דף הבית רפואה ובריאות השמנת יתר ניתוח קיצור קיבה
ניתוח קיצור קיבה
יוסי אפרון 08/02/11 |  צפיות: 4152

ניתוח קיצור קיבה

במאמר זה אני אסביר על ניתוח קיצור קיבה בשיטת החדרת בלון לקיבה. שיטה חדשנית בתחום ניתוחים מצילים חיים לבעלי עודף משקל המסכן את חייהם.

למי זה מתאים?

שיטת ניתוח קיצור קיבה מסוג זה מתאים לאנשים הסובלים ממשקל עודף המסכן חיים שלא נותחו בעבר. שיטה זו חדשה יחסית ובתור שיטה חדשה לא כלולה בסל הבריאות ועולה אלפי שקלים. השיטה אבל פחות כואבת, פחות מסוכנת ואפילו ללא הרדמה כללית ומתאוששים ממנה לאחר שעתיים.

איך זה עובד?

השיטה הזאת אינה נחשבת לפעולה כירורגית. השיטה הזאת היא לא שיטת פלא אבל אחוזי התמותה נמוכים פי ארבעה משיעורי התמותה של ניתוח קיצור קיבה קונבנציונאלי.

במהלך ההליך זה מוחדר בלון המותאם לצורת הקיבה אל תןך קיבת המטופל. הבלון מתנפח ולוקח עד חצי מנפח הקיבה וככה מקטין את יכולת הקיבה לקבל כמויות גדולות של אוכל. שיטה זו אינה מתאימה לחולים שסובלים מאכילת כמויות קטנות של אוכל פעמים מרובות במהלך היום או לזוללי אוכל מתוק. שיטה זו מתאימה לחולים שאוכלים כמויות גדולות של אוכל בבת אחת.

החסרון היחיד הקיים בניתוח קיצור קיבה כזה הוא אפשרות שהבלון יתפוצץ או יתרוקן אבל עם יתרון של הליך זה הוא האפשרות לחזור על ההליך פעמים נוספות.

לסיכום השיטה הזאת היא לא בין הפופולריות בישראל בגלל העלות הגבוהה אבל מאד יעילה לבעלי עודף משקל בסכנת חיים שלא רוצים לעבור הליך כירורגי.

כדי להגיע לאתר אינטרנט עם מידע על כל מה שתרצו לדעת בקשר לנושא, תגשו לאתר אינטרנט שהוספתי בחתימה שלי בתחתית הדף.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי אפרון

אתר אינטרנט ניתוח קיצור קיבה



 


מאמרים נוספים מאת יוסי אפרון
 
ניתוח קיצור קיבה
08/02/11 | השמנת יתר
מאמר מקיף וקצר בנושא ניתוח קיצור קיבה. איך זה עובד ומה הסכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI