דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה טיפול זוגי – האם הוא אפקטיבי?
טיפול זוגי – האם הוא אפקטיבי?
ד"ר כרמי אומרו 16/06/11 |  צפיות: 2730

טיפול זוגי הפך בשנים האחרונות לפופולארי ונפוץ בארצנו אנו, ובשאר ארצות העולם. כתוצאה מהתפתחות המודרניזציה ומהפתיחות של ימנו, רוב רובנו ערים לאופציות השונות שמציעים לנו החיים, ולא מרגישים מאוימים או מחויבים להישאר במערכות יחסים שלא מיטיבות עמנו. לפיכך, אלו מאתנו המעוניינים להטיב את חייהם ולשפר את מערכות היחסים בהם הם נמצאים בוחרים לפנות למטפל זוגי כזה או אחר ובעזרתו לפתור את הבעיות הזוגיות ולשקם את מערכות היחסים שלנו.

מתי טיפול זוגי יהיה אפקטיבי?

טיפול זוגי אפקטיבי, יהיה טיפול זוגי המשלב את שני בני הזוג ומאפשר לשניהם לבטא את עצמם. במסגרת טיפול זוגי, המטפל הזוגי מאפשר לבני הזוג לפרוק ולהביע את רגשותיהם, את לבטיהם, את תחושותיהם, את הכעסים שלהם, את התקוות שלהם ואת ההצעות והמחשבות שלהם אודות הקשר הזוגי. טיפול זוגי יעיל יהיה כזה שיעניק לבני הזוג את האפשרות ללמוד לפתח ערוץ תקשורת בריא ונכון ביניהם, כזה שיאפשר להם להתמודד כעת עם בעיותיהם הנוכחיות ואף עם בעיות שונות שעתידות לקרות בדרכם במהלך חיי הזוגיות שלהם. טיפול זוגי יהיה אפקטיבי כל זמן ששני בני הזוג מכירים בבעיה (בין אם מדובר בוויכוחים תכופים, קשיים בתקשורת או אף במקרים בהם נוצר מצב של חוסר תשוקה), מאמינים בתהליכי טיפול זוגי ומעוניינים לעבור את התהליך על מנת לשפר את מערכת היחסים הזוגית שלהם, את התקשורת שבה ואת האהבה.

מתי טיפול זוגי אינו אפקטיבי?

כפי שהסברנו קודם, טיפול זוגי יכול לסייע במגוון מצבים שונים בחיי היומיום אשר אנו חווים במערכות היחסים הזוגיות שלנו, אולם, טיפול זוגי מחייב את התמסרותם המלאה של שני בני הזוג לתהליכי הטיפול. שכן, טיפול זוגי לא יהיה אפקטיבי כאשר אחד מבני הזוג לא מעוניין לעבור את התהליך ומגיע למפגשי הטיפול הזוגי מתוך תחושה של הכרח. מה גם שטיפול זוגי לא יהיה יעיל גם כאשר שני בני הזוג או אפילו רק אחד מהם, לא מאמין בתהליכים של הטיפול הזוגי ולא מכיר בו ככלי שבכוחו לשקם ולשפר את מערכת היחסים הזוגית שלהם. כמו כן, היות וטיפול זוגי מחייב את הרצון והמוטיבציה של שני בני הזוג, הוא אינו ימצא יעיל במקרים בהם אחד מבני הזוג כבר התייאש ממערכת היחסים ואיבד כל תקווה ואמונה כי הקשר הזוגי יכול להשתפר ולהשתקם. במקרים כאלו רצוי לשקול תהליך ייעוץ זוגי לשיקום הזוגיות.

טיפול זוגי – סיכום

לסיכומו של עניין, טיפול זוגי ימצא אפקטיבי ויעיל במקרים בהם שני בני הזוג מכירים בבעיותיהם ומוכנים לעבור את הטיפול המשפר ומטיב את הקשר הזוגי שלהם. אלו מהזוגות שיבחרו לפנות למטפל זוגי ולעבור בעצמם את תהליכי הטיפול הזוגי, יזכו לשקם את מערכת היחסים הזוגית שלהם, להתגבר על אי אלו מכשולים בהם נתקלו, להבין אחד את השני טוב יותר ובעיקר לשמר ולחזק את האהבה בניהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI