דף הבית ביטוח ביטוח רכוש לא גרים בשקט בלי ביטוח
לא גרים בשקט בלי ביטוח
neri bennun 21/04/11 |  צפיות: 3748

בתקופה בה מחירי הנדל"ן מאמירים, ואזרחים רבים מתקשים להרשות לעצמם רכישת בית חדש, ביטוח דירה הפך לשירות חשוב ביותר עבור כל אחד מאיתנו. תפקידו של ביטוח דירה הוא לגבות אותנו במקרים אליהם יש להיערך מראש, וזאת במנגנון הדומה לכל ביטוח אחר הקיים בארץ ובעולם: רכישת פוליסת ביטוח, תשלומים חודשיים וקבלת זכות לביטוח מלא בכיסויים אותם רכשנו מראש. אך ביטוח דירה הוא הרבה יותר משקט נפשי, אלא גם דרך מהותית לשמירה על איכות חיים גבוהה. כמובן שאי אפשר לדעת מה צופן המחר, ויש להחזיק בכל הכלים האפשריים על מנת שלא להיות מופתעים. ביטוח דירה אמנם אינו פופולארי כמו ביטוח רכב או ביטוח חיים, אך סביר להניח שבשנים הקרובות אנחנו נראה שינוי בגישה הזו.

יותר ויותר ביטוחי דירות

הסיבה בגללה לא כולנו מכירים את הנושא של ביטוח דירה היטב כמו הביטוחים האחרים לא קשורה רק ללקוחות, אלא גם לחברות הביטוח עצמן. למעשה, רק בשנים האחרונות מציעות עוד ועוד חברות ביטוח פוליסות ביטוח דירה, ולכן גם עולה בהתאם הדרישה לסוג כזה של ביטוחים. בנוסף, חברות ביטוח רבות מציעות ביטוח דירה בעלות נמוכה במידה וגם שאר הביטוחים נעשים אצלה. אפשר גם להפחית את עלות הביטוח עצמה, הפרמיה אותה נשלם בכל חודש, במידה ומגדילים מראש את שיעור ההשתתפות העצמית. גם במקרה הזה כדאי לבחון כל ביטוח דירה לגופו, ולבדוק מה הם התנאים האופטימאליים עבורנו.

ביטוח דירה בשני חלקים

התחום של ביטוח דירה מתחלק לשניים: ביטוח תכולת הדירה וביטוח המבנה עצמו. ביטוח דירה מחייב הגנה בכל החזיתות, ולכן יש לבדוק את תנאי חברת הביטוח בכל אחת מהן. אמנם מבחינת החוק אתם לא מחויבים לרכוש את שני סוגי הביטוחים, אך תוכלו לקבל הנחה במידה ותעשו זאת ותיהנו גם מביטחון מלא, כי יש לכם את כל הכיסויים הדרושים.

מהו ביטוח מבנה ומה הוא כולל?

החלק של ביטוח מבנה בתוך ביטוח דירה נוגע למקרים כמו אסונות טבע, שריפה, רעידות אדמה, ולמעשה אמור לפצות את בעל הדירה על נזקים מהסוג הזה. מבחינת גובה הביטוח של ביטוח דירה מהסוג הזה, מדובר על העלות של בניית הדירה מחדש - המחושבת על פי גודל הדירה (מספר המטרים הרבועים) המוכפל בעלות הבנייה לכל מטר. כדאי גם לזכור, כי במסגרת לקיחת משכנתא מבוטחת הדירה מפני נזקים למבנה, אך כיסוי זה יכול להיות חלקי או חסר במידה וחלק מהמשכנתא או כולה כבר נפרעה.

מהו ביטוח תכולה וכיצד מחושב הפיצוי?

החלק השני של ביטוח דירה הוא זה הקשור לתכולה. ביטוח זה למעשה מכסה את תוכן הבית כולו, ללא אפשרות לבטח רק חלק ממנו. השווי נקבע על ידי שמאי או סוקר המגיע לבית, ובודק את התכולה מטעם חברת הביטוח. במקרה ותכולת הדירה אכן נפגעת, המבוטח יכול לבחור לקבל פיצוי כספי על סמך ערך הרכוש שקבע השמאי או פיצוי של רכוש חדש במקום זה שנפגע.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 neri bennun


 


מאמרים נוספים מאת neri bennun
 
לימודי הנדסת מחשבים – לימודי הנדסה לכל דבר
לימוד מחשבים הפך בעשרות השנים האחרונות ללימודים מאד מבוקשים. עולם המחשבים זקוק לאנשי מקצוע מסוגים שונים ובעלי מיומנות שונה בכל תחום ספציפי. הנדסת מחשבים היא תת-תחום בענף במחשבים - מה לומדים במסלול זה?

הסבה מקצועית – לשיפור החיים
בעבר היה אדם מתקבל במקום עבודה והוא היה יכול להיות בטוח שמקומו מובטח לו עד הפנסייה. הזמנים השתנו ומקומות עבודה כאלה לא נשארו כמעט בכלל.

סוכרת – המחלה והטיפול
אורח החיים המלחיץ רבים מאיתנו גורם לרבים להזניח את אורח החיים הבריא, לתזונה לא נכונה הכוללת אוכל שומני ורווי סוכרים, לחוסר פעילות גופנית המביאים לעלייה לא מבוקרת במשקל ולצריכת חומרים ממכרים. אלה הם גורמי הסיכון המרכזיים לסוכרת מסוג 2.

סרטן השד – אבחון מוקדם מציל חיים
03/10/12 | סרטן
סרטן השד הוא סרטן מאד שכיח אצל נשים ומקורו ברקמות השד העוטפות את בלוטות החלב. סרטן השד ידוע כסרטן שיכול לשלוח גרורות לאברים חיוניים בגוף אם לא התגלה בשלב מוקדם.

חשיבות ביטוח בריאות פרטי
בשנת 1995 נחקק חוק בריאות ממלכתי הקובע כי כל אדם במדינת ישראל זכאי לביטוח בריאות מטעם הביטוח הלאומי.

סוגים שונים של ביטוח רכב
03/06/12 | ביטוח רכב
במדינת ישראל קיים חוק הנקרא 'חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים' אשר אומר כי כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי כספי בגין נזק גופני או נפשי אשר נגרם לו, הוצאות רפואיות ועוד.

השוואת ביטוח טובה בשבילכם!
24/04/12 | ביטוח רכב
לרוב האנשים ישנו לפחות סוג רכב אחד שהם חולמים שיהיה להם, ולרוב החלום מתחיל בהיותם צעירים. למרות שישנה דעה כללית כזו שאומרת שרק גברים אוהבים מכוניות, או שגברים יותר אוהבים מכוניות, הרי שבשטח לא כך הדברים, וכמובן שגם לגבי הסטיגמה שנשים נוהגות פחות טוב, ישנם אנשים רבים שיחלקו עליה.

ביטוח צד שלישי – כך תבחרו את הטוב ביותר
11/03/12 | ביטוח רכב
כמו שכולכם בוודאי יודעים, על הכביש אף אחד לא ממש בטוח, בין אם אתם נוהגים ברכב ובין אם אתם הולכי רגל. תאונות לצערנו קורות ואף אחד אינו מחוסן מפניהן. לכן, אם אתם בעלי רכב, עליכם לבטח אותו.

ביטוח צד ג – מה זה ולמי זה מתאים?
11/03/12 | ביטוח רכב
סוף סוף הגשמתם משאלה וקניתם רכב. אין זה משנה אם הרכב שקניתם הוא חדש או ישן, גדול או קטן. אתם צריכים לבטח אותו. קיימים שלושה סוגי ביטוחי רכב – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וגם ביטוח צד ג. במאמר זה נעסוק בסוג השלישי, אך לפני כן, נציג סקירה קצרה של כל סוגי הביטוחים.

רכישת ביטוח רכב און ליין - לנסוע עם הזמן
15/01/12 | ביטוח רכב
תחילת המאה ה21 היא תקופה מרתקת מסיבות רבות. ללא ספק מדובר במעין תקופת מעבר, בה אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת, אשר משנים מדי יום ביומו את עולמנו ואת הדרך בה אנו מתנהלים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI