דף הבית רפואה ובריאות הפסקת עישון הפסקת עישון בהריון
הפסקת עישון בהריון
משה רוימי 12/04/11 |  צפיות: 3495

הפסקת עישון בהריון

מאז שהחל להיחקר העישון בשנות ה- 50 והשלכותיו הבריאותיות נמצא כי העישון גורם נזק לא רק לנשים מעשנות כשהן בהריון כי אם גם לעובר שהן נושאות בבטנן. למעשה העישון פוגע עוד הרבה קודם להיריון. מחקרים מראים שהעישון פוגע בפוריות הן אצל הגבר והן אצל האישה כך שבכל מצב הפסקת עישון בהיריון היא דבר נכון ומומלץ.

המודעות הגוברת בשנים האחרונות לבריאות ולאיכות חיים, מניעה יותר ויותר מעשנים לרצות להפסיק לעשן. רוב הנשים המעשנות פועלות כדי להפסיק לעשן טרם תכנונן להיכנס להיריון אבל ישנן לא מעט נשים שנכנסו להיריון והחליטו על הפסקת עישון בהיריון מתוך רצון לצמצם את הנזק ולהגדיל את הסיכוי להיריון תקין ולמינימום נזק לעובר.

הפסקת עישון בהיריון – ההשלכות של העישון על האישה ההרה

אחד ממאפייני ההתמכרות לעישון זה מתח מוגבר ודחק רגשי בעיקר כאשר לא מסופק הדחף. ההסבר לשינויים הרגשיים הנלווים לעישון ולתחושות הכאב באזורים מסוימים, אי השקט הנפשי ולעיתים אף הדיכאון נובע מהשפעת החומרים המצויים בסיגריה על זרימת החמצן בדם למערכת העצבים המרכזית, לשריר הלב, למערכת הנשימה ולמעשה לכל איבר ואיבר. נשים במהלך היריון חוות שינויים פיסיולוגים ומנטאליים שאמורים להכינן לרגע הלידה והעישון לא רק שאינו תורם לתהליך אלא פוגע בו ומוסיף לו סיכונים מיותרים. העישון מעורר ומגביר רגשות שליליים, אינו זוכה לאהדת הסביבה ולכן גם פוגע בערך העצמי בתקופה בה האישה זקוקה לתמיכה, לחיזוק ופרגון ולא להיפך.  

הפסקת עישון בהיריון – ההשלכות של העישון על התינוק שנולד

מחקרים מראים בבירור כי ילדים להורים מעשנים סובלים יותר ממחלות הקשורות למערכת הנשימה, דלקות עיניים ואוזניים כמו כן העישון משפיע על מצב הרוח הכללי ועלול להוביל לדיכאונות ועצבנות יתר לא רק אצל המעשן עצמו כי אם גם בקרב מי שחי בסביבתו הקרובה.

לאור הנתונים הקשים על הנזקים שבעישון על הפוריות והריונן של נשים מערכות הבריאות מעודדות נשים מעשנות לזנוח את ההרגל כמה שיותר מהר ומעמידות לרשותן אופציה להירשם לסדנת גמילה מעישון בחסותן. נשים מעשנות אשר מחליטות להפסיק לעשן בכוחות עצמן או בסיוע מתאים מבטיחות את בריאותן שלהן ושל העובר בתקופה שיכולה להיות המאושרת בחייהן. אלו מבין הנשים שקיבלו החלטה על הפסקת עישון בהיריון פעלו נכון כדי לצמצם את הסיכונים לסיבוכי הריון ולהגדיל את הסיכוי להריון תקין והתפתחות בריאה וטובה של ילדם.

הפסקת עישון בהיריון כדאי שתעשה במסגרת תומכת נכונה אשר מבוססת על שינוי תפיסתי ותרגול מיומנויות חשיבה. הדרכה מהסוג הנכון של הפסקת עישון בהריון לא תכלול הפחדות מכל סוג ולא תעורר אצל האישה רגשות אשם, להיפך. תוכנית הפסקת עישון בהריון תעצים את הרגשות הטובים והחיוביים, תחזק את הביטחון העצמי ותשרה רוגע ונינוחות החשובים מאוד לכל אורך תהליך ההיריון, בלידה עצמה ובכל זמן אחר אחריו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 משה רוימי

משה רוימי, מאמן אישי
מייסד מכון שאיפה
גמילה מעישון והגשמת הפוטנציאל בע"מ
www.sheifa4life.co.il
077-5350109



 


מאמרים נוספים מאת משה רוימי
 
גמילה מעישון סמים
מה גורם לאנשים לצרוך סמים? מדוע נחשבים סמים ברוב מדינות העולם המערבי לבלתי חוקיים ומה באמת הנזק של סמים לחברה ומדוע המכורים לסם חייבים לעבור תהליך גמילה מעישון סמים כדי להיפטר ממנו לתמיד?

הפסקת עישון בהריון
מאז שהחל להיחקר העישון בשנות ה- 50 והשלכותיו הבריאותיות נמצא כי העישון גורם נזק לא רק לנשים מעשנות כשהן בהריון כי אם גם לעובר שהן נושאות בבטנן. למעשה העישון פוגע עוד הרבה קודם להיריון. מחקרים מראים שהעישון פוגע בפוריות הן אצל הגבר והן אצל האישה כך שבכל מצב הפסקת עישון בהיריון היא דבר נכון ומומלץ.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI