דף הבית אימון אישי אימון לקריירה מחשבה מייצרת מציאות
מחשבה מייצרת מציאות
גלית פורמן 03/11/11 |  צפיות: 3679

זו לא הפעם הראשונה בה אתם קוראים אותי כותבת את זה, בעצם תמיד כתבתי בדיוק את זה, אומנם בדרכים שונות ומגוונות, אבל העיקר – תמיד אותו עיקר – אני מאמינה ותמיד האמנתי, שמחשבה מייצרת מציאות.

כשאדם מחליט לעשות שינוי בחיוו, בין אם שינוי עסקי, זוגי או אישי ההחלטה נובעת בראש ובראשונה מראשו, אחר כך הוא מדמיין סיטואציה אחרת, הוא משתעשע ומפליג בין המראות, מראותיה של מציאות חדשה ובלתי מוכרת, שבעיניו היא אולי לא לגמרי אפשרית, אבל היא לגמרי שם.

בדיוק כמו שהיטב לומר וולט דיסני האגדי – "אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה".

והנה סיפור קצרצר שממחיש בצורה נפלאה, בדיוק את מה שאני כותבת כאן..

 

"דיסני שהה באחד הלילות יחד עם חברו בשטח ענק ורחב ידיים, והשניים שוחחו בעניינים שונים. זה היה ממש על קצה הגבעה כשלפתע חברו של דיסני ראה אותו רוכן מטה לכיוון הרצפה לאחר שהוא ראה שם משהו....

הוא ראה על גבי החולות גללים של פרה. הוא היה ממוקד ברגעים אלו כיצד להסיר את אותם הגללים מהאזור בו הם שהו. חברו של דיסני לא כל כך הבין אותו, הרי מדובר בסה"כ בגללים של פרה והרי הם יכולים לזוז והלהתרחק מהאזור בשניות בודדות. הוא פנה לדיסני ושאל אותו מדוע הוא כה מוטרד מכך ? דיסני ענה לו : "בשום פנים ואופן אני לא מוכן שבכניסה לקופות יהיו גללים של פרה ...... "

השיחה הקצרה והכמעט מגוכחת הזו התרחשה שנים רבות טרם הוקם וולט דיסני שבארצות הברית אבל היא ממחישה בצורה מצוינת עד כמה אותה איש חביב ידע בדיוק מה הוא רוצה, הוא ידע לתאר כל פרט ופרט, הוא ידע לחלום את זה כאילו היתה זו מציאות שתתגשם וזהו רק ענין של זמן, הוא ידע להאמין בכל ליבו, אמונה מלאה ומולחטת ולא לפקפק ולו לרגע.

והרי ככה זה עובד וככה בדיוק, הכל מתחיל באותה הדרך בדיוק, בדמיון, ברצון, במחשבה.

מחשבה ודמיון הופכים דבר שאינו מציאות ברגע נתון למציאות חיים ברגע הבא.

לפעמים, אני מניחה שזה נשמע מצוץ ובלתי אפשרי, אבל כשמתנסים וברצינות בחווית הרצון הטהור, הכן והאמיתי מגלים עד מהרה כמה קל לדמיין, כמה קל לדעת מה רוצים, וחשוב מהכל – כמה קל לייצר ולברוא את המציאות בדיוק כפי שרצית.

אנשים שעוברים שינוי, בפרט כזה שנולד מתסכול וחוסר שביעות רצון, בדרך כלל לא מאוד אופטימים, הם מתקשים לראות מצב בו הכל אפשרי, אולי כי לא פעם הגיעו לצומת כזה, בו "נכפה" עליהם השינוי, ומצא אותם לא מוכנים וערוכים לו.

דווקא בעיתות כאלה, של משבר ובלבול הדרך להגדרת המטרות, להפיכת חלום למציאות קלה ומתבקשת בעיני.

דווקא זמנים של איבוד דרך, רגשית ומקצועי, הם הזדמנות פז לשינוי אמיתי. זמן לאתר בין כל הקולות את האחד הזה בתוככם שיודע – יודע ידיעה מוחלטת מה הוא רוצה באמת ולאן פניו מועדת.

אנשים שנכבים ממקום עבודה, מעסק עצמאי או אפילו מעניינים של רגש ובית,קשה להם לראות מעבר לכאב, אבל עם הדרכה נכונה, עם קצת סדר מאדם נטרלי מיומן ומקצועי, אפשר ליצור ממצב כזה דברים כל כך טובים ומדויקים שלפעמים מתבלבלים וקוראים לזה פלא.

זהו ממש לא פלא, זהו מיקוד וריכוז שזמני מצוקה מביאים איתם – הדבר הטוב הזה שמשבר מביא איתו.

מחשבות , טובות או רעות, יכולות להפוך באופן די מהיר ממחשבות למציאות.. כמובן שככל שתתאמנו בשיטה הזו תיווכחו שהיא פועלת תמיד ותוכלו להסיר כל ספק לגביה, המחשבות שלכם יהפכו למציאות באופן הרבה יותר מהיר.

 

אבל כמי שצועדים צעדייהם הראשונים – עליכם להתמקד אך ורק במטרה הראשונה שהצבתם.

אתם צריכים להתמקד במה שאתם רוצים ולא במה שאתה לא רוצים, עליכם להפסיק להתלונן על דברים שאינם כפי שהייתם רוצים שיהיו, במקום זאת- החליטו כיצד אתם רוצים שהם יהיו בעתיד והתמקדו במחשבה זו.

ברגע שאתם מוצאים את עצמכם מעניקים תשומת לב לתחום בחייכם בו אינכם מרוצים, שאלו את עצמך "מה אני רוצה בסיטואציה הזו?"- ומצאו לבד את התשובה!

 

הטיפ שלי – בחרו  בעקביות את אותה המטרה מדי יום עד שהיא תוגשם ופעלו, למרות כל הפחדים והחסמים, על אף החששות פעלו, כתבו תוכנית לחלומותיכם כמו כל תוכנית עסקית אחרת, שמרו אצלכם תוכנית פעולה אופרטיבית למקרה שהזדמנות תתקל בכם.

ומאחלת שבוע של הגשמה מלאה

גלית פורמן

Biz  Angels

מדייקת עסקים



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלית פורמן

מוזמנים לבקר באתר הבית שלי

http://www.biz-angels.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת גלית פורמן
 
מחשבה מייצרת מציאות
"דיסני שהה באחד הלילות יחד עם חברו בשטח ענק ורחב ידיים, והשניים שוחחו בעניינים שונים. זה היה ממש על קצה הגבעה כשלפתע חברו של דיסני ראה אותו רוכן מטה לכיוון הרצפה לאחר שהוא ראה שם משהו.... הוא ראה על גבי החולות גללים של פרה. הוא היה ממוקד ברגעים אלו כיצד להסיר את אותם הגללים מהאזור בו הם שהו. חברו של דיסני לא כל כך הבין אותו, הרי מדובר בסה"כ בגללים של פרה והרי הם יכולים לזוז והלהתרחק מהאזור בשניות בודדות. הוא פנה לדיסני ושאל אותו מדוע הוא כה מוטרד מכך ? דיסני ענה לו : "בשום פנים ואופן אני לא מוכן שבכניסה לקופות יהיו גללים של פרה ...... "

איך תגדיל את הכריזמה ?
אז מה יש בה בכריזמה שגורם לנו ללכת שבי.. להתרגש, מה יש בה בכריזמה שהופכת אנשים למרתקים ?

שפת גוף וזיהוי שקרים
שפת הגוף היא השפה הראשונית והעיקרית איתה נולדנו והיא בעצם שפה נוספת בה כולנו משתמשים, לעיתים במודע ולרוב, ללא משים. זוהי שפה מרתקת הטומנת בחובה עולם שלם של מידע וידע מהימן, כזה שלעיתים האדם שממול כלל אינו מודע לו, ובטח שלא מתכנן לגלותו.

רושם ראשוני
מדהים כמה השפעה יש להתנהגות הראשונית או מדויק יותר לתרגום שלה בעיניי המתבונן. אפילו פה ... אני מגלה כל פעם מחדש כמה לתמונות ולמילים שאני משאירה אחרי, יש משמעות וערך בעיני קוראיי וצופיי. ואיך על ידי התבוננות בתמונה או שתיים, אנשים מניחים עלי עולם ומלואו. ולראייה, דוגמא מצויינת לכוחו וחשיבותו של הרושם הראשוני, כשאלברט איינשטיין נכנס לאוניברסיטת פרינסטון כדי להרצות, הסטודנטים הבחינו שהוא נועל נעלי התעמלות לובש מכנסי שלושה-רבעים ולא גורב גרביים. הסטודנטים צחקקו למראהו ולא האזינו להרצאתו, ולכן החמיצו את מסריו החכמים. היו רק מעטים שהקשיבו לו בשקיקה.

נטוורקינג ועסקים
במיוחד לכם, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, האינטרנט משמש ככלי שיווקי חסר תקדים, ונראות "נכונה" בו, מייצרת חשיפה יום יומית של העסק למאות ואלפי לקוחות פוטניצאלים. קידום עסקים באינטרנט מסב תועלת רבה. שימוש ברשתות החברתיות ככלי שיווקי תאפשר לכם לגייס ביעילות לקוחות חדשים ולהזניק משמעותית את המכירות.

המדריך להקמת עסק חדש
האם נכון לפתוח את העסק? האם זה הזמן הנכון? האם יש לי את הכישורים המתאימים? האם יש שוק למוצר/שירות שאני מוכר? ועוד...

על יזמות, עסקים קטנים, בינונים ועוד
אני גאה לשתף אתכם בעובדה משמחת, מרגשת כמעט.. בשעה טובה ומוצלחת אירע מהפך של ממש ואפשר לומר בפה מלא כי בשנים האחרונות העולם הבין כי מקורה האמיתי של צמיחה כלכלית טמון באוירה עסקית ותרבותית, כזו המטפחת ומגלה ענין ביזמות עסקית.

אז מהו בעצם דיוק עסקי??
אתה רוצה לצמוח, להתפתח, לעשות את זה נכון, בדרך שלך, לאהוב את מה שאתה עושה. אתה רוצה שינוי, יותר חופש, יותר הכרה, יותר רווח. אתה רוצה להצליח ואתה רוצה את זה עכשיו. נכון ? מגיע לך !
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI