דף הבית חינוך ולימודים ליקויי למידה טיפול בבעיות קשב ולמידה במרכז כיוונים
טיפול בבעיות קשב ולמידה במרכז כיוונים
כיוונים אחרים 02/06/11 |  צפיות: 4617

קיימות סיבות רבות שעשויות להצריך פנייה אל מרכז כיוונים או מכונים אחרים עבור ביצוע אבחון לקויות למידה. תלמידים וסטודנטים רבים סובלים מבעיות של דיסגרפיה המתבטאת בקושי בכתיבה - הקושי הזה מתבטא בשגיאות כתיב ובכלל בלקויות רבות בכתיבה עצמה. אבחון פסיכודידקטי, אשר נחשב לאחד מהתוכניות השכיחות של אבחון לקויות למידה המתקיים במסגרת מרכז כיוונים, יכול לספק פתרונות רבים לבעיה הזו אשר יסייעו למטופל לשמור על כתב תקין.

במהלך תוכניות אבחון לקויות למידה שהתבצעו בעבר נמצא קשר בין לקויות בכתיבה ובקריאה לבין קושי בלימודים. כדי למצוא את הפתרונות המתאימים, כגון הקלות מסוימות בבחינות, יש לערוך אבחון פסיכו דידקטי אשר מתאים את ההקלות בהתאם לקשיים המופיעים בכיתה ובלימודים בכלל.

באופן כללי, תוכניות של אבחון לקויות למידה או אבחון פסיכו דידקטי נועדו לבדוק מטופלים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. אבחונים אלה בודקים את הגורמים להפרעות בשפה ובכתיבה של המטופל, ובעיקר שמים דגש רב על תהליכי הלימוד והקריאה. בסיומו של אבחון לקויות למידה, יוכל המטופל לקבל תוספת זמן לבחינות ואף לערוך בחינות בעל-פה.

יש לזכות שתוכניות של אבחון לקויות למידה הפכו לשכיחות במיוחד בשנים האחרונות, בין היתר משום שהמודעות לבעיות קשב וריכוז הולכת וגוברת. האבחונים הללו, כגון אבחון פסיכו דידקטי, יכול להתקיים החל מימי גן החובה ואף עד הלימודים באוניברסיטה. הבדיקות השונות שנערכות במסגרת מרכז כיוונים חוקרות לעומק את השפה של המטופל, במידה וזו התפתחה באופן לא תקין, משום שבמקרים רבים זהו המקור לבליעת מילים או לגמגום שכיח.

נהוג לשלב אבחון פסיכו דידקטי במסגרת מרכז כיוונים עם פגישות תכופות עם קלינאיות תקשורת, בכדי להעניק מענה כולל לבעיות שעלו. בסיום ההליך, האבחונים והבדיקות השונות אמורות לעזור למטופל לממש את הפוטנציאל הגלום בו, ובכלל לעזור לו בחיים האישיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 כיוונים אחרים

סוקולוב 34
בניין השופינג קומה 4
רמת השרון
טלפון: 1-700-555-185
פקס: 03-5406986
[email protected]



 


מאמרים נוספים מאת כיוונים אחרים
 
טיפול בבעיות קשב ולמידה במרכז כיוונים
קיימות סיבות רבות שעשויות להצריך פנייה אל מרכז כיוונים או מכונים אחרים עבור ביצוע אבחון לקויות למידה. תלמידים וסטודנטים רבים סובלים מבעיות של דיסגרפיה המתבטאת בקושי בכתיבה – הקושי הזה מתבטא בשגיאות כתיב ובכלל בלקויות רבות בכתיבה עצמה.

אבחון פסיכודידקטי – המדריך המלא
המועדות לטיפול בתופעות של בעיות קשב וריכוז גוברת בשנים האחרונות, ואיתה גם דרכי הטיפול המגוונות עבור אבחון לקויי למידה

אבחון דידקטי – כי ניתן לטפל בליקויי למידה!
תלמידות ותלמידים רבים בישראל מתקשים בכל מה שקשור ללמידה. מיומנויות הלמידה שלהם נמוכות, הם מתקשים בכתיבה ובהבעה, מגלים בעיות קשב וריכוז, מוציאים ציונים נמוכים למרות האינטליגנציה הגבוהה שלהם, אינם מצליחים לבצע משימות הדורשות מאמץ מנטאלי וריכוז, ועוד. להערכת המומחים כ-10% מכלל האוכלוסייה מתמודדים עם לקות למידה כלשהי. עם זאת, אין משמעות הדברים כי מדובר בחריגות קשה: הילדים יכולים ללמוד במסגרת חינוכית רגילה ולקבל סיוע מתאים.

אבחון פסיכו דידקטי – מורה נבוכים
צעירים ומבוגרים בישראל, מכל שכבות האוכלוסייה, בכל הגילאים ובכל מעמד סוציו-אקונומי שהוא, סובלים מליקויי למידה. ליקויים אלה מתבטאים בקושי לרכוש מיומנויות לימודיות או תפקודיות וליישמן באופן המתאים לגילו של האדם, למנת המשכל שלו ולכישרונותיו. לקות למידה מוגדרת כמצב שבו מבחנים בקריאה, בחישוב ובהבעה מצביעים על הישגים הנמוכים ממנת המשכל של הנבחן, מן הרמה הממוצעת לגילו ומרמת השכלתו. הדרך לאבחן את הלקויות היא באמצעות אבחון פסיכודידקטי מקצועי.

ממה מורכב אבחון פסיכו דידקטי
אתם מביטים בגיליון הציונים ונדהמים להיווכח שהציונים של הילד יורדים. כשאתם פוגשים את המורה, היא מתלוננת על קשיי ריכוז. אתם מכיר את הילד שלכם ומבינים כי קיים פער בין היכולות שלו ובין הציונים שהוא משיג. ילדים רבים חווים קשיים במהלך לימודיהם. זו לא סיבה לגעור או לנזוף בהם: לעתים קרובות, הורים ומחנכים אינם מבינים כי בעיות בלימודים אינן נובעות מעצלנות, מחוסר קשב, מאי-רצון ללמוד.

איתור קשיים על ידי אבחון
אבחון ליקויי למידה מסייע לאיתור קשייו של המאובחן וכן לגילוי דרכים שיוכלו לסייע לטיפול בקשיים. תהליך האבחון כולל איסוף מידע ורקע על הילד ולאחר מכן ביצוע אבחון ליקויי למידה. אבחון ליקויי למידה מאפשר גילוי של מוקדי הקושי של הילד וכן של מוקדי החוזק, זאת על ידי בדיקת תפקודי הבסיס, בדיקת תחומי הידע, מיומנויות הזכירה, יכולות הקשב והתפיסה. אבחון ליקויי למידה בוחן את הפרמטרים השונים בהשוואה לבני גילו של הילד ובסיומו ניתן להתאים דרכי טיפול בקשיים שאותרו.

סוגי אבחונים שונים
קשיים שונים בלמידה נובעים ממקורות שונים. על ידי ביצוע אבחון לקויות למידה ניתן לאתר את מקור הקושי וכך להתאים למאובחן טיפול. טרם ביצוע אבחון ליקויי למידה נאסף מידע על המאובחן ורקע על התפתחותו בתחומים שונים. אבחון ליקויי למידה מיועד להעניק הבנה טובה יותר על קשייו של המאובחן, כמו כן מאפשר אבחון ליקויי למידה גילוי של נקודות החוזק, זאת על ידי בדיקת משתנים שונים.

אבחון קשיי למידה ובעיות קשב וריכוז
על מנת לאתר קשיי למידה ניתן לפנות לביצוע אבחון. אבחון דידקטי מאפשר בדיקת קשיים בתחומי למידה כמו כתיבה, הבעה, הבנת הנקרא וקריאה. בעזרת אבחון דידקטי ניתן לאתר גם קשיי קשב, קשיים בהתארגנות, קשיים במיומנות זכירה, קשיים גרפו מוטוריים ובעיות רגשיות. אבחון דידקטי בודק את המיומנויות השונות של הילד בהשוואה לבני גילו וכן מאתר נקודות חוזק אצל המאובחן. לאחר ביצוע אבחון דידקטי ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול בהתבסס על ממצאי האבחון.

איתור קשיים באמצעות אבחונים
כאשר מעוניינים לאתר קשיי למידה, ניתן לפנות לביצוע אבחון. אחד מסוגי האבחונים הקיימים הוא אבחון דידקטי המשמש כבסיס לכל בדיקה של תחומי הלמידה ובעזרתו ניתן לבדוק קשיים בכתיבה, הבעה, הבנת הנקרא וקריאה. אבחון דידקטי מסייע גם בגילוי נקודות חוזק וכן יכול לסייע באיתור קשיים גרפו מוטוריים, קשיים בהתארגנות, בקשב, במיומנות זכירה ובעיות רגשיות. אבחון דידקטי בוחן את המיומנויות השונות של המאובחן תוך השוואה לבני גילו. לאחר אבחון דידקטי ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול על מנת לסייע לו להתמודד עם קשייו.

ביצוע אבחון לאבחונם של קשיים
אבחון ליקויי למידה יכול לסייע לאבחון קשיים ובעזרתו ניתן לקבל תמונה ברורה יותר על קשייו של הילד וכן על נקודות החוזק שלו. במסגרת אבחון ליקויי למידה נבדקים תפקודי הבסיס של הילד, יכולות הקשב, תחומי הידע וכן מיומנויות הזכירה והתפיסה שלו, זאת בהשוואה לבני גילו. בעזרת אבחון ליקויי למידה ניתן לגלות דרכי טיפול שיוכלו לסייע לילד לעקוף את הקשיים. לאחר אבחון ליקויי למידה ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול מתאימה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI