דף הבית חוק ומשפט פלילי תפקידו של עו"ד פלילי
תפקידו של עו"ד פלילי
יעל בקר 06/04/11 |  צפיות: 3475

עורך דין פלילי – לא בדיוק כמו בטלוויזיה

אם יוצא לנו לחשוב על הקווים המאפיינים של עורך דין פלילי, זה בוודאי קורה לאחר צפייה באחת מסדרות בית המשפט הטלוויזיוניות, המגיעות, חדשות לבקרים, אל הסמך הקטן שבביתנו. בסדרות אלה רואים בדרך כלל עורך דין פלילי מעונב ומסורק למשעי, המגן בחירוף נפש כמעט על אחד הפושעים הגדולים ביותר בעולם, או לפחות בסדרה. כמובן שאופן הצגתו של עורך דין פלילי בטלוויזיה עושה לנו מייד חשק לעזוב את כל מה שעשינו עד היום, ולחזור לחבוש את ספסל הלימודים על מנת ללמוד את רזי המקצוע המרתק הזה, שנקרא עורך דין פלילי.

אבל, צריך לזכור, כמו בכל עניין אחר, שטלוויזיה היא טלוויזיה, ומציאות היא מציאות. כמו שכוכבי הטלוויזיה והסרטים נראים בדרך כלל על המסך אחרת לגמרי מהאופן בו הם נראים במציאות, כך גם התדמית הנוצצת שיש לאותו עורך דין פלילי שנראה על המרקע אינה התדמית שמייצגת את עבודתו במציאות. וכל כך למה? משום שבמציאות עורך דין פלילי הוא עורך דין שמייצג אנשים החשודים בביצוע עבירות חמורות, המשתייכות לתחום העבירות הפליליות, וביניהן: רצח, אונס, התעללות בנשים או בילדים, אלימות (במשפחה או בכלל), פדופיליה ועוד. הייצוג של אנשים אלה, גם אם בסופו של דבר יוכח שלא הם ביצעו את העבירה, הוא ייצוג קשה ומתיש, הכרוך הרבה פעמים במאבקים פנימיים, בצפייה במחזות לא נעימים בלשון המעטה ובכניסה פיזית ומנטאלית לעולמות חשוכים ואפלים. נכון, יש מי שימצא את העבודה הזאת מרתקת, והוא זה שכנראה ילך ללמוד עורך דין פלילי, אולם סביר מאוד להניח, שגם הוא, אם וכאשר יגיע לייצוג מעשי של חשודים בביצוע עבירות פליליות, יחווה בדיוק את אותם קונפליקטים ואת אותם רגשות שחווה, כנראה, כמעט כל עורך דין פלילי.

חשוב לזכור גם, שלהית עורך דין פלילי אין משמעותו רק לייצג את החשודים בביצוע העבירות בבתי משפט; עו"ד פלילי צריך גם לבצע ביקורים בתאי מעצר, במוסדות לנערים עבריינים, בבתי כלא ועוד, וכמובן גם להגיע לזירות פשע ולראות במו עיניו מראות קשים, היכולים בהחלט להשפיע על מצבו הנפשי והאישי.

עורך דין פלילי – לא לבעלי לב חלש

כפי שנאמר לעיל, עו"ד פלילי חשוף לחומר אנושי ולחומר ראייתי שיכול לפעמם להיות מאוד לא קל להתמודדות, ולכן עליו להיות איש חזק וחסין. אולי אפשר אפילו לומר, שהוא צריך להיות אדם בעל עור של פיל. נראה שרק כך יכול עורך דין פלילי לבצע את תפקידו נאמנה, ולייצג חשודים בעבירות ובפשעים שההתמודדות איתם קשה במיוחד. מכאן אפשר להסיק, כי חייו של עורך דין פלילי הם לא תמיד זוהרים ומפוארים כמו שניתן להתרשם מסדרות הטלוויזיה, אולם אין ספק שהם חיים מרתקים, מלאי אדרנלין ועניין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI