דף הבית חינוך ולימודים ליקויי למידה אבחון פסיכודידקטי לתלמידים בעלי לקויות למידה
אבחון פסיכודידקטי לתלמידים בעלי לקויות למידה
אלעד 31/10/11 |  צפיות: 4196

לקויות למידה גורמות לתלמידים הסובלים מהן, לנטוש את הלימודים ו"לשבור את הכלים" הסיבה לכך פשוטה, ההתמודדות עם ליקויי למידה לרוב מתחילה באמצעות אבחון דידקטי הבוחן יכולות של התלמיד בהתבטאות בעל פה ובכתב, יכולות קריאה וכתיבה ויכולות ורבליות שונות נוספות.

במקרים אחדים האבחון הדידקטי איננו מספק והוא אינו מעלה שום גורם היכול להצביע על מקור הלקות ולשם כך, ישנם אבחונים מתקדמים הכוללים בתוכם מבחנים פסיכולוגיים שונים, בנוסף אבחונים לאיתור הפרעות קשב וריכוז או הפרעות חברתיות.
אבחון זה נקרא, אבחון פסיכודידקטי , משמו משתמע שהוא משלב את האבחון הדידקטי בתוספת של אבחון פסיכולוגי - רגשי.
המאבחן באבחון זה, הוא אינו אותו מאבחן באבחונים הסטנדרטיים (האבחונים הדידקטיים), הכשרתו של המאבחן כוללת בחובה גם הכשרה לטיפול וניתוח פסיכולוגי מעמיק של התלמיד וידע נרחב לגבי התופעות הפסיכולוגיות היכולות לגרום להפרעות למידה.
במהלך האבחון הפסיכודידקטי, המאבחן מזהה את כיוון מקורה של לקות הלמידה ובמקביל לתהליך האבחון הוא מנחה את המאובחן לאבחונים המתאימים על מנת להגיע למקורם של ליקויי למידה על פי האבחון המתאים למקרהו.
אבחון פסיכודידקטי נמשך בדרך כלל יותר מפגישה אחת עם מאבחן מכיוון שאורכו ארוך בהרבה (8-12 שעות אבחון), לעומת אבחון דידקטי שנמשך סה"כ כ - 3 שעות.
אורך האבחון תלוי מאוד במאובחן ובמהלך האבחון והתפתחויות שנוצרות במהלך האבחון.

לסיכום בשוק קיימים מגוון רחב וסוגים שונים של אבחון לקויות למידה דידקטיים ופסיכודידקטיים שמטרתם שיפור יכולות הלמידה של תלמידים הסובלים מלקויות למידה, כך שהם יוכלו להתמודד עם החומרים הנלמדים (לרוב שפות ומתמטיקה) בצורה קלה יותר ויוכלו לשפר את מיומנויות הלמידה שברשותם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד

קידום אתרים מקצועי בגוגל! - webresult



 


מאמרים נוספים מאת אלעד
 
שוק יעד נוסף לדירות 3 חדרים
05/08/12 | נדל"ן
האוכלוסייה המבוגרת רוצה להישאר לגור בבית ליד הנכדים. יזמים יכולים לבנות דירות בנות 3 חדרים לצד דירות בנות 4-5 חדרים. מדובר בביקוש חברתי.

מדריך לקניית דירה – המחאה הבאה בדרך ?
17/05/12 | נדל"ן
רבים שואלים את עצמם האם בקיץ 2012 תפרוץ שוב מחאה חברתית ושוב נראה אוהלים פזורים בכיכרות ושדרות ברחבי הארץ.

מדריך לרכישת דירה - דירות השקעה קטנות
03/04/12 | נדל"ן
מה שחסר בארץ זה דירות חדשות קטנות, בשל התופעה ההולכת וגדלה של אנשים החיים לבד. מדריך נדל"ן לרכישת דירה יסביר בצורה ברורה מה לעשות.

אבחון פסיכודידקטי לתלמידים בעלי לקויות למידה
לעיתים תלמידים בעלי לקויות למידה לא מוצאים את מקור הלקות באמצעות אבחון דידקטי ודרוש להם אבחון מתקדם הרבה יותר - אבחון פסיכודידקטי הנעשה ע"י מומחים בתחום האבחון של ליקויי למידה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI