דף הבית ביטוח ביטוח רכב ביטוח לרכב- שקט נפשי באחריות
ביטוח לרכב- שקט נפשי באחריות
גדי בוסטנגי 22/05/11 |  צפיות: 3889

מכונית, על פי הגדרת הויקיפדיה, היא "כלי רכב יבשתי בעל מנוע וגלגלים, המיועד לשאת מטען או נוסעים". זוהי הגדרה מאוד סטרילית ויבשה, מכיוון שניתן באותה המידה לתאר את המכונית, וזוהי הגדרה לא מחקרית בעליל, כגוש מתכת ברזל הנע במהירות עצומה ומכיל בתוכו נוסע אחד או יותר, כמו גם תכולות מתכולות שונות, ומתפקד, פעמים רבות, ככלי משחית ומסוכן בעליל. ההבדל בין ההגדרות הוא בהבנת הסכנה בשליטה על כלי הרכב ומידת האחריות שלנו, כנהגים, כלפי עצמנו, כלפי הנוסעים איתנו וכלפי הסובבים אותנו בעת הנהיגה, בין אם הם על הכביש או על המדרכה או על שביל האופניים בצד הדרך.

ברוב מדינות העולם, בעיקר בעולם המפותח והמערבי, קיימת חובה, בעת רכישת או קבלת רכב חדש לבטח אותו בפוליסת ביטוח רכב כלשהי, אשר תכולתה נקבעת בכל מדינה ובכל רשות סטטוטורית החולשת על אוכלוסיה. ביטוח חובה לרכב סטנדרטי, לפחות במדינת ישראל, מהווה הגנה מפני פציעה או, חמור מכך, מוות לנהג, לנוסעים או הולכי רגל שהיו מעורבים בתאונה. נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה פלילית לכל עניין ודבר, והסנקציות שיכולות להיות מופעלות ברגע שאדם נתפס נוהג ללא ביטוח תקף, הן קנס כספי משמעותי, הפעלת נקודות וזימון למשפט שיכול להסתיים בשלילת רישיון לזמן רב ואפילו במאסר בפועל. לכך יש להוסיף את האפשרות של הנפגע לתבוע תביעה אזרחית גדולה שתיגמר בתשלום פיצויים משמעותיים. ביטוח החובה מכסה את כל האחריות הזו ומונע את עוגמת הנפש ועומק הצרה שאליהן יכול הנהג, ואיתו כל משפחתו, יקיריו וחבריו, להיקלע. בניגוד לביטוח החובה שהוא אינו נתון לשיקול דעת הנהג, קיימת עוד פוליסת ביטוח הנותנת מעטפת הגנה משמעותית מפני נזקים ותביעות אפשריות והיא פוליסת ביטוח רכב מקיף, אשר מוסיפה על נזקי הגוף המינימאליים של ביטוח החובה, גם נזקים הנגרמים לרכב כתוצאה מגניבה, פריצה, פגעי מזג אוויר קיצוניים ובכלל, כל דבר ותרחיש העלולים להביא לפגיעה בערך הרכב או לצד ג' המעורב בתאונה, בין אם באשמתו או באשמת המבוטח.

בעבר היה תעריף אחד לביטוח החובה אך כיום ניתן להתמקח ולערוך סקר בין מגוון חברות ביטוח וסוכנים, אשר מתחרים על הלקוחות ועל השוק הגדול של הנהגים בישראל. פעמים רבות אף ניתנת האפשרות להוזיל את עלות הביטוח המקיף באם עושים דרך אותה חברה את ביטוח החובה. דבר נוסף שיש לשים עליו את הדגש, בבואנו לחדש את פוליסת הביטוח , הוא אותנטיות תעודת הביטוח והיותו של הסוכן מורשה מטעם מדינת ישראל. ביטוח מזויף או לא תקין, כמוהו כאי נשיאת ביטוח בתוקף, על כל המשמעויות שעליהן דנו לעיל.

אם נחזור להגדרות איתן התחלנו את המאמר הקצר הזה, הרי שכולנו נעדיף את ההגדרה המילונית למכונית האהובה שלנו ולא את ההגדרה השנייה, ולכן יש לנהוג בזהירות ובאחריות ולדאוג לביטוח חובה בתוקף ולביטוח מקיף, למען בטיחותנו והשקט הנפשי שלנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גדי בוסטנגי


 


מאמרים נוספים מאת גדי בוסטנגי
 
ביטוח מנהלים – חיסכון פנסיוני משוכלל
מחפש אפיק חיסכון לעת זקנה? גיל הפרישה בישראל עומד כיום על 67 לגברים ו-62 לנשים ומאותו יום שבו אתם פורשים אתם תזדקקו לאיזושהי קצבה אשר ממנה תוכלו להמשיך ולהתקיים בכבוד לאחר שעמלתם כל חייכם כמו גיבורים. ישנם מספר אפיקי חיסכון העומדים לרשותכם למטרה זו בישראל ואלו הם בעיקר – קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקופת גמל. במאמר זה נעסוק בכלי החיסכון העונה לשם ביטוח מנהלים היות ומבין השלושה, ביטוח המנהלים הוא כלי החיסכון הכי פחות מוכר בקרב האוכלוסייה בישראל.

ביטוח לרכב- שקט נפשי באחריות
22/05/11 | ביטוח רכב
מכונית, על פי הגדרת הויקיפדיה, היא "כלי רכב יבשתי בעל מנוע וגלגלים, המיועד לשאת מטען או נוסעים". זוהי הגדרה מאוד סטרילית ויבשה, מכיוון שניתן באותה המידה לתאר את המכונית, וזוהי הגדרה לא מחקרית בעליל, כגוש מתכת ברזל הנע במהירות עצומה ומכיל בתוכו נוסע אחד או יותר, כמו גם תכולות מתכולות שונות, ומתפקד, פעמים רבות, ככלי משחית ומסוכן בעליל.

קופות גמל בישראל
20/05/11 | קופות גמל
קופות הגמל נחשבות לאחד מאפיקי החיסכון וההשקעה הנפוצים ביותר במדינה ודרכם חוסכים מאות אלפי ישראלים לתקופות המוגדרות כתקופות זמן בינוניות וארוכות. כל אדם במדינת ישראל רשאי לעשות שימוש בכלי חיסכון זה בין אם מדובר בשכיר ובין אם מדובר בעצמאי. ציבור החוסכים באמצעות קופות גמל כזו או אחרת נקראים עמיתים והם יכולים לעקוב בכל עת ובקלות יתרה אחר קופת החיסכון שלהם – סכום ההפקדות החודשיות, יתרת הקרן, רווחים שנצברו, כמות ומועדי הפקדות ומשיכות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI