דף הבית בית משפחה וזוגיות אירועים וחתונות טבעת אירוסין משובצת יהלומים,טבעת אירוסין יהלום,טבעת אירוסין מחיר–יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים מה חנויות תכשיטים לא מספרות לכם ???
טבעת אירוסין משובצת יהלומים,טבעת אירוסין יהלום,טבעת אירוסין מחיר–יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים מה חנויות תכשיטים לא מספרות לכם ???
יעקב פוגל 16/03/11 |  צפיות: 2929

איך קונים טבעת יהלום או טבעת אירוסין – כל הטיפים והטריקים

מה חנויות התכשיטים לא מספרות לכם – יעוץ מקצועי חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

ליהלום כמו לכל מחצב טבעי יש ערך כספי ומסחרי הנובעים מביקוש והיצע בשוק העולמי. פועל יוצא הוא שלא ניתן לקנות יהלומים בזול אלא אם כן קרה משהו בשוק העולמי כמו לדוגמא משבר כלכלי או מקרה קיצוני אחר. בכל שאר המקרים והזמן, מחירו של היהלום נשאר קבוע ונוטה לעליות בהתאם להיצע ולביקוש בשוק.

אם כך נשאלת השאלה, איך יתכן שעל אותו יהלום יכול להיות פער של 50% במחיר?

בכתבה זו ננסה להסביר בקצרה ממה נובע פער המחירים.

הצרכן הקונה טבעת יהלום או טבעת אירוסין עם יהלום מודע לעובדה שהוא רוכש מוצר בעל ערך עתידי.

אם כך, איך יתכן שאותו יהלום באותו צבע, באותו ניקיון ובאותו משקל נמכר בחנויות ב- 50% פחות מאשר בחנויות אחרות?

כעקרון כל החנויות קונות את היהלומים בבורסת היהלומים בר"ג. חדר המסחר בבורסת היהלומים נחשב למקור ראשון או יד ראשונה לקניית יהלום. מאחר ורוב בעלי החנויות אינם רשאים להיכנס לאולם המסחר, הרי שהם קונים את היהלומים דרך משרדים בבורסה או חברי בורסה הפעילים באולם המסחר.

הבסיס למחיר היהלום הוא התעודה הגמולוגית  אותה הוא נושא. לדוגמא: יהלום עם תעודת GIA (המכון הגמולוגי האמריקאי) שווה 100%, אותו יהלום עם תעודה של EGL )ישראלי )שווה 50%, אותו יהלום עם תעודה HRD (בלגית) שווה %80. לשאר התעודות לא מתייחסים במסחר אלא בודקים את האבן לגופה. כלומר מהימנות מנפיק התעודה קובעת מאוד למחיר היהלום.

גורם נוסף להוזלת היהלום הוא הגורם  הטבעי, יש לבדוק אם היהלום טבעי. אם יהלום טבעי = 100%. אם יהלום מטופל או קדוח לייזר או טיפול HPHT = 40%. יהלום סינטטי שגודל במעבדה = 50%. לכן אם מציעים לכם יהלום זול בידקו אם הוא טבעי או עבר טיפול. לא לכל מעבדה יש אמצעים לבדוק יהלומים סינטטים, אי-לכך אנו ממליצים על GIA.

גורם נוסף המשפיע על המחיר היא עבודת הליטוש והגימור של היהלום. אם גימור בדרג Excellent 3* =% 100 הרי שגימור ברמת very good =% 90, גימור ברמת Good = %80 ואילו גימור Fair = 50%.

כך שיש לשים לב לדרגת הגימור. אבן עם אותו צבע, אותו ניקיון ואותו משקל ברמות גימור שונות יכולה להיות זולה יותר.

גורם נוסף הוא הפלואוסנציה.

יהלום ללא פלורסנציה (NONE) = %100.

יהלום עם פלורסנציה FAINT = %95.

יהלום עם פלורסנציה MEDIUM = %80.

יהלום עם פלורסנציה STRONG = 65%.

כאשר אנו משקללים את כל הגורמים הנ"ל, אפשר להבין איך ליהלום באותו צבע, באותו ניקיון ובאותו משקל יש פער של%  50 במחיר. מספיק שאחד הגורמים הנ"ל חורג מגורם ה- %100 וזה משנה את כל התמחור של האבן.

מאחר וחנויות התכשיטים מחפשות יהלומים זולים, קחו בחשבון שלפחות אחד מהאלמנטים הנ"ל יהיה ביהלום שמציעים לכם. לפיכך אנו ממליצים לא להתפתות למחיר זול, אלא להתייעץ עם מומחה.

מדריך טיפים לקניית ,טבעת אירוסין ,עם יהלומים – על די חבר בורסת היהלומים

קניית טבעת אירוסין היא אכן אירוע מרגש. בדרך כלל כאשר אנו חווים אירוע מרגש כמו קנית טבעת אירוסין הצד הרגשי מאפיל על הצד הלוגי או הכלכלי והרגש גובר על השכל.

מדריך זה ינסה לגרום לכם גם ליהנות רגשית מעצם קניית טבעת אירוסין, וגם ליהנות כלכלית ולשלם מחיר הוגן עבור טבעת אירוסין ,עם יהלומים.

מאחר ומחיר טבעת אירוסין משובצת יהלומים נגזר בעיקר (85%) ממחיר היהלומים הרי שלמחיר היהלום או היהלומים טבעת אירוסין יש משמעות קריטית בקביעת מחיר טבעת אירוסין.

טבעת אירוסין קלאסית מורכבת מטבעת זהב (לבן, צהוב, ורוד) ומיהלום. מחיר טבעת נע בממוצע בין 100 – 200 $ (תלוי במשקל הזהב ובאיכותו) שאר הסכום שאנו משלמים למוכר מורכב ממחיר היהלום המשובץ בטבעת אירוסין, ממע"מ ומרווח של המוכר. לפיכך אנו חייבים להקפיד הקפדה יתרה שהיהלום הנמכר לנו בטבעת אירוסין שווה את מחירו.

להלן הדרכה איך לקנות יהלום במחיר הוגן.

  •  
  • חשוב מאוד לקנות יהלומים או טבעת אירוסין ממקור מוּכר. המקור יכול להיות רשת חנויות מוכרות או קנייה בבורסת יהלומים. אין ספק שלקנייה בבורסת יהלומים יש ערך מוסף מבחינת אמינות. חשוב לוודא שהיהלום טבעת אירוסין אינו יהלום סינטטי או יהלום שעבר טיפול השבחה HPHT או קידוח לייזר. כל הטיפולים הנ"ל מפחיתים את ערכו של היהלום טבעת אירוסין ב- 50% עד 70%. ישנם בשוק חיקויים ליהלום כמו זירקוניה אולם הבעיה העיקרית כיום בשוק היהלומים הם יהלומים הסינטטיים – מעשה ידי אדם. יהלומים אלו הם יהלומים לכל דבר ויש להם אותן תכונות כמו יהלום אמיתי כולל בצבעים ובניקיונות. ההבדל הוא שהיהלומים הסינטטיים שווים 70% פחות מיהלום אמיתי. לרוע המזל לא ניתן להבחין בעין רגילה בהבדלים ורק מעבדה גמולוגית מובילה יכולה להבחין בהבדל בעזרת מכשור מיוחד ולציין בתעודה שהיא מנפיקה שהיהלום הינו סינטטי. אי-לכך יש להקפיד על קבלת תעודה גמולוגית ממעבדה מובילה עם ציון שהיהלום טבעת אירוסין טבעי ולא מטופל או סינטטי.

חשוב לקבל תעודה גמולוגית בקניית  טבעת אירוסין או כל תכשיט יהלומים.

המעבדות המובילות בעולם הן: G.I.A (מכון גמולוגי אמריקאי).

                                    H.R.D      (מכון גמולוגי בלגי).

במידה ומציעים לכם תעודות שלא מהמכונים האלו יש להתייחס בצורה שונה לדירוג התעודה ומובן שיהלומים שנושאים תעודת אחרות שווים פחות. אנו ממליצים להשתדל לא לסמוך על תעודות שונות מתעודות אלו בקנית טבעת יהלום חשוב מאוד שהיהלום הנמצא טבעת אירוסין או בתכשיט יתאים לתעודה. לצורך זה יש להתייעץ עם מומחה חיצוני, רצוי עם חבר בורסת היהלומים כדי לוודא התאמה בין הצבע, הגודל והניקיון הרשומים בתעודה ליהלום בפועל. לא אחת קורה שהמשקל של היהלום מתאים למשקל בתעודה אולם הצבע והניקיון שונים לחלוטין.לצורך קביעת זהות בין יהלום לתעודה הגמולוגית שלו יש לבחון את היהלום מחוץ לטבעת. כאשר היהלום משובץ "השיניים" בשיבוץ מסתירות פגמים המופיעים בצידיי היהלום כך שהיהלום נראה מלמעלה נקי ולאמיתו של דבר הוא אינו נקי.

 

איכות היהלום ומחירו נקבעים ע"י 4 קריטריונים:

צבע. (COLOR)

ניקיון ובהירות. (CLARITY)

איכות ליטוש. (CUT)

משקל בקראט. (CARAT)

צבע: ככל שהאבן לבנה יותר מחירה גבוה יותר. יש 23 דרגות צבעD-Z. הדעה הרווחת היא לקנות צבע F- G שהוא עדיין לבן ופחות יקר. חשוב מאוד שיהלום יהיה כמה שיותר לבן (במסגרת התקציב הנתון) אי-לכך לפעמים עדיף לעלות בצבע ולרדת בניקיון.

ניקיון ובהירות: ככל שהיהלום נקי יותר הוא יקר יותר.

     אלו  הצבעים  המומלציםG-F 

IF – I3יש 10 דרגות ניקיון :   

     זו רמת הניקיון המומלצתVS1-VS2

ברמה זו הפגמים הם בלתי נראים לעין – ניתן לראותם רק בהגדלה פי 10 שזו ההגדלה המקובלת ביהלומים. אבנים עם פגמים שחורים שווים פחות מפגמים לבנים. יש לשים לב אם הפגם משקף את התעודה, כלומר אם הפגם הוא אכן לפי הקריטריונים או שהוא נוטה להיות פגם יותר נמוך.

 ליטוש: הליטוש באבן מאפשר החזרה של קרני אור הנותנים את הברק ליהלום. ככל שהליטוש טוב יותר החזר האור ביהלום טוב יותר והאבן נראית יותר יפה.

בליטוש אנו מבחינים בסוגי ליטוש שונים.

אנו ממליצים רק על ליטוש Excellent

או לכל הפחות ליטוש Very good  

בשום פנים לא לקנות Good ובטח לא Fair.

 

יש להקפיד שיהיו בתעודה או  Excellent x 3  }סימטריה-צחצוח-ליטוש }

                                   או very good x 3  

או שילוב של Excellent ו very good-

משקל: משקל היהלום הוא קראט = 1/5 גרם.

1 קראט = 100 נקודות.

 

1/2 קראט = 50 נקודות.

 

הדעה הרווחת היא לחפש אבנים במשקל 0.99 קראט או 0.49 קראט וזאת על-מנת לשלם פחות מ- 1 קראט או פחות מ- 1/2 קראט. עלות האבן אינה רק פונקציה של משקל, אלא, בכל גודל יש קפיצה במחיר בנוסף למשקל. בפועל קשה עד בלתי אפשרי למצוא 0.99 קראט מאחר ועדיף לזייף את הליטוש (לעשות ליטוש פחות יפה) ולהביא את האבן למשקל של 1.00 קראט. בתיאוריה זה נכון – בפועל כמעט בלתי אפשרי למצוא 0.99 או 1.49 או 1.99 קראט, כך שאל תחפשו מה שאין. מה גם שאם כבר מצאתם משקל כזה, נדרשה מכם פרמיה מאוד גבוהה שספק אם זה יהיה כדאי. כמו-כן בהרבה ארצות אפשר להכניס לטבעות אבנים של 0.99 ולרשום 1 קראט כך שכולם יודעים את זה וקשה למצוא גדלים אלו בשוּק.

 

לאחר שבדקנו את היהלום יש לבדוק מהן אפשרויות ההחזרה של היהלום או טבעת ארוסין. בדרך-כלל בקניית אבן קטנה מתחת לקראט אין בעיה בהחזרה אולם במידה וקונים אבן גדולה ויקרה, לא תמיד ניתן להחזיר את האבן. אי-לכך רצוי לבדוק מראש את מדיניות ההחזרה.

לסיכום:

לקנות תכשיט יהלומים או טבעת אירוסין במחיר הנכון אינו דבר קל.

אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה בכל הקשור לקניית יהלומים או טבעת אירוסין.

מאחלים לכם מזל-טוב ובהצלחה.

יעקב פוגל – חבר בורסת היהלומים – יעוץ לקניה ומכירת יהלומים תכשיטים טבעות ארוסין -  היעוץ חינם  !!!

טל.      054-3978160

[email protected]

WWW.FOGEL-DIAMONDS.CO.IL


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעקב פוגל

יעקב פוגל – חבר בורסת היהלומים -  מכירה יבוא ויצוא של יהלומים תכשיטים טבעות אירוסין       יעוץ  חינם

טל.      0543978160      03-6130028

[email protected]

WWW.FOGEL-DIAMONDS.CO.IL



 


מאמרים נוספים מאת יעקב פוגל
 
טבעת אירוסין ,מחיר|טבעת אירוסין ,יהלום|תכשיטים טבעת יהלום| מה לא מספרים לכם?
13/10/12 | הכרויות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם

איך לבחור לקנות ,טבעת אירוסין|איפה לקנות ,טבעת אירוסין|איך בוחרים ,טבעת אירוסין| מה לא מספרים לכם?
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם

איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם

איך בוחרים טבעת אירוסין|איך לבחור טבעת אירוסין|טבעת אירוסין זולה| מה לא מספרים לכם
13/10/12 | קניות
קניית יהלומים , טבעת אירוסין, באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין הבורסה|טבעת אירוסין זהב צהוב|מה לא מספרים לכם

איך לקנות תכשיטים, טבעות אירוסין ,יהלומים ,טבעות יהלום,תכשיטי יהלומים,- מה חנויות תכשיטים לא מספרות לכם ??? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
טבעות יהלומים|טבעות אירוסין|טבעת יהלום לאירוסין|תכשיטים| מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה

בכמה כסף לקנות טבעת אירוסין|טבעת אירוסין בורסה|טבעת יהלום זהב צהב| מה לא מספרים לכם?
קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

טבעת אירוסין מחיר|טבעת אירוסין יהלום|תכשיטים טבעת יהלום| מה לא מספרים לכם?
26/05/12 | אופנה
קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

איך לבחור טבעת אירוסין|איפה לקנות טבעת אירוסין|איך בוחרים טבעת אירוסין| מה לא מספרים לכם?
26/05/12 | חתונות
קניית יהלומים באיטרנט – זהירות ! ! ! לא מומלץ – ממה להזהר אין מוצר שכל כך קל בו "לעבוד בעיניים" על לקוחות כמו - יהלומים ותכשיטים במדריך זה ריכזתי את רוב הטיפים והטריקים שיעזרו לכם בקנייה-מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים

טבעת אירוסין מחירים|טבעת אירוסין זהב צהב|טבעת אירוסין יהלום|טבעת אירוסין מחיר מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
אין ספק שלקנייה בבורסת היהלומים יש ערך מוסף מבחינת אמינות. חשוב לוודא שהיהלום או תכשיט היהלום אינו יהלום סינטטי או יהלום שעבר טיפול השבחה HPHT או קידוח לייזר. כל הטיפולים הנ"ל מפחיתים את ערכו של היהלום ב- 50% עד 70%. ישנם בשוק חיקויים ליהלום כמו זירקוניה אולם הקנייה העיקרית כיום בשוק היהלומים הם היהלומים הסינטטיים – מעשה ידי אדם. יהלומים אלו הם יהלומים לכל דבר ויש להם אותן תכונות כמו ליהלום אמיתי כולל בצבעים ובניקיונות

איך לבחור טבעת אירוסין|איפה לקנות טבעת אירוסין|איך בוחרים טבעת אירוסין מה לא מספרים לכם? יעוץ חינם ע"י חבר בורסת היהלומים
11/02/12 | נישואין
טבעת אירוסין איננה "מוצר נוסף" אותו אנו קונים לפיכך יש צורך להקדיש לו תשומת לב מיוחדת. בכתבה זו אנסה לסתור מספר הנחות המופיעות לעיתים קרובות באתרי האינטרנט.לסיכום: לא מומלץ ולא ניתן למי שאין לו רישיון עיסוק ביהלומים להזמין יהלומים לא משובצים באתרי אינטרנט בחו"ל ולהביאם לישראל. לא מומלץ להזמין תכשיטים באתרי אינטרנט בחו"ל ולהביאם לישראל בגלל מכס ומע"מ המוטלים עליהם. וככלל: לא מומלץ להזמין יהלומים ותכשיטים באינטרנט לא בארץ ולא בחו"ל – תכשיטים ויהלומים צריך לבדוק ולראות פיזית
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI