דף הבית רפואה ובריאות פיזיולוגייה עיסוי ספורטאים
עיסוי ספורטאים
אלישבע הניג 20/09/08 |  צפיות: 3545

עיסוי ספורטאים

המושג עיסוי ספורטאים מתייחס למהות מיוחדת של עיסוי רפואי שעושים בה שימוש לפני, במהלך ואחרי פעילות אתלטית. כל זאת כדי להביא ספורטאים ליכולת ביצוע ספורטיבית מרבית על ידי הפגת עייפותו, הרגעה והפחתת נפיחויות ושרירים מתוחים, לשפר את הגמישות ולמנוע פציעות. קיימים ממצאים היסטוריים המעידים שגם לפני 3000 שנה, עיסוי ספורטאים היה בשימוש בתרבויות שונות.

עיסוי ספורטאים נעשה לרוב השימוש בטכניקת עיסוי רקמות עמוק - כניסה איטית ומבוקרת אל הרבדים העמוקים יותר של השריר. בטכניקה של עיסוי רקמות עמוק משתף המטפל את המטופל במהלך הטיפול, וכך יכול לבצע פעולות פריקשן ואחרות לשחרור קישוריות, הפרדת הדבקויות בשריר או בגיד, איתור מקומות דלקתיים ועוד.

 

ספורטאי, ויהי זה הספורטאי המיומן והמאומן ביותר - חייב לשמור ולשמר את גופו לפני ואחרי כל פעילות ספורטיבית. עיסוי ספורטאים בא לענות לדרישות אלו. במהלך עיסוי ספורטאים משפר הספורטאי את יכולות המתיחה והארכת השרירים כחימום לפני פעילותו הספורטיבית, או לשחרור והרפיה שלאחר הפעילות הספורטיבית.

 

עיסוי ספורטאים מאפשר ומתמקד באזורי כאב ספציפיים, להקלה מיידית ולשיפור מצבו של המטופל. בטיפול שכזה ימזער המטפל את הנזקים המידיים ואת הסיכון לנזקים עתידיים בגוף הספורטאי, הנובעים מעיסוקו. 

 

אזורי הטיפול במהלך עיסוי ספורטאים מתחלקים באופן הבא:

רגליים - רגל קדמית ורגל אחורית, או רגל אחורית משולב עם עבודה על הגב התחתון.

גב עליון - משולב לרב עם זרועות וצוואר.

 

כל טיפול נמשך כשעה ובסופו מרגיש המטופל הקלה מיידית.

עיסוי ספורטאים נעשים תוך שמירה מרבית על צניעותו של המטופל, התאמה לסיבולת המטופל וגופו - ללא מגע מיני.

 

עיסוי ספורטאים מתאים לכל מי שעוסק בספורט באופן מקצועני או חובבני. להוציא נשים בהריון או אנשים שברקע שלהם מחלה כל שהיא שלא מאפשרת פעילות אינטנסיבית, עיסוי ספורטאים אינו מתאים.

 

בקליניקה של אלישבע יכולים המטופלים הבאים לקבל עיסוי ספורטאים, להנות ולחוות גם מטיפולים ועזרים אשר ברשותה:

  1. שילוב שיטת CRT
  2. ערכת TENS של עשרים וארבע אלקטרודות + כריות חימום חשמליות
  3. כוסות רוח
  4. טיפול במוקסות
  5. מכשירים לחיזוק שרירים
  6. הנעת מפרקים.

7.  שילוב של אבחון אירידולוגי וטיפולי IPEC  לניקוי פיזי ורגשי.

 

ברוב המקרים, לאחר עיסוי ספורטאים או עיסוי רקמות עמוק תיתכנה ריאקציות, אך אלו אם מופיעות - תעלמנה בתוך ארבעים ושמונה שעות.

 

אלישבע הניג

מטפלת בכירה - עיסוי ספורטאים, עיסוי רקמות עמוק, טיפולי IPEC, אבחון אירידולוגי

בן גוריון 254, גבעתיים
טלפונים: 03-7322668 נייד: 054-4657977 טלפקס: 03-5716940
[email protected]


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלישבע הניג

אלישבע הניג עיסוי רפואי (ללא אופי מיני) אבחון אירידולוגי בן גוריון 254, גבעתיים 03-7322668, 054-4657977 www.elisheva.co.il

http://www.facebook.com/ehenig                            

http://www.youtube.com/results?search_query=elishevahenig&aq=f



 


מאמרים נוספים מאת אלישבע הניג
 
למה להאמין?
על ההבדל בין אבחון אירידולוגי ואבחונים אחרים

אירידיולוגיה - שאלות שכיחות
ככל שהאירידולוגיה חודרת יותר לתודעת הציבור, כך חוזרות ועולות שאלות קבועות. אף כי אנשים מתחילים לגלות עניין יותר ויותר באירידולוגיה, תמיד יבקשו לברר וממקור ראשון את מה שאינם בטוחים בו עדיין.

אירידיולוגיה, רפואת עיניים ומה שביניהם
אירידולוגיה עוסקת אמנם בעין, אבל טעות היא לחשוב אירידיולוגיה היא רפואת עיניים, ושכל אירידולוג הוא מרפא עיניים, או כל רופא עיניים הוא אירידיולוג. ההתבוננות בעין, היא הדבר המשותף לשני בעלי המקצוע – גם הרופא וגם האירידולוג, אך הממצאים שכל אחד ימצא הם אחרים.

מה קשור כאב ראש אל אבחון אירידולוגי
רבות כבר דובר על סוגים שונים של כאבי ראש ומיגרנות. רבים ניסו שיטות טיפול שונות, עברו בדיקות מבדיקות שונות, ונשארו עם הכאב המטריד. דבר אחד לא ידעו הסובלים: הפתרון למגוון כאבי ראש ניתן למצוא בתהליך הקרוי אבחון אירידולוגי.

זיהוי מחלות כרוניות על ידי אבחון אירידולוגי
01/03/10 | מחלות לב
מי בינינו, ובמיוחד מי שיש לו יסוד גנטי לדבר, אינו מעוניין לדעת על מחלות כרוניות או ממאירות? בלב מי לא מקנן הפחד שמא הוא נושא חלילה מחלה כרונית שהיית קרוב לודאי למי מהוריו?

עיסוי רקמות לספורטאים, ומה עם כל השאר?
01/06/09 | אימונים
מניסיון לימודיי ועבודתי בשטח, אני יכולה לומר שישנם עוד סוגים נוספים של עיסוי מלבד עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק ו- עיסוי ספורטאים. למה אם כן שלא נשאל את השאלה גם לגבי העיסויים האחרים?

עיסוי רקמות עמוק
עיסוי רקמות עמוק פועל על הרבדים העמוקים של מערכת השרירים ומטפל בבעיות כרוניות ופתולוגיות. הטכניקות הטיפוליות של עיסוי רקמות עמוק כוללות טריגר פוינט, אקטיבציה, הנעת מפרקים, מתיחות ו-pnf בנוסף למכשירים כמו מערכת אלקטרודות ((tens ואחרות.

עיסוי ספורטאים
המושג עיסוי ספורטאים מתייחס למהות מיוחדת של עיסוי רפואי שעושים בה שימוש לפני, במהלך ואחרי פעילות אתלטית. כל זאת כדי להביא ספורטאים ליכולת ביצוע ספורטיבית מרבית על ידי הפגת עייפותו, הרגעה והפחתת נפיחויות ושרירים מתוחים, לשפר את הגמישות ולמנוע פציעות. קיימים ממצאים היסטוריים המעידים שגם לפני 3000 שנה, עיסוי ספורטאים היה בשימוש בתרבויות שונות.

אירידולוגיה וצורת אבחון אירידולוגי
אירידולוגיה היא מדע העוסק בזיהוי חולשות אברי הגוף על ידי אבחון כפי שמשתקפים על פי מקומם בגלגל העין. קרבת העין למוח ולמרכזי העצבים הרבים השולטים בו, עוזרים למפות את אברי הגוף השונים, לזהות בהם חולשות גנטיות או נרכשות, העלולות להביא לתחלואים ומחלות אם לא ישמור האדם על בריאותו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI