דף הבית תחבורה ורכב תעופה שיעור טיסה: אז מה נטיס היום?
שיעור טיסה: אז מה נטיס היום?
אביב יועצים 24/07/11 |  צפיות: 4209

שיעור טיסה יכול לשמש כמתנה נפלאה עבור כל גבר ואשה, צעירים או מבוגרים. שיעור טיסה מאפשר לתלמיד להיות טייס ליום אחד, ולחוות באופן נפלא את ההתרגשות והפרפרים בבטן המגיעים כאשר עוזבים את הקרקע. כל אחד מאיתנו חולם להגיע אל העננים, ובהענקת שיעור טיסה למישהו- תוכלו להגשים לו את החלום הזה. שיעור טיסה מועבר על ידי טייסים מומחים, ומלמד הן את המכניקה של המטוס והן את עקרונות הטיסה. ניתן לקחת שיעור טיסה על מספר כלי טיס:

מטוס: שיעור טיסה על מטוס קל אורך בין שעה לכמה שעות. השיעור מכסה את העקרונות הבסיסיים של הטסת מטוס, ומאפשר למתלמד להיות טייס ליום אחד ולקחת שליטה על המטוס ולנווט אותו מעל אזור מסויים הנקרא "אזור בטוח", בהדרכת מורה מוסמך. בסוף השיעור, מוענקת תעודה המאשרת שהמתלמד היה טייס ליום אחד. שיעורי טיסה רבים יותר על מטוס קל יכללו למידה על מטוסים שונים ועל המכאניקה שלהם, כולל למידה של בדיקת הבטיחות הנעשית לפני ההמראה. ההכנות אשר עושים לפני ההמראה ולפני הנחיתה יהיו ארוכות יותר, הטיסה תהיה למרחקים ארוכים יותר והתלמיד יוכל ללמוד להטיס סוגים שונים של מטוסים קטנים.

הליקופטר: שיעור טיסה על הליקופטר מתחיל בלימודים על הקרקע ובחינת ההליקופטר לפני הטיסה. גם טייס ליום אחד בלבד ילמד לבדוק את כל המרכיבים השונים של ההליקופטר, וילמד כיצד הליקופטר מצליח להתנגד לחוקי המשיכה ולטוס. לאחר מכן, התלמיד יוכל להיות באמת טייס ליום אחד כאשר הוא יטיס את ההליקופטר, ויחוש רמות וגבהים שונים של טיסה. התלמיד ילמד לרחף, כלומר להחזיק את כלי התעופה יציב במקום אחד בזמן הטיסה, בטרם ילמד להשתמש במנגנוני השליטה השונים במטרה לנווט את כלי התעופה ולהפנותו מצד לצד. לאחר מכן, ילמד הטייס המתחיל כיצד להנחית את ההליקופטר. מורה טייס מוסמך ילווה את התלמיד לאורך הטיסה, וייתן טיפים ועצות בעודו מאמן את התלמיד להיות טייס ליום אחד.

דאון: שיעור טיסה על דאון מיועד לאנשים אמיצים, נועזים והרפתקנים במיוחד, משום שדאון, בהתאם לשמו, מערב דאייה חופשית בשמיים ללא מנוע. שיעור טיסה על דאון כולל קבלת הסברים על הקרקע לפני ההמראה כדי שהתלמיד הרוצה להיות טייס ליום אחד יוכל להכיר את מנגנוני ההפעלה של הדאון, ללמוד את אזהרות הבטיחות ולהבין את התהליך הגורם לדאון לעוף. לאחר שהמתלמד יכנס לתוך הדאון, הדאון יעלה בעזרת מטוס נוסף לגובה של בערך קילומטר וחצי מעל פני הים, ואז ישוחרר אל השמים הכחולים. מאותו הרגע המתלמד יוכל לשלוט בדאון ולגלוש איתו על הרוח לכיוון נקודת הנחיתה. טייס דאונים מנוסה מצטרף לטיסה, כדי לשמור על בטיחותו של הטייס המתחיל.

על מטוס קל, על הליקופטר או על דאון- שיעור טיסה הנה המתנה החוויתית המיוחדת ביותר שניתן להעניק למישהו. כל אחד יכול להיות טייס ליום אחד- החל מנערים צעירים ועד לנשים בנות 70 או 80. שיעור טיסה יכול לא רק להעניק לטייס המתלמד חוויה של כיף והנאה, אלא גם ללמד אותו פרק חשוב בנושא של לקיחת אחריות, שמירה על כללי הזהירות ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI