דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות בית כלבים ומושגים בווטרינריה ששווה לדעת
כלבים ומושגים בווטרינריה ששווה לדעת
שי מולדובן 15/02/11 |  צפיות: 3690

חום הגוף של הכלב: 
מדידת חום הגוף של הכלב נעשית דרך הרקטום, וניתן לבצע אותה גם בבית. הכניסו מד חום מחוטא עם מעט וזלין לרקטום הכלב והצמידו אותו לצד הימני. 
השוו תוצאות:  מדידת חום לכלב

תחומי הביניים הנמצאים בין החלק הירוק-אדום והירוק-כחול הם תחומי ביניים אשר לא חייבים לפנות את הכלב מייד לווטרינר אלא ניתן להתייעץ עימו בטלפון. לעיתים חום הגוף של הכלב ימצא בתחום הביניים שמעל 39 מעלות לאחר פעילות גופנית רבה ויתכן שימצא בתחום הביניים שמתחת ל- 37.8 לאחר חוסר פעילות גופנית. כך שעל מנת לקבל תוצאות אמניות מדדו את חום הגוף של הכלב באמצע שגרת היום, לדוגמה - לפני פעילות גופנית מאומצת אך לא מיד לאחר שינה. 

פרוו-וירוס: 
כללי: נגיף הפוגע במערכת החיסון והעיכול של הכלב. 
כיצד נדבקים? כל הכלבים נושאים את נגיף המחלה בגופם בצורה כזו או אחרת ולכן לרוב נדבקים בו רק גורים שמערכת החיסון שלהם חלשה. ניתן להדבק במחלה על ידי מגע עם כלב נגוע בפרוו-ווירוס או על ידי מגע עם צואת כלבים. המחלה תוקפת רק כלבים. 
משמעות המחלה: המחלה הורסת את תאי המעי של הכלב ולכן ניתן לזהות אותה על ידי דימומים קשים בצואה. הסיכוי למות כלב הנדבק במחלה הינו- 40%. 
מניעה: על מנת למנוע הידבקות במחלה, יש לחסן את הכלב בחיסון המשושה הכולל בתוכו את החיסון נגד הפרוו-וירוס. מאחר והמחלה עוברת מכלבים אחרים וצואת כלבים, מזהירים הווטרינרים לא להוציא לטיול גורים חדשים או להביאם במגע עם כלבים בוגרים. 

כלבת: 
כללי: נגיף הפוגע במערכת העצבים. 
כיצד נבדקים? המחלה אינה פוגעת רק בכלבים, אלא יכולה לעבור לכל בעלי החיים כולל בני האדם. לרוב הגורם המעביר את המחלה הוא הרוק של החיה הנגועה ולכן כל נשיכה או ליקוק מחיה נגועה יכולים להיות מסוכנים. 
משמעות המחלה: הנגיף עובר דרך מערכת העצבים למוח ולכן אחת מסימני הגילוי שלה הוא שינויים התנהגותיים קיצוניים לדוגמה- כלב ידידותי ההופך לתוקפני. המחלה נחשבת כאחת המחלות הקטלניות ביותר שמרגע ההתפרצות שלה (כאשר הנגיף מגיע למוח) אחוז התמותה הוא- 100% והמוות מגיע בממוצע תוך 10 ימים. 
מניעה: את המחלה ניתן למנוע רק לפני ההתפרצות שלה וזה על ידי חיסון. בישראל קיים חוק הכלבת המחייב את כל בעלי הכלבים לחסן את כלביהם נגד המחלה. 

אריידייל טרייר - שעלת מכלאותשעלת המכלאות: 
כללי: נגיף הפוגע במערכת הנשימה. 
כיצד נבדקים? רק כלבים יכולים להדבק במחלה הזו. הנגיף מעובר באמצעות האוויר ע"י שיעול או טיפות מגוף הכלב. המחלה מתפשטת במהירות במקומות בהם יש מספר רב של כלבים כמו בכלביות ופנסיונים. 
משמעות המחלה: המחלה מתאפיינת בחום גבוה של הכלב, שיעול חריף דיכאון וחולשה. אם לא מטפלים בה כראוי יכולה המחלה להתפתח לדלקת ריאות. 
מניעה: חיסון הכלב כשבועיים לפני הכנסתו לפנסיון, וטיפול באמצעות אנטיביוטיקה אם נדבק. לעיתים המחלה מתנהגת כמו הצטננות אצל בני האדם, וכמו שהיא מגיעה כך היא גם עוברת ללא טיפול. 
כותב מהמאמר: שי מולדובן - אילוף כלבים      www.dogsm.co.il

*הבהרה - המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ רפואי   * לצלמי התמונות והמופיעים בהם אין כל קשר למופיע באתר ואינם אחראים לתוכנו. 
* צלמי התמונות: the photographers are:  Bogart Handsome Devil 
* תמונות אלו תחת רישיון ואין להעתיקם - this photos have some license rights and can not be copied  *The photographers of the video and the pictures, and the people showing in them has nothing to do with this site and are not responsible for any of the contents in it.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי מולדובן

שי מולדובן - אילוף כלבים

www.dogsm.co.il

0526907773



 


מאמרים נוספים מאת שי מולדובן
 
טיפים לאילוף כלבים - אחידות ושיגרה
15/02/11 | חיות בית
לימוד הכלב התנהגויות חדשות הוא תהליך שלוקח זמן. על מנת להרגיל את הכלב להתנהגויות שאנו רוצים עלינו לבצע אותם בצורה שגרתית ובאופן אחיד.

מהי תוקפנות כלבים
15/02/11 | חיות בית
ההתנהגות התוקפנית היא למעשה תוצר של השפעות הסביבה.
מאין היא נובעת, והאם אפשר לזהות ולהמנע ממנה?


למה הכלב שלי תוקף?
15/02/11 | חיות בית
הכלב לא תוקף ללא סיבה. אם נצליח למצוא את סיבת התוקפנות, נוכל לטפל בבעיה.

כלבים ובעיות צרכים
15/02/11 | חיות בית
בטבעו הכלב שומר על עשיית צרכים במקומות המרוחקים למקורות המשאבים שלו כמו אוכל, מחסה, שינה וכו', לכן אין זה טבעי שיעשה
צרכים במקומות אלו.

אז מדוע הכלבים עושים צרכים בבית?


הקשר בין תוקפנות כלבים וסירוס
15/02/11 | חיות בית
אחת מהסברות הפופולאריות ביותר בקרב בעלי הכלבים היא כי אם יסרסו את הכלב שלהם,
ההתנהגות התוקפנית שלו תרד.

עד כמה זה באמת נכון?


לצאת לחופשה עם הכלב
15/02/11 | חיות בית
נופש משפחתי כשמו כן הוא- כולל את כל המשפחה... אז למה לא מאפשרים לנו להביא גם את הכלב? מהם מקומות הבילוי שכן ניתן להביא אליהם כלבים, ומה אפשר לעשות איתם כאשר נוסעים לבית מלון - פתרונות יצירתיים לחופשה עם וללא הכלב.

איך לבחור כלב
15/02/11 | חיות בית
התופעה שבעלים המגלים כי הכלב החדש שאימצו לא מתאים להם אינה שכיחה - ולצערינו גוברת מידי שנה. כתוצאה מכך אנו עדים לתופעה של גידול במספר הכלבים בעמותות השונות, וכלבי הרחוב המשוטטים.
להלן מספר טיפים לבחירת כלב חדש לבית - והתאמתו לצרכים ומאפייני המשפחה שלנו כך שהסיכוי שהאימוץ לא יצליח יקטן למינימום..


חוש השמיעה של הכלב
15/02/11 | חיות בית
כלבים יכולים לשמוע טווח צלילים הגבוה פי כמה מטווח הצלילים שאנו, בני האדם, מסוגלים לקלוט.
בעוד שבטבע חוש שמיעה מפותח שכזה מהווה יתרון בולט, הרי שבסביבה העירונית בה אנו חיים הוא יכול להוות גורם מפריע


כלבים ומושגים בווטרינריה ששווה לדעת
15/02/11 | חיות בית
מהו החום הנורמלי לכלב?
מהן המחלות: כלבת, שעלת, פרוו וכיצד ניתן להמנע מהן?


המיטה האידיאלית לכלב
15/02/11 | חיות בית
חנויות בעלי החיים מציעים מגוון רחב של מיטות לכלבים, כאשר מחירי המיטות יכולים לנוע מעשרות ועד למאות שקלים. אחד מהתסכולים הקשים ביותר הוא כשהבעלים חוזרים הביתה ומגלים את שרידי המיטה שקנו במיטב כספם.
במאמר זה אסביר מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג מיטה, ואיך תדעו שאתם קונים את המיטה האידאלית לכלב שלכם.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI