דף הבית בידור ופנאי ספרות ספרים חדשים ואנשים מכורים
ספרים חדשים ואנשים מכורים
אביב יועצים 24/02/11 |  צפיות: 3289

הם בכל מקום סביבנו, מסתובבים ברחוב, בקניונים, ברכבת, באוטובוסים. לא תמיד אפשר לראות עליהם שהם מכורים. הם נראים כמוני, כמוך. הם עובדים המון שעות, כמו כולנו. עובדים קשה כדי להתפרנס. הם מתלבשים כמו כולם, הם מדברים כמו כולם. אבל אם תסתכלו טוב... בעיניים שלהם... המבט שלהם מסגיר הכול. החולמנות הזאת, המבט הזה של אני-פה-אבל-בעצם-לא-פה. הם סוג של "אסטרונאוטים", באופן טבעי הם מרחפים בעולמות אחרים, ומכורים לאותם חומרים שעוזרים להם להתנתק ולרחף עוד יותר למעלה, למעלה. אותם חומרים שמרחיבים את הדעת, פותחים את האופקים ומרגיעים את הנשמה: ולא, אנחנו לא מדברים על כימיקלים מסוג זה או אחר וגם לא על סיגריות: אלא על תשוקה לקניית ספרים חדשים.
אז מה בעצם מאפיין מכורים של ספרים חדשים? קודם כל, אין ספק שהם מאבדים את הצפון בכל פעם שהם שואפים את הריח המשכר של ספרים חדשים. בשביל הריח הזה הם יעשו הכול. הם ישלמו מאות שקלים על חבילה של ספרים חדשים, אפילו שהם במינוס והם יודעים שאסור להם להוציא שקל. הם פשוט לא יעמדו בפיתוי. הרבה פעמים הם מפחדים מה יחשבו עליהם האנשים מסביב אם ילכו לחנות ספרים ויקנו 'בוחטה' של חמישה ספרים, ולכן הרבה פעמים הם מעדיפים לעשות רכישה דרך האינטרנט, בדיסקרטיות.
הם יזמינו חבילה של ספרים חדשים מהאינטרנט ויחכו לאותם ספרים בקוצר רוח. לאחר ציפייה ארוכה כנצח של שבוע וחצי, הם יקבלו סוף סוף פתקית בתיבת הדואר המודיעה להם שהחבילה - אוי, החבילה הנכספת! - מחכה להם בסניף.
כבר בדרך אל סניף הדואר הם יתרגשו רק מהמחשבה על לקרוע את חבילת הקרטון בידיים רועדות ולפתוח בעדינות של אם-אוהבת את אותם ספרים. לדפדף בהם. לשאוף עמוק את הריח הזה של ספרים. ליהנות מהריח הזה כמה שאפשר, כי ריחם של ספרים מתנדף במהרה. כמו בושם משכר, גם הוא עתיד להעלם ולדעוך ולהשאיר אותנו עם תשוקה לרכוש עוד ספרים. כך שלא משנה כמה ספרים הם יקנו, שום רכישה לא תשביע את רצונם, הם תמיד ירצו לקנות עוד, עוד ועוד...
מי שמזמין חבילת ספרים חדשים מאירופה, ישאף עמוק את הריח של אותם ספרים והוא יודע – כן, הוא יודע – שיש להם ניחוח אירופאי. ושלא יאמרו לו אחרת. הוא ידמיין את עצמו יושב בבית-קפה-חנות-ספרים במדרחוב אנגלי. מנשנש קרואסון, שותה פרנץ' ונילה, ומעיין באותם ספרים אנגליים קסומים, כשהוא מוקף מכל כיוון בריחם המשכר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI