דף הבית עסקים עסקים בינלאומיים הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני
הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני
יוקי קל 06/06/11 |  צפיות: 3345

הבטחת איכות היא הגדרה כוללת לכל השלבים המבטיחים איכות של מוצר בטרם מוציאים אותו לשוק ומשווקים אותו לצרכן. היא כוללת שיטות וכלים המעורבים בכל שלבי הייצור כאשר בכל שלב משתמשים בכלים שונים על מנת לבצע הבטחת איכות. הבטחת איכות נועדה לגרום לכך שהמוצר ייוצר באופן יעיל ואיכותי בהתאם לתקנים המחמירים ביותר.

עניין של הרגל

למרות הפוטנציאל הרב שגלום בקיום סחר בינלאומי עם יפן, חברות ישראליות אינן מורגלות לתנאים המחמירים של השוק היפני לעומת שווקים אחרים בעולם. הישראלים מורגלים לתקני האיכות האמריקאים והאירופים שהם מחמירים גם כן, אך אצל יפנים כמו יפנים, המוצרים נבדקים בזכוכית מגדלת ולא נותנים לאף פרט לחמוק מבין עיניהם. אסור לחפף כשמדובר בחדירה לשוק ביפן. לא לחינם אנו אוהבים מוצרים מיפן, אנו יודעים שהם אמינים ואיכותיים ויחזיקו לאורך שנים רבות. כך גם היפנים מצפים מהמוצר שלכם שיעמוד באותם סטנדרטים. אחת הסיבות שיחסי ישראל יפן נמוכים במישור העסקי היא הפער בין דרישות הבטחת האיכות של החברות היפניות לעומת החברות הישראליות שזקוקות לסבלנות רבה על מנת שהמוצר יעמוד בתקן.

הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני: שלב הייעוץ

ייעוץ בשוק היפני מגורם מוסמך יפתח בפניכם דלת אל מסחר בין לאומי עם יפן. איתו תקבלו את התמונה המלאה לגבי התקן היפני, תקבלו ייעוץ להבטחת איכות שתהיה משולבת בתכנית של הפיתוח העסקי, תקבלו הכנה מדוקדקת לביקורות חיצוניות וליווי בהתחלת המכירות. האנשים בחברות אלו הם בעלי ניסיון רב בעולם הבטחת האיכות בתחומים שונים ויתרמו לכן מהידע הנרחב עם הכוונה ספציפית אל השוק היפני. כל חברה המעוניינת ליצור פיתוח עסקי ביפן תשמח להוריד מעצמה חלק מהעול של הבטחת איכות המוצר. מדובר בחלק הפחות סקסי של תהליך חדירה לשוק היפני ובגורם שיכול לעכב את התהליך כולו גם עם המוצר כבר קיים ומערך השיווק ממתין על קו הזינוק.

חדירה לשוק היפני: קלף חזק

היפנים אוהבים לעשות עסקים עם ישראלים. החדשנות והטכנולוגיה הישראלית הם קלף חזק לחברות הישראליות, שמפתה מאד את השוק היפני. חשוב להבין שמבחינת הבטחת איכות ככה הדברים עובדים ביפן, אין לה משהו נגד ישראל. לקח לה זמן רב לפתוח את שעריה למדינות המערב והם לא מעוניינים לגרום לזילות המוצר היפני. לכן קחו בחשבון את הזמן, הסבלנות והדיוק הנדרשים בתהליך סחר בינלאומי עם יפן, והפכו לחלק מהחברות החזקות בשוק הישראלי שהצליחו לחדור לשוק היפני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוקי קל

יוקי-קל פיתוח עסקי בע"מ

ת.ד 18164 תל-אביב 61181

טל. 972-3-6955140
פקס. 972-3-6958474
דוא"ל: [email protected]

http://www.yoki-kal.com/



 


מאמרים נוספים מאת יוקי קל
 
ללמוד יפנית
130 מיליון יפנים אינם טועים. ואם אתה מעוניין למכור להם משהו, אולי רצוי ללמוד קצת יפנית. אולי לא לכל מערכת עסקים עסקית בין שתי חברות ממדינות שונות זה נדרש. אבל במקרה של ישראל יפן, זה כמעט הכרחי.

הבטחת איכות לעמידה בתקן יפני
הבטחת איכות היא הגדרה כוללת לכל השלבים המבטיחים איכות של מוצר בטרם מוציאים אותו לשוק ומשווקים אותו לצרכן. היא כוללת שיטות וכלים המעורבים בכל שלבי הייצור כאשר בכל שלב משתמשים בכלים שונים על מנת לבצע הבטחת איכות.

חדירה לשוק היפני
חברות ישראליות רבות מעוניינות בשיתופי פעולה עם חברות יפניות בתחומים רבים. יפן הינה מעצמה גדולה בעולם בתחומי התעשייה ובמספר ענפים כמו מוצרי אלקטרוניקה, אופטיקה, מכונות וכלי רכב אף מובילה את השוק העולמי.

סחר בינלאומי עם יפן
כלכלת יפן היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב. מטבע הין היפני הוא המטבע השלישי הנסחר ביותר בעולם אחרי הדולר והאירו. לכן קל להבין מדוע רבים מעוניינים לבצע פיתוח עסקי ביפן, לבצע ייצוא ליפן וכו'. יפן גם מפורסמת מאד בתעשיית הרכב והאלקטרוניקה שלה. חברות ענק כמו: טיוטה, מאזדה, סוני, טושיבה, ניסאן והיטאצ'י הן מהחברות הגדולות בשווקים אלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI