דף הבית בידור ופנאי ספרות עריכה לשונית במקביל לכתיבה
עריכה לשונית במקביל לכתיבה
לאה חובל 28/02/11 |  צפיות: 3540

עריכה לשונית במקביל לכתיבה

כאשר כותב מנסח את דבריו על הדף בצורה ייחודית ביותר שלו, הוא לא תמיד שם לב לעובדה שהוא כותב בצורה שיכולה להתפרש בדרך מסוימת, או השימוש במילים במקומות מסוימים יכול להיות בעייתי ועוד. עריכת תוכן היא שלב שנעשה כמעט במקביל לשלב הכתיבה עצמו, ואם יש כותב שמבין גם בתחום של עריכה לשונית, יכול לעשות זאת לעצמו, אך תמיד ההמלצה היא שלכל כותב יהיה גם מי שמבין בנושא של עריכה לשונית, על מנת שיוכל לתת את ההערות שלו על הטקסט הכתוב. יש חשיבות גדולה מאוד לעורך טקסט, משום שהוא מתפקד כקורא חיצוני ראשוני, והוא זה שמביא את הביקורת הראשונה לכותב עצמו.

עריכת תוכן ויציאה מן הוואקום

אם אני כותב כרגע טקסט, אני נמצא במעין וואקום של כתיבה. הכוונה היא שאני מסתגר ביני ובין עצמי ויותר לעצמי, בעולם הפנימי שלי שבו אני כותב את מה שאני רוצה.

עריכת תוכן היא יציאה מהואקום והחדרת אוויר חדש ונקי יותר לטקסט עצמו. כאשר אני כותב בוואקום שלי אני לא תמיד מודע לטקסט עצמו מבחינה חיצונית, אלא אני מחובר אליו רגשית. עריכת לשון על ידי אדם חיצוני תיתן לי את נקודת המבט שחסרה לי בזמן שאני כותב, וזו נקודת המבט החיצונית של עורך התוכן עצמו. עורך לשוני הא עניין מחויב המציאות ומטרתו להשלים את עורך התוכן בדרך ליצירת הטקסט המושלם.

עריכת תוכן גם בעיתונות

אחד התחומים שבהם יש טקסטים חדשים שנכתבים מדי יום הוא עולם העיתונות, ואחת הסיבות שבראש עיתון עומד עורך ראשי, כאשר מתחתיו יש מספר עורכי משנה היא בדיוק הסיבה של ריבוי הטקסטים והרצון לפרסמם בבדרך הנאותה ביותר.

עורך תוכן בעיתון היא עניין שיש לדעת כיצד לעשות אותו משום שיש הבדל בין עריכת תוכן בעיתון, עריכת תוכן אקדמאי או עריכת תוכן יצירתי אחר. עורך העיתון חייב לתת לכתב לכתוב את כל מה שהוא רוצה, בזמן הנדרש, אך הכתבה עצמה חייבת לעבור עריכה ושכתוב, משום שהעורך הוא זה שמפקח שכל כתבה וכל טקסט יגיעו לקוראי העיתונים בדיוק כמו שהם צריכים לצאת, על פי ככל החוקים והכללים הנאותים.

עריכת תוכן בשנות האלפיים

עריכת תוכן כמו גם יעוץ לשוני, היא עניין חשוב ביותר, משום שבשנות האלפיים הטקסטים הופכים להיות בעייתיים יותר ויותר. השפה שאנשים כותבים בה היא שפה דלה יחסית ורעיונות מובעים בדרך מאוד קלוקלת. מי שמתעסק בתחום של עריכת תוכן יכול לומר שיש כאן מגמה שחייבים להתמודד איתה, מגמה שאחד הכלים להחזיר אותה למעמדה הנכון והפרופורציונאלי הוא באמצעות עריכת תוכן ועריכה לשונית נכונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לאה חובל


 


מאמרים נוספים מאת לאה חובל
 
עריכה לשונית במקביל לכתיבה
28/02/11 | ספרות
כאשר כותב מנסח את דבריו על הדף בצורה ייחודית ביותר שלו, הוא לא תמיד שם לב לעובדה שהוא כותב בצורה שיכולה להתפרש בדרך מסוימת, או השימוש במילים במקומות מסוימים יכול להיות בעייתי ועוד.

עריכה לשונית
28/02/11 | ספרות
כאשר אנו מדברים על עריכת תוכן אנו מתכוונים לכך שהעורך לוקח טקסט קיים ועורך אותו מחדש. עריכת תוכן שונה משכתוב תוכן. המילה שכתוב מורכבת בעיקרון משתי מילים – שינוי+ כתוב

עריכת מאמרים בעידן האינטרנט
כיום יש רבים שכותבים מאמרים לאינטרנט. הרשת מוצפת בטקסטים חדשים שעולים בכל רגע נתון ומחליפים טקסטים. במקביל לכתיבת מאמרים, חייבת גם להיות עריכה לשונית למאמרים.

עריכה לשונית ודוברי השפה העברית
28/02/11 | ספרות
כאשר אנו רוצים להופיע בפני אנשים, או כאשר אנו רוצים לכתוב משהו שאחרים יקראו, אנו צריכים ייעוץ לשוני. העניין הוא שאנו לא תמיד מבינים את החשיבות שיש ליועץ לשוני, משום שאנו הרי יודעים לדבר בעברית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI