דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש דמיון מודרך, NLP בין המצוי לרצוי
דמיון מודרך, NLP בין המצוי לרצוי
אסנת בוקופצר 09/03/11 |  צפיות: 3093

דמיון מודרך,  NLPבין המצוי לרצוי

כיצד נאפשר את תהליך השינוי בחיינו ?

השלב המשמעותי ביותר בתהליך השינוי הוא הרצון שלנו ליצור אותו, השינוי לא יתרחש באם לא נרצה.

כאשר אנחנו רוצים לעשות שינויים בחיינו בנושאים דוגמת: זוגיות, עבודה, התנהגות, מחשבות, תקשורת, משפחה, יחסים, הגשמה ועוד.

חשוב בתחילה שנתבונן על שתי נקודות מרכזיות: היכן אנחנו נמצאים עכשיו, לאן אנחנו רוצים להגיע.

שתי  נקודות אלה מאפשרות לנו לגלות את המצב המצוי ואת המצב הרצוי.

המרחק או הפער ביניהם הוא מה שרוב בני האדם מכנים ה-"בעיה".

סגירת הפער בין המצב הרצוי למצב המצוי הוא הסיבה לכל תהליך שינוי שאנחנו מבקשים בחיינו. 

לכן, כאשר אנחנו רוצים באמת להשיג את המצב הרצוי, חשוב שנחליף את המילה בעיה במילה מטרה. ומכך, השגת המטרה היא גם פתרון הבעיה.

בנוסף מודעות - שהיא הבסיס לכל החלטה לשינוי .

כאשר נמקד את תשומת הלב והמודעות שלנו בפרטי המצב הנוכחי ולקראת מה אנחנו הולכים, נאפשר דיאלוג משמעותי ופורה בין ההווה לבין העתיד המצופה.

לכל מטרה יש תמונה

 

לאחר מכן חשוב להתחיל ולדמות את המצב הרצוי באופן מפורט, זהו תהליך הכרחי אשר בלעדיו לא יתבצע שום תהליך שינוי כיוון שאי אפשר לנוע אל עבר מטרה בלתי ידועה.

זו הסיבה בגללה אנחנו חייבים לראות אותה. דימויים, תמונות, סרטים, ממחישים לנו את המטרה אליה אנחנו מכוונים.

"מערכת היחסים" שלנו עם העולם נעשית בעזרת חמשת החושים, זוהי מערכת הקליטה שלנו  ודרכה זורם כל המידע.

לאחר שהוא מגיע אלינו נערך עיבוד של המידע באמצעות המערכות המייצגות: הראיה, השמיעה או החישה, לכן כה חשוב שהמטרה שלנו תעבור דרכם.

כלומר: מה אנחנו רואים, שומעים ומרגישים כאשר אנחנו מתארים את המטרה המבוקשת.

ככל שנראה את התמונה באופן מפורט יותר, נשמע אותה באופן עשיר יותר ונחווה אותה באופן מלא יותר כך יקל על המוח לתכנן כיצד הוא הולך להגשים את המטרה הזו.

מכיוון שהמוח אינו מבחין בין התרחשות שאירעה בדמיון לבין ההתרחשות שאירעה במציאות, נוכל באופן מיידי לבדוק את התוצאות באמצעות ההדמיה.  

כך נוכל לדעת ולהרגיש האם המטרה שלנו מתאימה, האם זה בדיוק מה שאנחנו רוצים, האם זהו המצב החיובי עבורנו, האם השגת המטרה תשפר את איכות חיינו והאם היא הולמת את התנאים בהם אנחנו חיים.

במידה והמשוב שקבלנו על השגת המטרה או חלקים ממנה אינו מתאים – אנחנו יכולים לעשות את השינויים והעדכונים המתאימים כדי להשיג את המטרה באופן הרצוי והמתאים לנו ביותר.

חשיבה חיובית

 

תנאי נוסף שיאפשר לנו להשיג את המטרה שלנו הוא ניסוח המטרה באופן חיובי.

זאת אומרת להגדיר מה אנחנו כן רוצים במקום מה אנחנו לא רוצים.

לדוגמא: אני לא רוצה להישאר לבד. ננסח זאת: אני רוצה זוגיות.

במקום אני לא רוצה להיכשל. ננסח זאת: אני רוצה להצליח.

הניסוח החיובי חשוב כיוון שהמוח אינו מכיר את המילה לא ולכן בעצם מה שהוא שומע זה לבד, או להיכשל, מה שיכול לגרום לכך שנשיג את היפוכה של המטרה המדויקת שלנו, זוגיות או הצלחה.  

דמיון מודרך ו-NLP מאפשרים שינוי

כאשר אנחנו בוחרים לעבוד עם דמיון מודרך ו – NLP אנחנו מסכימים להיכנס לתהליך של שינוי.

אנחנו מחליטים לצאת למסע מרתק המתחיל בהווה שלנו ומסתיים בהשגת המטרה הרצויה בעתיד.

במהלך המסע ובעזרת כלי הדמיון המודרך ו-NLP אנחנו אוספים המון מידע משמעותי והכרחי לתהליך השינוי והשגת המטרה.

בין היתר אנו לומדים על מצבנו הנוכחי, על המצב הרצוי לנו. על מפת השטח הייחודית לנו. על הכוונות החיוביות שבנו. על התפקוד החיובי של החלקים השונים הנמצאים בנו, על המשאבים והיכולות שלנו וכיצד אנחנו יכולים לדגום אותם כדי להשתמש בהם להשגת המטרה הנוכחית.

העבודה עם כלי הדמיון המודרך ו-NLP מאפשרים הפעלת אסטרטגיות שונות אשר יסייעו לנו לעבור את המסע בשלום ולהגיע בדיוק למה שמתאים ונכון לנו ביותר בחיינו הנוכחיים.

כמו גם להגדיל את אפשרויות הבחירה, להרחיב את המודעות שלנו ולפשט באופן משמעותי את תהליך השינוי שאנו מזמנים לחיינו.   

וכמו שאמר צ'ארלס דרווין, אבי תורת האבולוציה: " לא החזק ביותר, או האינטליגנטי ביותר הוא ששורד, אלא זה המגיב בדרך הטובה ביותר לשינוי"


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסנת בוקופצר

אסנת בוקופצר, מטפלת מוסמכת בכירה, מאסטר בדמיון מודרך, NLP, טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן. טיפול אישי וזוגי. מנחת סדנאות להעצמה אישית, פוריות, הריון ודמיון מודרך.



 


מאמרים נוספים מאת אסנת בוקופצר
 
השימוש במילות מפתח - NLP ודמיון מודרך
30/05/15 | NLP
ריפריימינג הוא תהליך משמעותי בעבודה עם כלי ה-NLP, והוא מתבצע במהלך המפגש בין אם הבחנו בו ובין אם לאו. היכולת לפרק ולהרכיב מחדש מחשבות, אירועים, זיכרונות ורגשות, מאפשרת לחלקים הלא מודעים שלנו לבצע עבודת עדכון, שכל-כך חשובה לשינויים שאנו מבקשים לעצמנו.

לשחרר את הדרמה - NLP ודמיון מודרך
15/05/15 | NLP
בעבודה עם כלי ה-NLP והדמיון המודרך אנחנו לוקחים אחריות ומעניקים לעצמנו את האפשרות ליצור שינוי מהותי בעולמנו: חיים נטולי דרמה, שיאפשרו לנו ליהנות מעצמנו, מהסובבים אותנו ומחיינו.

דמיון מודרך ו-NLP - עבודה עם קו הזמן.
27/07/13 | NLP
כאשר אנחנו עובדים עם הליכי ה-NLP על קו הזמן, נמקם את עצמנו על קו שאנו יוצרים בעיני רוחנו, קו אשר יאפשר לנו לעמוד על כל נקודה בקו הזמן שלנו - ומכאן לצאת למסע מהיר, מסע שיחולל שינויים מרחיקי לכת בחיינו.

דמיון מודרך ו-NLP - לבחור את המילים
האם נתתם את דעתכם איך מילה יכולה לטפל? כאשר בודקים וחוקרים מילה מסוימת, נגלה שכאשר אנחנו מאפשרים לעצמנו לנשום לתוך המילה, לנכס אותה לעצמנו באופן אחר, להבין אותה בצורות חדשות - נרגיש רגועים יותר, עולם ומלואו יתגלה בפנינו, ואנחנו מתוכה נוכל לבחור את המתאים לנו עכשיו ברגע זה. לפתע יעלו רעיונות חדשים למצב שעד רגע קודם נראה אולי בלתי אפשרי, ועם ההבנה היצירה קורית, והמילה ממקומה החדש מאפשרת שקט ממקום אחר.

דמיון מודרך ו-NLP - לחיות ברגע הזה
28/03/13 | NLP
עצם ההבנה שהרגע הזה הוא הרגע האמיתי היחיד שקיים, ומה שאנחנו עושים בו, רק לו יש משמעות, רק הוא קיים - תאפשר לנו להתחיל לחיות באמת, למצות את מלוא הפוטנציאל שלנו, והכי חשוב - פשוט להרגיש ולחוות כל שנייה בחיינו.

החופש לבחור - הבחירה להיות חופשי
כאשר נבין שהרשות נתונה ומעשינו אינם נכפים עלינו, נוכל להחליט שאנחנו אלה היוצרים את עתידנו, ולנו ורק לנו יש השליטה על כך, מתוך עקרון הבחירה החופשית שאנו אלה האחראים על דרכי הפעולה ועל המחשבות שלנו.

טיפול בדמיון מודרך ו - NLP - שאלות ותשובות
13/11/12 | NLP
הטיפול ב-NLP ודמיון מודרך מאפשר לכל אדם להשיג גמישות מחשבתית והתנהגותית בזמן קצר, תוך שילוב של שיחה והליכים קוגניטיביים שונים שמטרתם להביא לשינוי של רגשות, מחשבות, תבניות, אמונות מגבילות או התנהגות - כמו גם שחרור מטראומות, פוביות, חרדות, תלות ועוד.

גשטלט - גבולות הקונטקט
בתרפיית הגשטלט העיסוק בקונטקט ובגבולות הקונטקט מקבל חשיבות עליונה, מכיוון שהקונטקט על כל חלקיו הינו זרז למודעות מוגברת ושינוי, כמו שאומר פולסטר: "קונטקט הוא נשמת אפה של הצמיחה".

על גשטלט וגשטלט לא סגור
במהלך הטיפול בשילוב הליכי הגשטלט, כשאנחנו מאפשרים לעצמנו לחקור ולהתנסות בעניין לא סגור ב"כאן ועכשיו", נלמד באופן חווייתי לנהל איתו דיאלוג, לבדוק את הקטבים והרצף שלו, לתת תוקף לרגשות שלנו - ומתוך כך לאפשר לתבנית להתגלות במלואה, להיחקר, להשתנות, ובסיום התהליך לאפשר לה להיסגר. מכאן ניתן לעבור לשלב ההתפתחותי הבא.

להרגיש בחיים
26/04/12 | NLP
כאשר אנחנו בוחרים לחקור את קשת הרגשות שלנו בעזרת עבודה עם כלי הדמיון המודרך וה- NLP אנחנו מאפשרים לרגשות, לכל אחד בנפרד, דימוי, צורה, צבע, שפה, מנעד, את הרווחים שהוא מעניק לנו, הכוונה החיובית שלו כלפינו. מהיכן הוא מגיע ומה משמעותו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI