דף הבית עסקים תעשייה קולטי שמש - כיצד הם עובדים
קולטי שמש - כיצד הם עובדים
יעל בקר 24/05/11 |  צפיות: 3769

קולטי שמש

קולטי שמש הם חלק בלתי נפרד מהמערכת של דודי שמש, והם אלה האחראיים לחימום המים שבדוד.

קולטי שמש – אופן פעולה

קולטי שמש הינם מתקנים בצורת מלבן העשויים מברזל או מנחושת, אשר גודלם 80*180 ס"מ והם צבועים בשחור. קולטי שמש מותקנים על הגג, כשהם פונים לכיוון דרום, ומוצבים בזווית של 57 מעלות מהגג עצמו. זאת על מנת שיוכלו לקלוט את מרב החום המגיע מקרני השמש. החלק העליון של קולטי שמש הינו מלבן זכוכית חד כיוונית, ובה חלקים צבועים בשחור על מנת שנין יהיה לקלוט את רוב קרני השמש.

בתוך קולטי שמש ישנו צינור העשוי ממתכת או מברזל, ובו זורמים מים. קרני השמש החודרות אל הקולטים מחממות את הצינור עצמו, שמצדו מחמם את המים הזורמים בו. כתוצאה מכך מתחמם גם האוויר שבתוך קולטי שמש, והזכוכית החד-כיוונית שהיא זכוכית בעלת רמת בידוד גבוהה במיוחד, מונעת את בריחת החום. המים החמים שבתוך הצינור עולים מעלה אל דוד השמש עצמו, שם הם נאגרים עד שמי מדיירי הבית או הבניין פותח את ברז המים החמים, ועושה בהם שימוש.

קולטי שמש – הבחירה הנכונה

הצבת קולטי שמש על הגג אינה דבר של מה בכך. זו צריכה להיות פעולה מושכלת ומתוכננת, על מנת שהיא לא תתבצע לחינם. אחרי הכול הצבת קולטי שמש על הגג זה מצוין, אולם על מנת שכולם יוכלו ליהנות ממים חמים בימים בהם השמש זורחת, יש להציב על הגג קולטי שמש המתאימים למשימה. הבחירה בקולטי שמש נכונים צריכה להתבצע על פי מספר הנפשות בבית או בבניין, גודל דוד השמש אליו מחוברים אותם קולטי שמש, מידת חשיפתם של קולטי שמש אלה לשמש, נפח קולטי השמש, שיטות החימום של קולטי השמש וכמובן – היותם של אותם קולטי שמש בעלי תו תקן ישראלי.

קולטי שמש – תחזוקה נכונה

על מנת להבטיח שאותם קולטי שמש שהותקנו על הגג כדי להבטיח שאתם תוכלו ליהנות ממים חמים בימים בהם השמש זורחת, מומלץ מאוד לבצע תחזוקה שוטפת שלהם מפעם לפעם ולא לשכוח מקיומם, למרות שהם על הגג. לפני שמגיע החורף מומלץ להזמין טכנאי המתמחה בתיקון ובתחזוקה של דודי שמש ושל קולטי שמש, אשר ינקה את הדוד עצמו וגם יבצע ניקוי פנימי של אותם קולטי שמש, שפעילותם התקינה חיונית כל כך. בנוסף יבצע הטכנאי פעולות שונות אחרות, שמטרתן לשפר את קליטת השמש על ידי אותם קולטי שמש.

לסיכום – כאשר מתקינים דודי שמש, מתקינים איתם ברוב המקרים גם קולטי שמש. חשוב שמי שמבצע את העבודה יהיה איש מקצוע מומחה ובעל ניסיון, אשר יבצע את עבודת ההתקנה על הצד הטוב ביותר ויעשה שימוש בדודי שמש ובקולטי שמש מתוצרת מיטב היצרנים ובעלי תו תקן. כך תבטיחו, עד כמה שניתן, שיהיו לכם תמיד מים זורמים וחמים. בהצלחה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI