דף הבית חוק ומשפט ירושה צו קיום ירושה
צו קיום ירושה
אקסטרה - קידום אתרים בגוגל 02/11/11 |  צפיות: 3952

כשאדם נפטר זכאים יורשיו לרשת את נכסיו. כאשר אדם מעוניין לקבוע את דרך חלוקת הרכוש שלו לאחר מותו, עליו להשאיר צוואה בה הוא מפרט מיהם יורשיו וכיצד יחולק הרכוש ביניהם, כאשר אדם נפטר מבלי שהותיר צוואה קובע חוק הירושה כיצד לחלק את אותם נכסים.

צו ירושה

ירושה ניתן לחלק ליורשים החוקיים של המת או לפי הצוואה אם השאיר, צו ירושה עוסק בהצהרה על זכויות היורשים, זהותם וחלקם היחסי בעיזבון המנוח. צו ירושה הוא צו של בית המשפט בו הוא מנחה בפסק דין על העברת הרכוש של המנוח ליורשים. בעזרת צו ירושה בית המשפט מוודא את רצונו של המנוח מה חלקו של כל אחד מן היורשים בירושה ומוציא אישור משפטי להעביר את הרכוש על שם היורשים.

בקשה למתן צו קיום ירושה או צו לקיום צוואה

על מנת לקבל את הזכויות המגיעות מהירושה יש להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה.  כשמדובר בזכויות על פי צוואה יתקבל צו קיום צוואה, כשאין צוואה - יתקבל צו ירושה. צו קיום ירושה מצהיר מי הם יורשי הנפטר ומהו חלקו של כל אחד מהם בעיזבון. מי שיכול לבקש את צו קיום צוואה הם היורשים או מי שטוענים להיות היורשים את הבקשה ללשכת הרשם, יגיש עורך דין עורך הדין, עובדי לשכות הרשם לענייני ירושה יבדקו, וידאגו לפרסם בציבור הודעה על הגשת הבקשה. כל בקשת צו קיום ירושה מתפרסמת בעיתון יומי כדי שהמתנגדים לו יוכלו לערער. העתק הבקשה מועברת לתגובת האפוטרופוס הכללי ולאחר קבלת תשובת האפוטרופוס הכללי ייתן צו ירושה או צו קיום ירושה.

צו קיום צוואה - למה הוא נחוץ?

צו קיום צוואה נועד להצהיר כי הצוואה שהשאיר המנוח, היא בת תוקף משפטי מחייב. העובדה שהמנוח הותיר צוואה אינה מספיקה כדי לממש אותה יש צורך בהגשתה לרשם לענייני ירושה למתן תוקף משפטי מחייב לצוואה. צו קיום צוואה מצהיר על תוקפה של הצוואה ונכונותה. לפני קבלת צו קיום ירושה אי אפשר לגעת ברכושו של הנפטר, אי אפשר למכור מרכושו או להעביר כספים מחשבון הבנק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אקסטרה - קידום אתרים בגוגל


 


מאמרים נוספים מאת אקסטרה - קידום אתרים בגוגל
 
מנעולן בחולון – לקבל את כל השירותים במהירות
מנעולן בחולון אשר סיים לימודי מנעולנות, עבר הסמכות, קיבל את כל האישורים הדרושים (כך שהוכח כי אין לו עבר פלילי) וצבר ניסיון וותק אשר מאפשר לו לפרוץ את כל סוגי המנעולים, לזהות כל בעיה ולפתור אותה, יהיה מנעולן איכותי. כמו כן, חייב המנעולן להיות אדם אדיב, שירותי, ישר ולגבות מחירים הוגנים.

מה בדיקת סיגמואידוסקופיה?
20/05/13 | רפואה
לפי נתונים של האגודה למלחמה בסרטן מדי שנה מתגלים בישראל חולים נוספים במחלת המעי הגס. רבים מהחולים מתים מהמחלה מדי שנה. לפיכך, חולים רבים יכולים לקבל טיפול אצל גסטרואנטרולוג מומחה בתחום שיבצע בדיקה כוללת במסגרתה הוא יוכל לראות האם קיימים גידולים, פוליפים במעי הגס.

כיצד תשמרו על המצלמה שלכם מתחת למים?
24/04/13 | צילום
המהפכה הדיגיטלית לא רק תרמה לאנשים ביבשה, אלא גם לאנשים שמצלמים מתחת למים. כיום ניתן לראות מצלמות איכותיות אשר דחקו את מצלמות הפילם המסורתיות ושינו את פני הצילום מתחת למים. בעת הצילום מתחת למים חשוב מאד להגן על המצלמה, ולכן כדאי לרכוש כיסוי מגן שיאפשר לצלם מבלי לפגוע במצלמה.

מתגוררים באזור המרכז? היכן למצוא חברת התקנת פרקטים במרכז
16/01/13 | ריהוט
בשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר אנשים מבינים כי התקנת פרקטים משתלמת להם ומשקיעים בהתקנת פרקטים. באזור המרכז ניתן לראות חברות רבות המבצעות עבודות התקנת פרקטים ומאפשרים לאנשים ליהנות מתחושה נעימה ונינוחה בבית. מתגוררים באזור המרכז?מה היתרונות של חברת התקנת פרקטים- במאמר שלפניכם.

קורות חיים 2.0 - קורת חיים בוידאו
מחפשים עבודה? שולחים קורות חיים אבל לא מוזמנים למשרות שאתם רוצים? לא מוזמנים לראיונות עבודה בכלל? מה דעתכם לנסות גישה אחרת? קורות חיים בוידאו הם בהחלט השלב הבא בעולם חיפוש העבודה.

מהם היתרונות של דק סינטטי?
15/01/13 | ריהוט
בחירת דקים מחומרים לא איכותיים יכולים לגרום לכאבי אש רבים. לפני שאתם מתחילים לבחור דקים, כדאי לכם לראות סוג נוסף של דקים- דקים סינטטיים. דקים סינטטיים מתאימים למזג האוויר הישראלי ומהווים אלמנט יפה לגינה.

מה היתרונות של וילונות ונציאניים?
לא רק בתים מאובזרים וילונות אלא גם משרדים, בתי קפה ובתי עסק שונים-כולם זקוקים לוילונות. וילונות מגנים מפני השמש, וכך הם מווסתים את כמות האור וגם מגנים מפני האור החודר לחדרים. וילונות ונציאנים נחשבים הפופולרים במיוחד.

היכן ניתן למצוא ריהוט גן במבצע?
30/12/12 | ריהוט
ריהוט גן בבית מאפשר לנו ליהנות מהגינה, הן למטרת אירוח והן למטרת בילוי בחיק המשפחה. בעבר ריהוט גינה היה עשוי מפלסטיק ולא יוחס לו כל חשיבות ואילו כיום בעקבות השינוי בבית, רבים מבינים כי הגינה הפכה לחלק משמעותי.

כיצד תלחמו בזיהומים?
כיום ניתן לראות עלייה בשיעור החיידקים העמידים בפני תרופות אנטיביוטיות במקומות שונים בעולם,לרבות בישראל. חיידקים הם הגורמים להתפרצות זיהומים בגוף האדם. אם נדבקתם באחת מהמחלות הזיהומיות ואתם מחפשים טיפול, המאמר הבא נועד עבורכם.

החשיבות של ביטוח הובלות דירה
27/12/12 | מעבר דירה
בשעה טובה ומוצלחת קניתם דירה ואתם מעוניינים להיכנס אליה. כיום ישנן חברות הובלות שונות המציעות שירותי הובלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI