דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר שימוש בדודי שמש
שימוש בדודי שמש
יעל בקר 06/04/11 |  צפיות: 5158

דודי שמש – כמה שטוב אתם כאן

אין ספק, שמי שהמציא את דודי השמש היה גאון. הדבר קרה בראשית שנותיה של מדינת ישראל, והממציא היה לא אחר מאשר ד"ר צבי תבורי, ישראלי ברמ"ח איבריו. כנראה, שלא סתם אומרים שהראש היהודי ממציא לנו פטנטים, ואין ספק שזה אחד הפטנטים החשובים ביותר שהומצאו. עובדה, שהיום החוק מחייב התקנה של דודי שמש על כל גג בישראל. ואכן, ממעוף הציפור, או נכון יותר יהיה לומר – מחלון המטוס, כשתהיו עליו (במהירה בימינו אמן), תוכלו לראות שגגותיה של מדינת ישראל מעוטרים כולם בדודי שמש. וכל כך למה? מהסיבה הפשוטה – כדי שלכל בית בישראל יהיו מים חמים בברז, בשיטה חסכונית ויעילה. כיצד עובדים דודי שמש? על זאת ועוד נרחיב במאמר שלפניכם.

דודי שמש – מבנה ואופן פעולה

דודי שמש מורכבים, כמובן, מדוד – מכל מתכת גדול, העשוי בדרך כלל מפלדה או מנירוסטה, מקולטי שמש ומצנרת המחברת ביניהם. שיטת הפעולה היא פשוטה יחסית: דוד שמש מכיל מים, העוברים בצינור אחד אל קולטי השמש. קולטי השמש, העשויים מתכת שמעליה לוח זכוכית המכוון לכיוון דרום, קולטים את קרני השמש ומתחממים. צינור מיוחד המחובר לקולט השמש מונע את בריחת החום, וכך המים הנמצאים בתוך הקולט – מתחממים. המים החמים עוברים בצינור שני חזרה אל דוד השמש, ומשם מגיעים לברזים שלנו, כשהם חמים ונעימים. חשוב להקפיד על כך, שקולטי השמש יותקנו מעל דודי השמש, על מנת שהמים החמים יוכלו להצטבר בחלקו העליון של הדוד. אמנם, קיימות מערכות דודי שמש המאפשרות התקנה נמוכה יותר של דודי השמש, ואין ספק שהמראה המתקבל הינו אסתטי ונעים יותר, אולם יעילותן של מערכות אלה פחותה. לכן, אם חשוב לכם שיהיו לכם מים חמים ולא פושרים, מומלץ לוודא שדוד השמש שלכם מותקן מספיק גבוה מעל הקולטים.

דודי שמש – מה עושים בחורף?

כפי שאמרנו, וכפי שמשתמע משמם, דודי שמש מבצעים את פעולת חימם המים באמצעות קרני השמש. לכן, בקיץ ובימים חמים, אין שום בעיה, ורוב הסיכויים שבבניין או בבית, שעל גגו מותקנים דודי שמש, יהיו מים חמים במשך רוב שעות היום. אבל, תשאלו בוודאי מה קורה בימים בהם השמש מסתתרת מבעד לעננים ובכלל, מה קורה בחורף? התשובה פשוטה: מסתבר, שדודי שמש הם גם דודי חשמל לכל דבר; דודי שמש כוללים בתוכם גם גוף חימום חשמלי, שניתן להפעיל בלחיצת כפתור, וכך תוכלו ליהנות ממים חמים גם בימים קרים. חשוב לזכור: דודי שמש הינם גם דודי חשמל, אבל דודי חשמל אינם דודי שמש. דודי חשמל יכולים לחמם מים רק באמצעות החשמל, ולכן תפעולם יקר יותר וגם מזיק יותר לסביבה. החימום הסולארי של המים באמצעות דודי שמש תורם גם להנאה ממים נעימים יותר, וגם, כמובן, לאיכות הסביבה. שתהיה לכם מקלחת נעימה – כל השנה!



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI