דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות מחמד אקלום נכון לדגי נוי
אקלום נכון לדגי נוי
שלומי דהן 03/10/11 |  צפיות: 3258

החובבים שביננו מבצעים טעויות רבות באקלום דגי הנוי ולעיתים פוגעים בהם עד לכדי מצב של מות הדג, כמה פעמים קרה שבזבזנו כספים מיותרים ועל ידי צעדים טיפשים זרקנו את הכסף לכיס ואת הדג לאסלה? במאמר זה אביא לידכם מספר ידיעות העשויות לשפר את איכות חיי הדג שלכם ובכך יתרום ישירות לחסכון בכיס.

החוק הראשון והחשוב ביותר הוא לזכור שבעלי חיים השייכים לעולם המים רגישים לשינויים מהירים בסביבתם.שינוי קיצוני של טמפרטורת או איכות המים עלולים לדחוק בדג ולגרום למצב בלתי יציב של סטרס, אם דג מת בתוך יומיים מרגע רכישתו רוב הסיכויים שמדובר באקלום לא נכון לתנאים הקיימים לאקווריום שלך.

כאשר אנו קונים דג חדש, עלינו לקחת את השקית שקיבלנו בחנות ולתת לה לצוף באקווריום- ככה אנו מאזנים את הטמפרטורות בין המים בשקית ובין המים באקווריום, ניתן לשים את הדג בדלי ולטפטף טיפות מהאקווריום הראשי, בשני הדרכים נצטרך להמתין כ-30 דקות לפני שנכניס את הדג לאקווריום.

בין אם מדובר במים מתוקים או מים מלוחים הקפידו להאכיל את הדיירים הנוכחים באקווריום וזאת על מנת שלא יתקפו את הדג החדש, במידה וקיימים דגים אגרסיביים ניתן להזיז כל הקישוטים אשר נמצאים באקווריום ובכך "לטרוף" את הקלפים ולבטל טריטוריות קיימות של דגים אגרסיביים האקווריום הראשי.
מומלץ מאוד לכבות את התאורה באקווריום על מנת להנמיך את הלחץ שבו שרוי הדג החדש.

לסיכום, אקלום נכון של דגי נוי יסייע לנו בחסכון כספי והרג של בעלי חיים ללא כל סיבה, אם נעקוב אחרי הכללים אנו מבטיחים לעצמנו דג בריא, חזק וצלול יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שלומי דהן


 


מאמרים נוספים מאת שלומי דהן
 
כוכבי ים- מחלות נפוצות
11/12/11 | חיות בית
כוכב ים, אחד היצורים המרשימים במעמקים הינו אחד מהיצורים הנחשקים ביותר באקווריום הביתי, במאמר זה אפרט בפניכם מחלות נפוצות

אקלום נכון לדגי נוי
03/10/11 | חיות מחמד
כמה פעמים קניתם דגים ואחרי מספר שעות נאלצתם להפרד מהם לשלום? הרבה חובבים נוטים לחזור על אותה הטעות, הקדישו מזמנכם ולמדו כיצד לשמור על חיי הדג ארוכים ובריאים יותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI