דף הבית בידור ופנאי קולנוע סרטים ישראליים
סרטים ישראליים
צפייה ישירה 15/02/11 |  צפיות: 4293

עצמו עיניים והעלו בעיני רוחכם  סצנות מתוך סרטים ישראליים. זאב רווח בולס משהו ( מן הסתם בורקס). מתוך מפתח חלוצתה של ענת עצמון מציץ ציץ, קצה חמוק. וגבעת חלפון עדיין אינה עונה אף כי חלפו עשורים.

המבוגרים בינינו זוכרים את עולמות הקולנוע עם כסאות העץ החורקים, עם רעש גלגי מכונת ההסרטה (המלופפים על חישוקים עצומים) המסתובבים. אנחנו זוכרים עדיין את הצחוק המתגלגל בקומדיות המטופשות, מוזיקה מקורית, שירים שלא נס ליחם. הם זוכרים את רעש  בקבוקי המשקה המתגלגלים במדרון אולם הקולנוע. היו זמנים. היו סרטים.

היו מי שזוכרים את "האולם של פעם" כאתר היכרויות חינם: נערות ונערים נכנסו כדי "להתחיל" בחשאי, בחושך, זה עם זו. הם נתנו ידיים, קירבו ראשים. אפילו הריח עורר ריגושים.  בעוד הסרט מוקרן התחוללו ראשיתן של סערות חושים...

סרטים ישראלים "סובלים" ( כלומר יצרניהם) עד היום ממגבלה תקציבית חריפה, המונעת מיוצרים בתחום זה לממש את מלוא יכולתם המקצועית. אבל גם בתקציב נמוך מופקים כאן בשנים האחרונות סרטים איכותיים, אשר מבטאים לא רק את ההווי ואת ההוויה התל-אביבית - המכונה "צפונבונית" - אלא גם את  עולמן של דמויות בפריפריה הרחוקה, שתי אצבעות מצידון.

אף שאין לנו כוכבי קולנוע לוהטים,  נוצצים, יש  בישראל שחקנים טובים מאוד, לרבות כאלה שעושים תפקידי אופי מצוינים. אלון אבוטבול, מיכל בת-אדם, חיים טופול, גילה אלמגור ועוד.

בשנים הראשונות  של המדינה היו סרטים ישראלים שייכים למחלקת הווי ובידור: תפקידם היה לשעשע. היו אלה סרטים קלילים, שאינם מעוררים מחשבה ואינם מחייבים מחשבה. לא היה בהם עומק. היו קטעים. היו  הלצות. היו גם סצנות ארוטיות מגוחכות.  בשנים האחרונות  יוצרי סרטים ישראלים מתמודדים עם פצעי-זיכרון פתוחים ומדממים, עם טראומות, עם מלחמות, עם מוות ושכול.

סרטים ישראלים הם שם דבר גם בעולם. בשנים האחרונות היו לא מעטים מהם מועמדים לפרסים שונים בפסטיבלי סרטים עולמיים..

כיום ניתן למצא סרטים לצפייה ישירה וסרטים להורדה בכיכובם של שחקנים ישראליים  באתר פלאט פלאנט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 צפייה ישירה

שידורים חיים, סרטים להורדה, סרטים לצפייה ישירה, סדרות לצפייה ישירה, מצלמות און ליין



 


מאמרים נוספים מאת צפייה ישירה
 
סרטים ישראליים
15/02/11 | קולנוע
סרטים ישראלים הם שם דבר גם בעולם. בשנים האחרונות היו לא מעטים מהם מועמדים לפרסים שונים בפסטיבלי סרטים עולמיים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI