דף הבית עסקים עסקים בינלאומיים חדירה לשוק היפני
חדירה לשוק היפני
יוקי קל 06/06/11 |  צפיות: 3653

חברות ישראליות רבות מעוניינות בשיתופי פעולה עם חברות יפניות בתחומים רבים. יפן הינה מעצמה גדולה בעולם בתחומי התעשייה ובמספר ענפים כמו מוצרי אלקטרוניקה, אופטיקה, מכונות וכלי רכב אף מובילה את השוק העולמי. בשנים האחרונות הגישה היפנית השתנתה והשוק היפני נפתח גם לשאר העולם כאשר הוא מפחית את החסמים והקשיים אשרו מנעו פיתוח עסקי בשוק היפני באופן נוח. גם החברות הישראליות גילו שבמדובר בשוק רחב אשר פונה לנתח אוכלוסיה גדול ומשם יכל להתפרש לייצוא תעשייתי לכל העולם.

חדירה לשוק היפני: מאיפה מתחילים?

העניין הוא שעם כל הרצון והתעוזה, חברות רבות לא ממש יודעות כיצד ליצור מצב של חדירה לשוק היפני. אם בישראל ובאירופה הכללים יותר ברורים, כשמדובר ביפן, מבנה הכלכלה שונה ממה שמכירים, כמו כן מבנה מערכת ההפצה, תהליכי קבלת ההחלטות, הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני קפדנית יותר מאשר במערב, מחסום השפה והפרשי השעות הן משוחות נוספות שצריכים למצוא דרך לעקוף, כמו כן כדי שחברה יפנית תיצור אתכם סחר בינלאומי חשוב להשתמש בחוליה מקשרת. אם אין לחברה ישראלית גורם כלשהו כמו סוכנים, נציגים או משקיעים המקדמים את מטרתה ביפן, הסיכויים שהמשא ומתן יתקדם קלושים. הממשל והשיטה היפנית מאד זהירים לגבי כלכלתם והאינטרסים הלאומיים ולכן הקשיים במסחר אתם נועדו לגונן על התעשייה היפנית כדי שתוכל להתמודד עם השוק המערבי.

חדירה לשוק היפני: בדרך הנכונה

אם כן וודאי כבר הבנתם שהשוק היפני אינו מקום שאפשר פשוט לתפוס את הטיסה הקרובה, לרדת מהמטוס עם חליפה מהודרת ותיק ג'יימס בונד ולהתחיל לעשות עסקים. הדרך הנכונה יותר היא לקבל ייעוץ בשוק היפני מהחברות הישראליות המוסמכות לכך, שעוזרות לכם בהכרת כל החוקים והקודים ההתנהגותיים המקומיים. בחברות אלה ישנו צוות יועצים אשר יכין אתכם יחד תכנית שיווק מקצועית וניהול קמפיין שיווקי מתאים, הצוות יעזור לכם לסמן בהתאם לצרכי החברה את הלקוחות המיועדים או שותפים אסטרטגים מתאימים לסחר בינלאומי עם יפן ובהתאם לצורך יערוך עבורכם סקר שוק וסקר דרכי שיווק והפצה.

חדירה לשוק היפני: מסע חדש ומופלא

לסיכום, חברה המעוניינת בקשרי סחר בין לאומי עם יפן, זקוקה להכין הרבה שיעורי בית. גם אם נדמה לכם שיש לכם מספיק ניסיון בשוק העסקים ושהחברה שבניתם מספיק חזקה להתמודד עם כל שוק בעולם, עליכם להיות מוכנים לפרק עסקי חדש בחייכם המערב קודים עסקיים חדשים ותרבות מרתקת אך דורשת סבלנות ופתיחות על מנת להיות נגישה לאדם המערבי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוקי קל

יוקי-קל פיתוח עסקי בע"מ

ת.ד 18164 תל-אביב 61181

טל. 972-3-6955140
פקס. 972-3-6958474
דוא"ל: [email protected]

http://www.yoki-kal.com/



 


מאמרים נוספים מאת יוקי קל
 
ללמוד יפנית
130 מיליון יפנים אינם טועים. ואם אתה מעוניין למכור להם משהו, אולי רצוי ללמוד קצת יפנית. אולי לא לכל מערכת עסקים עסקית בין שתי חברות ממדינות שונות זה נדרש. אבל במקרה של ישראל יפן, זה כמעט הכרחי.

הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני
הבטחת איכות היא הגדרה כוללת לכל השלבים המבטיחים איכות של מוצר בטרם מוציאים אותו לשוק ומשווקים אותו לצרכן. היא כוללת שיטות וכלים המעורבים בכל שלבי הייצור כאשר בכל שלב משתמשים בכלים שונים על מנת לבצע הבטחת איכות.

חדירה לשוק היפני
חברות ישראליות רבות מעוניינות בשיתופי פעולה עם חברות יפניות בתחומים רבים. יפן הינה מעצמה גדולה בעולם בתחומי התעשייה ובמספר ענפים כמו מוצרי אלקטרוניקה, אופטיקה, מכונות וכלי רכב אף מובילה את השוק העולמי.

סחר בינלאומי עם יפן
כלכלת יפן היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב. מטבע הין היפני הוא המטבע השלישי הנסחר ביותר בעולם אחרי הדולר והאירו. לכן קל להבין מדוע רבים מעוניינים לבצע פיתוח עסקי ביפן, לבצע ייצוא ליפן וכו'. יפן גם מפורסמת מאד בתעשיית הרכב והאלקטרוניקה שלה. חברות ענק כמו: טיוטה, מאזדה, סוני, טושיבה, ניסאן והיטאצ'י הן מהחברות הגדולות בשווקים אלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI