דף הבית רפואה ובריאות קוסמטיקה וטיפוח הסרת שיער באמצעות IPL
הסרת שיער באמצעות IPL
שון 11/08/11 |  צפיות: 3813

הסרת שיער באמצעות קרן אור מוכרת בישראל גם כהסרת שיער באינפרא אדום, אולם הדבר כלל אינו נכון ואין שום קשר לאינפרא אדום (IR) . המכשור של קרן האור (IPL - Intense pulsed light) פותח באמצע שנות התשעים ואושר לשימוש זמן קצר לאחר מכן ע"י ה FDA . במקור מיכשור רפואי זה פותח עבור טיפול באנשים הסובלים מורידים בולטים בגפיים, אך הרופאים אשר טיפלו בבעיה זו החלו לשים לב כי באזורים בהם טופלו הורידים הבולטים, נעלמו גם שערותיהם של המטופלים לצמיתות. לאחר גילוי זה נעשו התאמות במכשור ה IPL ובשילוב עם מחקר נוצר מכשיר קרן האור שכול כולו מיועד להסרת שיערות לצמיתות. חלק מן המכשירים היום מתאים גם לטיפול בכתמי העור, מה שנקרא בשפה המקצועית - Photo Rejuvenation.

מכשיר קרן האור מיועד בד"כ לאנשים אשר שיערם לא עבה, דליל או פלומתי, ההתאמה צריכה להיעשות כמובן ע"י מומחה אשר יעריך את שיעור ההצלחה בטיפול בקרן האור. מכונים רבים להסרת שיער משלבים את הטיפולים בלייזר וקרן האור. בד"כ מתחילים להסיר שיערות באמצעות מכשור הלייזר, וככל שעובר הזמן והשיער מדלל, ניתן ואף מומלץ לעבור למכשור ה IPL. ייתכן כמובן שאנשים מסוימים יוכלו להתחיל מייד עם טיפולים באמצעות מכשור IPL.

כיצד פועלת השיטה להסרת שיער ב IPL ?

באופן כללי, המכשור של קרן האור פועל באופן דומה למכשור הלייזר. המכשיר שולח קרן אור אל אזור קטן בגוף המטופל על מנת לשרוף את השיערה ואת השורש שלה ולהרוס את התאים המצמיחים את השורש. בשונה ממכשירי הלייזר בהם קרן הלייזר ממוקדת ובעלת אורך גל יחיד, מכשיר קרן האור פולט קרן בה מספר אורכי גל שונים, וביניהם גם אורך גל אשר מייצר קרן אינפרא אדום. קרן האור היא למעשה אנרגיה שהופכת לאנרגיית חום. בטיפולי הסרת שיער בקרן אור משתמשים באנרגיה זו בכדי להשמיד קליל את שורש השערה כך שלא תוכל לצמוח שנית. קרן האור מתמקדת בפיגמנט (צבע העור) הקרוי מלנין ואשר מצוי בכל שורש של שערה, ובעזרת חום גבוה מאד למשך זמן מאד קצר של מאיות השנייה, קרן האור פוגעת קשות בפיגמנט, וכך גורמת לעיכוב בצמיחה חוזרת של השערה או להריסתה לצמיתות.

יתרונות וחסרונות בהסרת שיער באמצעות IPL

חסרונה של הסרת שיער ב IPL היא העוצמה נמוכה של קרן האור שאינה מתאימה לטיפול בכל מטופל. כתוצאה מכך אם המטופל יעבור רק טיפולים באמצעות קרן אור אזי אחוזי ההצלחה שלו נמוכים יותר משל הלייזר.

חסרון נוסף הוא שמכשיר קרן האור, (בדומה ללייזר) אינו מתאים לבעלי שיער בהיר.

היתרון שייחסו למכשור ה IPL היה משמעותי בעבר, כיוון ששקרן האור פועלת על אורכי גל שונים(גלי האור), הטיפול היה מתאים יותר לבעלי עור כהה ולאנשים שזופים. אולם היום יתרון זה צומצם משמעותית כיוון שמכשירי הלייזר מן הדור החדש מתאימים אף הם לבעלי עור כהה.

http://www.removal.co.il/ipl-hair-removal.asp


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שון


 


מאמרים נוספים מאת שון
 
למי מתאים ניתוח הסרת משקפיים בלייזר?
אז מי בעצם יכול לעבור ניתוח הסרת משקפיים ומי לא יכול, ולמה? ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר הופכים ליותר ויותר פופולאריים, הבעיה היא שכרגע רק כשני שליש ממרכיבי המשקפיים יכולים לעבור את הניתוח. מאמר זה מסביר לאיזו קבוצה אתם שייכים - לקבוצה שמתאימה לעבור את הניתוח או לצערכם לא.

מידע עסקי ו SWOT
הזדמנויות עסקיות הן הזדמנויות פוטנציאליות, אלא אם הארגון משכיל להשתמש במשאביו ולנצל את ההזדמנויות וע"י כך להשיג יתרון מול מתחריו

שיטות להצרת היקפים
11/08/11 | השמנת יתר
השיטה העיקרית להצרת היקפים הינה פעולה בה מגרים את השרירים באמצעות תדר אלקטרוני.

הלבנת שיניים בלייזר
ניתן לקבוע כי היתרונות בהלבנת שיניים בלייזר אל מול השיטה המסורתית במרפאה הן לא רבות ואפילו לא משמעותיות.

למי לא מתאים ניתוח הסרת משקפיים?
במידה ואתם מעוניינים לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ואתם רוצים לדעת דווקא למי אינו מתאים הניתוח, או שייתכן שאתם חלק מאלו שבאמת חבל שתחשבו על הניתוח ועל האפשרות של לבצע ניתוח הסרת משקפיים

שתלים מסיליקון להגדלת חזה
הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון הינו הניתוח הפופולארי והנפוץ ביותר בקרב נשים בעשור האחרון, ולכך סיבות שונות ומגוונות, הסיבות העיקריות הינן שיפור הדימוי העצמי, פתרון לבעיות אסתטיות, פסיכולוגיות, פיזיולוגיות, מיניות ועוד.

הזרקת בוטוקס
הזרקת בוטוקס הינו טיפול המטפל בקמטים הנוצרים כתוצאה מתנועת שרירים בלבד. מילוי קמטים בעזרת בוטוקס אינו אפשרי בכל קמט הנוצר על הפנים, אלא רק בקמטים אשר מקורם בכיווץ של שריר.

השיטות לניתוחי אף
בניתוחי האף הפלסטיים קיימות שתי שיטות ניתוחיות המתבצעות בשתי טכניקות, הטכניקה הסגורה והטכניקה הפתוחה עליהם נסביר במאמר זה.

הסרת שיער באמצעות IPL
הסרת שיער באמצעות קרן אור מוכרת בישראל גם כהסרת שיער באינפרא אדום, אולם הדבר כלל אינו נכון ואין שום קשר לאינפרא אדום (IR)

אופטומטריה
אופטומטריה הינו מקצוע העוסק בעיקרו במדידה של שבירת קרני אור בעיניים ובחוש הראייה אצל האדם
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI