דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר לימודי טיפול זוגי
לימודי טיפול זוגי
ד"ר כרמי אומרו 01/05/11 |  צפיות: 2469

טיפול זוגי הפך לאחרונה לאחת השיטות היעילות והמוכחות לשיקום ושיפור חיי הזוגיות, זאת נוכח העובדה שזוגות רבים בוחרים להיעזר בתהליכי הטיפול הזוגי על מנת לשקם את מערכות היחסים שלהם. אומנם טיפול זוגי נתפס בעיני רובנו בתור הליך שמטרתו לסייע לבני זוג לאחות את הקרעים שנוצרו בעקבות משברים שונים, אולם טיפול זוגי עוזר גם לבני זוג שהחליטו על פרידה ומעוניינים להיעזר במטפל מקצועי שיקל מהלכי הפרידה. כך או כך, טיפול זוגי הוא אחד המקצועות הפופולאריים ביותר הנלמדים כיום.

מכוני לימודי טיפול זוגי בישראל

כאמור, טיפול זוגי הפך לאחרונה לנפוץ בקרבנו ורבים בוחרים ללמוד את המקצוע. עקב זאת, החלו להתרבות בארץ מכונים ללימודי טיפול זוגי, המציעים לימודי טיפול זוגי על שיטותיו השונות. מכונים אלה, הפרושים ברחבי הארץ, מציעים למעוניינים ללמוד את מקצוע הטיפול הזוגי ולרכוש הכשרה שתאפשר להם לעסוק כמטפלים זוגיים ולסייע לבני זוג לשקם את חיי הזוגיות שלהם.ניתן להרחיב את מסלול הלימודים של הליכי הטיפול הזוגי ולהתמקצע בסגנונות טיפול שונים, כגון : טיפול זוגי- משפחתי, טיפול זוגי- אינדיבידואלי ואף סגנונות טיפול זוגי אחרים. במהלך קורס טיפול זוגי יתקיימו כ30 מפגשים שבועיים. בנוסף התלמידים עוברים התמחות מעשית תוך שהם מלווים במטפלים זוגיים שמסייעים להם בכל צורך שמתעורר. לבסוף, בתום מסלול לימודי טיפול זוגי, מקבלים תעודת מטפל זוגי מוסמך מעשית שמכשירה את בוגרי הקורס לעבודה בענף.

טיפול זוגי – מה עושים לאחר הלימודים?

לאחר לימודי טיפול זוגי ניתן לעסוק באופן מורשה במקצועות הענף הטיפולי. ניתן להשתלב כמטפלים זוגיים ולעזור לבני זוג השרויים במצבי משבר בחיי הזוגיות שלהם, או כמטפלים זוגיים-משפחתיים ולסייע למשפחות להתמודד עם קונפליקטים ומשברים שונים בחייהם (זאת בהתאם למסלול הלימודים של המטפל המקצועי). בעקבות לימודי טיפול זוגי המטפלים רוכשים ידע מקצועי המבוסס על עקרונות הפסיכולוגיה, אשר בעזרתו הם יכולים לסייע לבני זוג להתמודד עם פולמוסים ומשברים שונים במערכות היחסים שלהם ולהדריכם על פי מגוון שיטות הטיפול שהם למדו. מכל מקום, לאחר לימודי טיפול זוגי , המטפל הזוגי רוכש ידע טיפולי עשיר שמאפשר לו להשתלב בענף התעסוקה בתור עצמאי או שכיר ולעבוד במסגרת נוחה וגמישה.

טיפול זוגי בישראל

כפי שציינו, לאור פופולאריות לימודי טיפול זוגי בישראל, ישנם מכונים רבים בארץ שמספקים מסלולי לימוד של טיפול זוגי. בין המכונים השונים ניתן למצוא מכונים המציעים מסלולי לימוד של טיפול זוגי, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי- משפחתי ואף טיפול זוגי בשיטות שונות. להלן מספר מכונים שעונים על הדרישות של לימודי טיפול זוגי בארץ:

טיפול זוגי במרכז

מכון פתרונות – תל אביב והמרכז

מכון שינוי – גליל ים (הרצליה)

מכון עופר– תל אביב

מכון קלייר רבין – תל אביב והסביבה

טיפול זוגי בדרום

מכון פתרונות – אזור השפלה, באר שבע והדרום

מכון הבחירה לשינוי – אשקלון

טיפול זוגי בצפון

מכון פתרונות – אזור חיפה והצפון

מכון שינוי – קריית ביאליק

מכון איזונים – חיפה והקריות

מכון בינאישי – חיפה

טיפול זוגי בירושלים

מכון פתרונות – ירושלים

מכון קלייר רבין – ירושלים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI