דף הבית בידור ופנאי הומור וסטנד-אפ ערב גיבוש בירושלים – ארגון פעילות חברתית לעובדים
ערב גיבוש בירושלים – ארגון פעילות חברתית לעובדים
גרפולוג 24/12/10 |  צפיות: 6059

ערב גיבוש בירושלים                                         

ירושלים היא עיר קוסמופוליטית ולכן הפקת ערב גיבוש הופכת למאתגת יותר כאשר בין העובדים/ות יש ייצוג למגזרים השונים בארץ כמו ערבים/יות, רוסים/יות, עולים חדשים, עובדים/ות שבאו מארצות שונות ולכן כשמזמינים הופעה, הרצאה או סדנה צריך להיות מודעים לשוני ביניהם. ערבי גיבוש מתקיימים לרוב במקומות סגורים בבית או במסעדה, אולם דווקא בגלל היחודיות שיש בירושלים ניתן להתחיל את הפעילות בטיול קצר ומשם להמשיך לשבת במקום שתבחרו. השראה, חווויה ואפשרות לתקשר ולצחוק זה הבסיס לכל ערב גיבוש, בירושלים ובעולם בכלל.

טיול בעקבות יוסי בנאי

ביום שישי 24.12 ערכנו טיול בירושלים שהוקדש לזכרו של יוסי בנאי. בין סמטאות השוק הצבעוני של מחנה יהודה ורחוב האגס, רחמו, בית הכנסת הפרסי, בית הספר אליאנס, חנות המיצים של עוזרי, פתאום  נגלה לפנינו יוסי בנאי בצורה ציורית ומוחשית יותר ממה שהכרתי. יוסי לא אהב ללכת במיוחד לבית הספר והשלים קרוב לשש שנות לימוד בישראל.

יוסי בנאי אהב ללכת לסרטים ויותר מכך להצגות. כיוון שלהוריו של יוסי הפרוטה לא הייתה בכיסם הוא נהג להתפלח, אחת מהדרכים לעשות כך הייתה להיצמד לקבוצות נוער שבאו בצורה מאורגנת מההתיישבות העובדת, להיכנס יחד איתם כאשר ידו צמודה לכתפו של אחרון הילדים. יוסי היה ידועה כילד שובב, יום אחד אמו אמרה לו שאם השכל שלו היה כשל תרנגול אז התרנגול היה רץ מיד לשוחט. בעבודותיו הראשונות עבד בדפוס. יום אחד רצה הגורל ואשתו של בעל המקום ביקשה ממנו לקנות דברים בשוק, בעל המקום ביקש מיוסי ללכת לביתו ולערוך קניות לאשתו בשוק. יוסי לא התלהב מהרעיון אך עשה זאת מתוך כבוד. הוא קיבל את הכסף ורשימת קניות והלך לשוק. קנה במהירות וכשחזר עם המצרכים האישה כעסה וביקשה שיחליף את הירקות שלא היו טריים. יוסי התרגז זרק את המצרכים וחזר לבית הדפוס. האישה התקשרה לבעלה וסיפרה לו על כך. כך כאשר הוא הגיע לחנות ביקש ממנו בעל הבית ללכת לבית. יוסי התרגז התחיל להשליך גללי נייר אשר פגעו בו ובמנהל. המנהל קרא למשטרה והם נכנסו לניידת. בדרך התחרט המנהל וביקש שיעצרו בצד. ואז אמר לו כי אשתו מרשעת והוא היה צריך מזמן לעשות את מה שיוסי עשה. אני רוצה לעצור כאן כי הסיפורים על יוסי בנאי הם רבים. הייחודיות של יוסי בנאי זה שהוא נגע בכולנו, עם בשיריו, בסיפוריו, כשחקן בתיאטרון, כמפיק ובמאי של הגשש החיוור ועוד.

פעילות שתיגע בעובדים

כאשר חברה או ארגון מעוניינים לערוך ערב גיבוש בירושלים או ערבי גיבוש לעובדים, הם צריכים לדאוג לכך כי הפעילות החברתית "תיגע" ברוב העובדים כך שבסופו של האירוע הם יהיו מגובשים יותר ויצאו עם תחושה טובה גם לגבי עצמם וגם לגבי יחסם לשאר העובדים וכמובן למקום העבודה. ישנם מספר דרכים שבהם ניתן לארגן ערב גיבוש בירושלים.

עצות לארגון האירוע :

1.בחינת מסגרת תקציבית - ראשית בדקו מה מסגרת התקציב העומדת לרשותכם כי על פיה תוכלו לדעת היכן ניתן לערוך את האירוע ומה האפשרות להביא הפעלה חברתית או אומן אורח.

2.בית פרטי - אם אתם ממלאים תפקיד כר.צ .ב (ראש צוות בכיר) ואין לכם תקציב, ניתן לערוך את ערב צוות בבית שלכם (כפוף לאישור הבעל או האישה). היתרון הגדול הוא בכך שאתם פותחים את שערי הבית לפני הצוות וזה כבר יגרום להערכת העובדים. אפשר לבקש מכל עובד להביא דבר מה לאכול או לשתות ובכך לתת לצוות את ההרגשה שהם חלק מתוך ערב גיבוש. לחילופין אפשר לבקש גם מהעובדים שיש להם כישורי משחק ואהבה להיות במרכז לארגן פעילות חברתית או שהם אלה שייתנו רעיונות להפעלה חברתית.

3.מסעדה - יש לבדוק היכן אפשר לערוך את ערב גיבוש כאשר מאוד חשוב לבדוק האם יש חדש במסעדה אשר מיועד לכך. אפשר לבדוק  "בכפית על המים" ברחוב יהודה בורלר וישנם מקומות נוספים. חשוב לגבש תפריט שמתאים לתקציב שלכם. יש להשוות זאת עם מחירים של מסעדות אחרות. יש לשאול עד כמה חדר פרטי יכול להכיל. האם המסעדה כשרה, גלאט כושר וכו..

4.הזמנת מרצה אורח -  אם זה גרפולוג/ית, מספר/ת סיפורים, סטנדאפיסט חשוב שהוא יתאים לטעם של העובדים. במקרה הזה מומלץ לשאול את העובדים מה הם היו רוצים או לגבש רשימה שמתוכה הם יבחרו את מה שמתאים להם.

5. הזמנת מדריך טיולים - בירושלים מתחבאים המון סיפורים, כאלה שיכולים לחבר את העובדים עם החזון של הארגון שבו אתם עובדים. מדריך/ת טיולים שתיקח את העובדים למקומות הנכונים יוכלו להדגים יותר מכל דרך סיפורים את חשיבות עבודת צוות. מעבר לכך שהליכה משותפת היא מקור מצוין לחיזוק הקשרים החברתיים בין העובדים. הליכה עוזרת לבריאות ומורידה קלוריות.

6.בחירת יום מתאים - חשוב שתבחרו יום שבו אתם יודעים כי יש פחות לחץ בעבודה, כך שניתן לשחרר את העובדים מוקדם יותר, החשיבה צריכה להיות גם לגבי היום למחרת. בדקו כי אין צום, או חג באותו תאריך (חשוב לבדוק ביומן שבו מצוינים כל החגים והחופשות).

7. עדכון העובדים - ברגע שבחרתם את היום המתאים אספו את רוב העובדים או את כולם ועדכנו אותם לגבי ערב גיבוש. אם בחרתם שכל אחד צריך להביא דבר מה תשאלו מה הם בוחרים להביא או לעשות.

8. תזכורת - שבוע לפני תזכרו דרך המייל את כולם לגבי התאריך והשעה., כנ"ל יום לפני, ניתן לשלוח sms

9 ארגון רשימת מטלות - היום הקובע הגיע. ארגנו רשימה עם כל הדברים שאתם צריכים לעשות. כדאי להדגיש את חשיבות האירוע אפשר להביא מספר בלונים, לקנות כמה שוקולדים ולפזר אותם על שולחנות העובדים. ניתן לכתוב משפט כמו " היום הזה הוא שלנו"..

10. תיהנו - הפיקו ערב גיבוש הכי טוב שאתם יכולים ותקצרו את הפירות .. ב-ה-צ-ל-ח-ה

רשימה פעילויות פופלאריות לעובדים

א.סדנאות בגרפולוגיה -אבחון חתימות, כתיבת ברכות, ציורי עצים ונחשים בשילוב בדיחות מגוונות

ב.אימפרוביזציה - לצוותים שאוהבים אתגרים. מיטב ההפעלות מפנטומימה ועד ג'יבריש.

ג.יוגה צחוק - לשכב על הרצפה ולצחוק דרך הבטן. משחקי צחוק ומעגלי צחוק אנרגטיים.

ד.שפת גוף - העולם המופלא של שפת הגוף. טיפים לדייט עסקי או זוגי, משחק שקר ואמת.

ה.תקשורת בין אישית - משחקים לעידוד שיתוף הפעולה והוצאת העובדים מחהלחץ והשחיקה.

ו.הומור- חשיבות ההומור במשא ומתן, בדיחות פיקנטיות, דיאטה וצחוק, לצחוק על עצמי.

ז.לחץ ושחיקה - משחקים משעשעים המעודדים יציאה מלחץ. טיפים בתחום, מודעות עצמית.

ח.הרכב מנצח - שילוב בין שלושה נושאים על פי הבחירה שלכם ובהתאם לסוג הצוות.

לקבלת מידע עדכני להפקת ערב גיבוש התקשרו לסמארט פון 050-5711160 יובל בן בסט


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גרפולוג


 


מאמרים נוספים מאת גרפולוג
 
גרפולוג לערב גיבוש ברזולוציה full HD
10/09/12 | גרפולוגיה
הרגע הגדול לעובדים מתקרב ואת מחפשת אטרקציה לאירוע? כדאי לך להזמין גרפולוג לערב גיבוש. אם אינך מבינה למה תמיד את מתנדבת ראשונה חפשי קעריות באותיות שלך

רעיון ליום הערכות אופטימי עם גרפולוג למורים
אטרקציות מהפכניות עם גרפולוג למורים ליום הערכות אופטימי במיוחד יוצא לדרך. צריכה רעיון כיצד "יגיעו" גדעון סער, יוסי וסרמן או רן ארז ליום הערכות ? הביאו את חתימותיהם...

ערבי גיבוש לצוות – ריגוש וסיפוק מידי
חוויה מדהימה ובלתי נתפסת בשילוב קוקטיל מטורף של הצעות לפעילות מגבשת מעצימה וקורעת מצחוק. ערבי גיבוש לצוות תוססים, מיוחדים ומותאמים אישית לכל צוות עובדים...

ערבי גיבוש חברה – להדהים ולהרים את האווירה
פעילות כיף וגיבוש עם הרבה פלפל ומלח גרוס. הפעילויות שיעיפו את "הפאה" לצוות. ערבי גיבוש חברה עם מבחר מרשים של רעיונות, הופעות וסדנאות שיתרמו לאכפתיות אמיתית

יום גיבוש לקבוצות קטנות – רעיונות הפעלות טיפים הופעות
יום גיבוש מהפכני לקבוצות קטנות. אפשר לארגן טיול אורבאני בתל אביב יפו או טיפול ספא מפנק באחוזת אסיינדא בצפון. כשהתקציב קטן לפניכן הצעה לפלטפורמה ייחודית שתעזור להפיק יום גיבוש בלתי נשכח.

ערבי גיבוש לחברות – כרטיס בכיוון אחד
המס על הבירה עלה ? ביבי נתניהו מסביר כי צריך לאזן בין צד ההכנסות לצד ההוצאות. זה הזמן להפיק ערבי גיבוש לחברות. אירוע ברמה אחרת רגע לפני שהחברה פושטת את הרגל

יום גיבוש לצוות עובדים – פעילות איכותית לקבוצות
מבחר איכותי של הצעות לפעילות יום גיבוש לצוות. פיתוח תוכן ממוקד בהתאם להרכב הקבוצות והמטרה של יום כיף. סדנאות שפת גוף, תקשורת, עבודת צוות, צחוק, גרפולוגיה...

ערבי גיבוש למורים – הופעה בלתי נתפסת
גם גדעון סער רן ארז ויוסי וסרמן יסכימו כי ערבי גיבוש למורים תשע"ג יכולים לתרום לשיפור האווירה בחדר המורים. לפניכם אופק חדש של סדנאות והרצאות עם תמורה לאווירה טובה.

יום גיבוש בדרום לעובדים- לשים X על השגרה
הפקת אירוע משמעותי מצריך הפעלות כיף ואטרקציות ברמה גבוה. יום גיבוש בדרום לעובדים הוא מעשה ציוני שיתרום לחיבור בין מנהלים לעובדים. מפסטיבל תמר ועד סדנאות

יום גיבוש לחברות בצפון - רעיון שובר שוויון
אפילו חברות שנמצאות בצפון לא מוותרות על יום גיבוש בחיפה או קיסריה מכמה סיבות : מגוון של אטרקציות אקסטרים, מסעדות מעולות, בתי מלון ברמה, הרצאות וסדנאות בשטח
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI