דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב מעבר למחלקה סיעודית בדיור מוגן
מעבר למחלקה סיעודית בדיור מוגן
LeadsCatchers 22/05/11 |  צפיות: 11476

אין לי ספק שרב האנשים, אם לא כולם, חוששים מהיום שבו הם עלולים להגיע למצב סיעודי ויהיו תלויים באחרים באופן מוחלט. הם חוששים להיות מעמסה על משפחתם וחוששים לחוסר עצמאות.

האם בכל זאת ניתן לחיות בכבוד גם כשבן אדם מזדקן ומגיע למצב סיעודי?

תעשיית דיור מוגן,( ואני בכוונה קוראת לזה תעשיה), מאוד התפתחה בשנים האחרונות. בעלי עסקים הבינו שמדובר כאן בעסק מצליח מאוד. אנשים מתבגרים מודעים היטב למצב עליו הם עלולים להגיע וכבר במשך שנים חוסכים כספים לפנסיה, רוכשים ביטוח סיעודי בקופות חולים ובאופן פרטי.

כל ההכנות האלה , בעצם, מאפשרים בבוא העת לחיות חיי כבוד ונוחות.

היום ניתן למצוא בשוק בתי דיור מוגן מפוארים, המאובזרים בריהוט מרשים, מעודוני ספורט, ספא ופארקים ירוקים. בעלי דיור מוגן משקיעים בבחירת צוות מקצועי וחברותי אשר יטפל באהבה וינעים את זמנם של הדיירים.

לא מעט בתי דיור מוגן מציגים היום קונספט חדש של בית אבות סיעודי, אשר להבדיל מבתי אבות סיעודיים שאנחנו מכירים, מספק לכל דייר דירה פרטית מפוארת ומאובזרת בציוד סיעודי,  עם השגחה צמודה של הצוות הרפואי ואפשרות להעסיק מטפל צמוד באופן פרטי.

כל התנאים האלה מאפשרים לקשיש לחיות את חייו בכבוד ונותנים לבני המשפחה את השקט הנפשי שיקיר שלהם מטופל היטב ובתנאים הטובים ביותר.

נכון שפתרון כזה הוא לא זול. ישנם אנשים שמעבירים ביקורת על המחירים הגבוהים והסטנדרט שמזכיר קאנטרי קלאב מפואר, אך אני בטוחה שרובם היו שמחים אם יכלו להרשות לעצמם פתרון זה. נכון שדיור מוגן ברמה כזאת נגיש לבעלי הכנסה מעבר לממוצע ולמי מי שדאג מבוא מועד לביטוח מתאים ולקרן פנסיה.

ישנם קריטרניונים להשתתפות המדינה במימון טיפול סיעודי בבית אבות. לרוב התהתליך מלווה ע"י עובדת סוציאלית אשר תנחה את המטופל ואת משפחתו על הדרך הטובה ביותר להגשת הבקשה. למי מגישים אותה, איזה מסמכים צריך להציג.

כשבאים לבחור מחלקה סיעודית, כדאי מאוד להתרשם מהטיפול המוענק, לדבר עם הדיירים, עם הצוות המטפל, ולא רק ההנהלה או איש מכירות. כדאי לסייר בחדרים, לבדוק נגישות לכיסא גלגלים, לבדוק את ההגיינה של המטבח.

מומלץ מאוד להגיע בשעות שונות, בוקר, צהריים, ערב ולשים לב לפעילות של המקום. האם יש פעילויות חברה ותרבות, האם ניתן לצאת לפארק בכל שעות היום או שיש הגבלה.

כמובן שלצורך סינון ראשוני יש לבדוק את המחירים ולוודא שהתשלום הוא בגדר התקציב שיש לכם. אין לזלזל בחשיבות של המיקום הגאגרפי של המקום. נגישות למשפחה שתוכל לבוא לבקר לעיתים קרובות היא מאוד חשובה. כמו כן לא כדאי להתרחק מהסביבה המוכרת של הקשיש על מנת שירגיש שייך לאיזור ויכיר אותו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 LeadsCatchers


 


מאמרים נוספים מאת LeadsCatchers
 
טיפול סיעודי - פתרונות מסוגים שונים
04/02/13 | גיל הזהב
אדם הנזקק לטיפול סיעודי הוא ללא ספק אדם במצוקה. טיפול שהוא יקבל חייב לכלול לא רק טיפול פיזי, אלא גם גירויים רגשיים וחברתיים. האם מסגרות חיצוניות כמו בית חולים סיעודי או בית דיור מוגן הן התשובה או שעדיף למצוא פתרון שיספק טיפול סיעודי ביתי?

המודרניזציה לא פסחה על בתי אבות סיעודיים
27/09/12 | גיל הזהב
לפני מספר חודשים, הכריחה אותי אחת מחברותיי להתלוות אליה בביקורה אצל אמה הקשישה, המתגוררת כבר מספר שנים באיזשהו בית אבות במרכז. חברתי היתה בעיצומו של מסע תעמולה נלהב לטובת בתי אבות סיעודיים; זאת בעקבות התנגדותי הנחרצת לאשפז את סבתי, חולת האלצהיימר באחד המוסדות הללו.

מעבר למחלקה סיעודית בדיור מוגן
22/05/11 | גיל הזהב
בחירת מחלקה סיעודית לקשיש היא תהליך שכדאי להתכונן אליו נפשית וכלכלית. איך בוחרים פתרון לקשיש אשר נמצא במצב סיעודי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI