דף הבית תיירות ונופש אטרקציות הרקע להכרזת העצמאות
הרקע להכרזת העצמאות
SEOM 05/05/11 |  צפיות: 4218

הכרזת העצמאות של עם ישראל בארץ ישראל, נעשתה בעצומה שלמערכה מדינית וצבאית כבדה, שהייתה נטושה ברחבי הארץ. ב-14 במאי 1948 בכל הארץ נשמעו שריקות כדורים, אנקות פצועים, ובערים, בהם חשבו הערבים לערוך טבח המוני ביהודים, הונף לראשונה דגל עברי – הורד הדגל הבריטי מעל התורן בבית הממשלה המגודר, כמו מבצר בירושלים. הנציב העליון האחרון של ארץ ישראל סיר אלן קאנינגהאם עלה על סיפון המשחתת "ויליאמס", שעגנה בחיפה והפליג לאנגליה. השלטון הבריטי, השלטון הזר האחרון בארץישראל – תם.

בצאתו השאיר בארץ המנדט הבריטי , כפי שהבטיחו הפקידים הבריטים הבכירים, תוהו ובוהו. הכול הושבת, כמתוכנן על ידי הבריטים, משרדי הממשלה הפסיקו לפעול, תחנות המשטרה נסגרו או נמסרו ברובן לערבים והיה צורך לכבוש אותן. שירותי הדואר הופסקו, הקשר עם העולם החיצון הופסק. היה צורך דחוף להתחיל מיד בעבודה רגילה, יומיומית, להחזיר הכול למסלול-מחדש. כל עיכוב בהסדר החיים הפנימיים, אף בשעה גורלית זו של מלחמת דמים, פירושו הרס של כל המפעל הציוני , שטופח במשך עשרות בשנים.

מן ההכרח היה לקבוע מיד ממשלה, מוסד מחוקק, בר סמכא, שיסדיר, ינהל את מכלול העניינים ויפעיל את המכונה, שבין גלגליה שמו הבריטים בלמים ואף מוקשים.

אף-על-פי-כן היו ביישוב דעות שכדאי עוד להמתין להחלטת האו"ם חדשה, שנתכנסה לדון מחדש בבעיית ארץ-ישראל. אכן עד להכרזת המדינה, לא ידעו נציגי האומות והיהודים בחוץ לארץ, אם אמנם תמצא "מינהלת העם" עוז להכריז על הקמת המדינה.

שלושה ימים לפני ההכרזה, ביקשו חבריה של מינהלת-העם לשמוע מפי ראשי ההגנה אם יהיה באפשרותו של היישוב לנצח, במקרה שצבאות ערב יפלשו למדינה לכשתקום. ראשי ההגנה והרכש מסרו דין וחשבון תמציתי על מערך הכוחות היהודי ונשקו.

לרשות כוחות אלה נמסרו רובים מכל הסוגים, בחלקם מיושנים, מקלעים, מרגמות קלות, רימוני יד, רובם תוצרת הארץ וסטנים שנוצרו על ידי ההגנה.

דוברי ההגנה הביעו את דעתם שאפשר לנצח, אם יעשה כל מאמץ לרכוש ציוד לחימה, אם ירוכז כל הנשק שבידי היישוב ואם יכריזו על גיוס כללי.

בסיום הדיון דרש בן גוריון להכריז על הקמת המדינה היהודית, מיד ביום סיום המנדט הבריטי. בניגוד לרבים הוא לא היסס אף רגע. כלכל מנהיג גדול, הייתה לו דרך ברורה בה ילך, אף אם חזה מראש בכמה דם תעלה החלטתו.

לפירוט אירועי יום העצמאות 2011


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 SEOM

מיני ישראל עם אטרקציות לילדים בפסח ששוות ביקורים...

SEOM ייעוץ שיווקי בתיירות Israel Travel

הקמה ,ניהול וקידום במנועי חיפוש של  אתרי אינטרנט בתחום התיירות הנכנסת בשפות שונות וע"פ מדינות יעד



 


מאמרים נוספים מאת SEOM
 
סופגניות ,לביבות ומאכלי עדות ישראל בחנוכה בגולה
21/11/11 | אטרקציות
כזכור לנס השמן אנו מרבים לאכול מטעמים מסורתיים מטוגנים בשמן , כל עדה ומנהגיה , כל עדה ומאכליה.
גם השנה במהלך ימי חנוכה 2011 נטעם בעיקר "פונצ'קאס"-סופגניות מקמח, ביצים ושמרים מטוגנות בשמן ומבוזקות סוכר. חלקנו יאכל לביבות תפוחי אדמה מגוררים, גם הן ממנהגי עדות אשכנז המכנות אותן "לאטקס".


עשרת ימי תשובה: שלושה ספרים ,סליחות ושופר
25/09/11 | אטרקציות
שלושה ספרים נפתחים בראש השנה: אחד של צדיקים גמורים, ואחד של רשעים גמורים, ואחד של בינוניים (לא רשעים ולא צדיקים). צדיקים גמורים – נכתבים ונחתמים לאלתר לחיים; רשעים גמורים – נכתבים ונחתמים למיתה; בינוניים תלויים ועומדים מראש השנה עד ליום הכיפורים, זכו – נכתבים לחיים, לא זכו – נכתבים למיתה.

מבצר נמרוד הלא הוא מצודת קלעת נמרוד
כיצד אפשר היה להגן ממרומי המבצר על דרך הנמצאת הרבה מעבר לטווח הנשק של מגניו?

מחוסר אמצעי-קשר יעילים יותר, נבחרה תמיד פסגה, השולטת בתצפית על שטח נרחב ככל האפשר.


מבצר נמרוד הלא הוא מצודת קלעת נמרוד
כיצד אפשר היה להגן ממרומי המבצר על דרך הנמצאת הרבה מעבר לטווח הנשק של מגניו?

מחוסר אמצעי-קשר יעילים יותר, נבחרה תמיד פסגה, השולטת בתצפית על שטח נרחב ככל האפשר.


מסורת חג הביכורים
מצוות הביכורים הייתה נהוגה רק בזמן שבית-המקדש היה קיים. כל זמן שבית-המקדש היה קיים, היו מביאים ביכורים: מזמן שחרב בית-המקדש, אין מקיימים עוד מצוות הביכורים.

הקהילה היהודית ע"פ בתי הכנסת העתיקים
בתי-הכנסת היו המבנים הציבוריים העיקריים של הקהילות היהודיות, ואלו השקיעו בהם ממיטב משאביהן הכלכליים, כפי שמעידים הפאר הרב של הבניינים וכתובות-ההקדשה המרובות שנקבעו בהם

הרקע להכרזת העצמאות
05/05/11 | אטרקציות
הכרזת העצמאות של עם ישראל בארץ ישראל, נעשתה בעצומה של מערכה מדינית וצבאית כבדה, שהייתה נטושה ברחבי הארץ.השלטון הבריטי, השלטון הזר האחרון בארץ ישראל – תם.

ההכנות לשבת
22/04/11 | אטרקציות
יש להתכונן לקראת השבת ולהכין את צרכיה טרם כניסתה. מכאן נגזרה האמרה הידועה: "מי שטרח בערב-שבת, יאכל בשבת; ומי שלא טרח בערב-שבת, מה יאכל בשבת?"

"מצה רגילה" ו"מצה שמורה"
רוב הציבור משתמש בחג הפסח במצות רגילות, והמהדרים מקפידים לאכול "מצה שמורה" דווקא.

מהו השוני בין השתיים?

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI