחברות שונות הם דבר מוכר לכל מחפש עבודה.
כיום, כל תהליך חיפוש העבודה הפך להיות פשוט יותר מבעבר, בעקבות קטגוריית דרושים המרכזת את כל המשרות באתר אינטרנט אחד.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI