דף הבית מחשבים וטכנולוגיה תוכנה תוכנת תרגום - מילון
תוכנת תרגום - מילון
adiel_m 13/12/10 |  צפיות: 4330

מילון הוא כלי לאיסוף, להגדרה ולביאור של אוצר המילים של שפה מסוימת. סוג נוסף של מילון הוא מילון דו-לשוני, המכיל את אוצר המילים של שפה מסוימת, כשלכל מילה ניתנות מקבילותיה בשפה אחרת. מילון עברי אנגלי, למשל, הוא מילון שמכיל את אוצר המילים של השפה העברית, ולכל מילה עברית מוצגות מקבילותיה באנגלית. בשפות שהכתיב שלהן רחוק מלהיות פונטי, כלומר רחוק מלשקף את אופן הגיית המילה, כוללים המילונים לעתים גם מידע על אופן הגיית המילה.

בנוסף למילים והגדרותיהן, כוללים המילונים לעתים תיאור האטימולוגיה של המילים. להמחשת השימוש במילה כולל המילון לעתים משפטים לדוגמה, או מובאות מהספרות.

מילונים רבים מלווים את הטקסט באיורים, הממחישים את ההגדרה הטקסטואלית של המילה. במילון ויזואלי מרכז הכובד עובד אל האיור, שעל חלקיו נכתבות המילים שאותן מתאר האיור.

המילים במילון מסודרות בדרך כלל בסדר אלפביתי (הקרוי לפיכך גם סדר לקסיקוגרפי), המאפשר איתור נוח של מילה נדרשת. מילון דו-לשוני כולל עקב כך שני חלקים: האחד שבו המילים מסודרות בסדר אלפביתי לפי השפה האחת, והאחר שבו המילים מסודרות בסדר אלפביתי לפי השפה האחרת.

החלטה מרכזית הנדרשת בעת יצירתו של מילון היא קביעת אוצר המילים שלו, כלומר החלטה איזה מילים יופיעו במילון, ואיזה מילים יושמטו ממנו, חרף היותן חלק מהשפה. החלטה זו נדרשת, כמובן, במילון שאיננו מקיף, כגון מילון כיס, המכיל רק חלק מאוצר המילים הכולל. גם מילון מקיף, האמור לשקף את כל אוצר המילים של השפה, נמנע בדרך כלל מלעשות זאת. ההחלטות על הכללתן של מילים במילון מקיף מתמקדות בעיקר בתחומים הבאים:

תוכנת מילון היא תוכנה המותקנת במחשב האישי, ומספקת למשתמש שירותי מילון מקובלים. התוכנה פועלת באופן עצמאי, או בשילוב עם מעבד תמלילים. בולט בקטגוריה זו המילון הרב-לשוני בבילון, שביכולתו לקרוא את המילה המוצגת על המסך, באמצעות רכיב OCR. עם התפתחות האינטרנט, הולכים ומתרבים המילונים המקוונים (בהם המילון העברי-אנגלי מורפיקס), כלומר אתרי אינטרנט המספקים לגולש שירותי מילון. מחשב כף יד מאפשר גם הוא התקנה של תוכנת מילון.
ניתן להגיע למילונים המקוונים השונים ברשת האינטרנט באמצעות חיפוש המילה translate ולקבל תוצאות של אתרים המשמשים כמילונים בשפות שונות.

משמעות שם המילון
מכיוון שמילונים הם דו כיווניים, כלומר מתרגמים משפה אחת לאחרת והפוך מקובל ששם המילון מציג את שפת המקור (השפה שאותה רוצים לתרגם) בראשונהואת שפת היעד בסוף לדוגמה,
מילון עברי ערבי הוא מילון שיתרגם מילים מעברית לערבית מילון זה, במילון זה הערכים יסודרו על פי סדר המקובל בשפה העברית (לדוגמא ע"פ סדר אותיות ה א -ב ).
כמו כן ישנם מילונים אשר מבארים את משמעות המילים באותה שפה ושמם יהיה בהתאם לדוגמא , מילון עברי עברי הוא מילון ביאור בעברית למילים בעברית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 adiel_m


 


מאמרים נוספים מאת adiel_m
 
מהן קונסטרוקציות
24/02/11 | נדל"ן
קונסטרוקציות הינן עבודות מודרניות ומתקדמות בתחום הבנייה ולמעשה המטרה מאחורי שיטת בנייה זו היא הענקת עמידות גבוהה למבנים כתוצאה מחוזק ועובי השלד. אין ספק כי עבודת הקונסטרוקציה הינה המהותית והחשובה ביותר בכל תהליך הבנייה שכן הינה מהווה לאבן יסוד בכל פרויקט בנייה שהוא, החל מבנים של גורדי שחקים ועד לבתים פרטיים, מחסנים וכו'.

חלונות בלגיים
30/01/11 | שיפוצים
חלונות בלגיים הם המילה האחרונה בתחום עיצוב הבית בשל מראם היפה והנעים לעין ובשל אופיים המיוחד. חלונות בלגיים מגיעים בשלל רחב מאוד של עיצובים ודגמים מיוחדים כך שמראם אינו בנאלי וכל אחד שרוצה לרכוש חלונות בלגיים יכול למצוא בין המגוון הרב את העדפתו האישית.

בחירה נכונה של מעקות וגדרות
07/01/11 | שיפוצים
בעבר מעקות וגדרות היו נחשבות לפריט שימושי לצורכי בטחון בירידה במדרגות ותיחום חצרות הבית, כיום עם התפתחות התעשייה והחדירה של עיצוב הפנים והחוץ לתודעה של הציבור יותר ויותר נוספה החשיבות הרבה של עיצוב הגדרות והמעקות כך שיתאימו לעיצוב הכללי של הבית

הקמת מפעלים ומחסנים
07/01/11 | שיפוצים
הקמת מפעלים / מחסנים דורשת עבודה מעמיקה ומקצועית החל משלב תכנון הבנייה הראשוני ועד לסיומו.

כיצד לבחור פרגולות
07/01/11 | שיפוצים
על מנת לבחור פרגולות / סככות יש להתמקד בכמה היבטים חשובים ומהותיים מאוד שעיקריהם: יופי ואופי הפרגולה. הכוונה היא, שחשוב לבחור לא רק פרגולה שתהיה מעוצבת ויפה , אלא, פרגולה שתהיה בעלת המאפיינים שאתם צריכים כגון: גודל מתאים, סוג של חומר מתאים שממנו עשויה הפרגולה ועוד.

שיווק באתר יוטיוב
יוטיוב מדורג כאתר השלישי הנצפה ביותר בעולם על ידי ALEXA‏‏. יותר מ- 80% מהסרטונים שמוטמעים באתרים אחרים ובבלוגים פרטיים הם סרטוני יוטיוב, עובדה זו הופכת את יוטיוב לאתר בעל פוטנציאל לשיווק עסקי יעיל במיוחד.

תוכנת תרגום - מילון
13/12/10 | תוכנה
מילון הוא כלי לאיסוף, להגדרה ולביאור של אוצר המילים של שפה מסוימת. סוג נוסף של מילון הוא מילון דו-לשוני, המכיל את אוצר המילים של שפה מסוימת, כשלכל מילה ניתנות מקבילותיה בשפה אחרת.

חשיבותו של אנטי וירוס במחשב האישי שלך
10/12/10 | תוכנה
אנטי-וירוס היא תוכנה שנועדה לאתר וירוסי מחשב ולהגן על המחשב מפני פעילותם.
מחשב ללא תוכנת אנטי וירוס נמצא בסיכון גבוהה להיפגע מוירוסים שונים באינטרנט אשר יכולים לפגוע במחשב בדרכים שונות החל מלהאט בצורה ניכרת את פעילות המחשב ועד לקריסה מוחלטת של מערכת ההפעלה.


שמלות ערב לאירוע מושלם
05/12/10 | אופנה
בנות, בחירת שמלת ערב היא חוויה שעלולה להיות מלחיצה עבור חלקכן, אבל חשבו שתזכרו שלמרות שמדובר ב'אריזה' חשובה שתמקד אליכם את כל עיני המוזמנים, עדיין מדובר בתהליך שאפשר לעבור ברוגע יחסי, אם רק תשמרו על כמה עקרונות מנחים. ראשית, שמלות ערב הם פריט שבוחרים בשלב ראשון, עוד לפני שיער ואיפור, ולפני חיטוט הרגליים הפיסי מחנות לחנות, תהליך הבחירה יכול להתחיל בשיטוט מול האינטרנט ובכלל מרעיונות ששאבתם מאירועים אחרים.

בחירה מוצלחת של שמלת כלה ... ליום החשוב בחיים
05/12/10 | אופנה
להגיד לבחורה, צעירה או בוגרת, לדמיין את היום היפה בחייה, זו כלל לא חוכמה. הרי משחר נעורינו, אנחנו הנשים, צעירות או בוגרות חולמות רק על יום אחד – היום בו נלבש לבן, יהיה זה היום בו נקשור עתידנו לנצח עם בן הזוג אותו נבחר לנו לבעל. אך בעוד שחלומות נוטים שלא להתגשם, הריי שזהו חלום שדינו אחד – לצאת אל הפועל...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI