דף הבית פיננסים וכספים קרנות נאמנות קרן נאמנות, במה מדובר וכיצד לבחור נכונה
קרן נאמנות, במה מדובר וכיצד לבחור נכונה
חיים זוהר 12/12/11 |  צפיות: 13955

כיום באפשרותכם לבחור בין מגוון אפיקי השקעה פנסיונים, קופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים, קרנות השתלמות וכמובן קרנות נאמנות. קרן נאמנות למשל נחשבת כאפיק השקעה די פשוט ומובן שבו מספר אנשים מתקבצים יחדיו במטרה להשקיע את הונם המשותף ולצבור תשואה.

בהשתייכות לקרן נאמנות כזו או אחרת, אינכם קובעים את מדיניות קרן הנאמנות, אלא אתם רק מצטרפים לחבורה, אין לכם כל יד ונגיעה בתמהיל ההשקעות אלא הכל מנוהל ומובל בידי מנהל קרן נאמנות מקצועי שזהו תפקידו ומומחיותו. אותו שכיר מנהל את קרן הנאמנות בהתאם לשיקול דעתו האישי, אך מתוך הנחת יסוד אחת, מקסימום תשואה במינימום סיכון. את שכרו מקבל מנהל קרן הנאמנות מרווחי הקרן, כך שהתשואה כבר מגלמת בתוכה את תשלום שכרו לאחר ניכוי.

זהותו של מנהל קרן הנאמנות משפיעה רבות על תשואת הקרן והצלחותיה, זהו האדם שיוביל וינווט את הספינה בים סוער ורגוע, כאשר המטען הוא הונכם האישי, ואתם רוצים לדעת ולוודא כי מדובר באדם בעל יכולת, ידע, ניסיון וקבלות ולא בטירון שמתגלח כעת על חשבונכם.

קרנות הנאמנות נבדלות אחת מהשנייה באפיקי ותמהילי ההשקעה, במנהל הקרן עצמו, באחוזי התשואה, בדמי הניהול הנגבים וכו', ובשל כך מומלץ לבחור את קרן הנאמנות המעניקה מענה מיטבי להשקעתכם מבחינת מצבכם הפיננסי, רמת הסיכון שבה הנכם מעוניינים, טווח השקעתכם וכו'.

לדוגמא אם ברצונכם בטווח השקעה קצר, מומלץ להשקיע בקרנות נאמנות סולידיים, המתמקדות בעיקר באגרות חוב לסוגיהן, ולא במניות ספקולטיביות, טווח השקעה בינוני כבר מתאים לשילוב שני אפיקי ההשקעה יחדיו ואילו טווח השקעה ארוך טווח מותאם במיוחד להשקעה במניות, היות ותמיד השוק יוכל לתקן עצמו ובסיכומו של דבר התיקון יהא כלפי מעלה. בטרם בחירת קרן נאמנות כזו או אחרת מומלץ להיעזר בשרותיו של יועץ השקעות בבנק, לאסוף מידע רלוונטי באמצעות  האינטרנט ולבחור נכונה לאחר שקלול כל הנתונים יחדיו.

תמונה מלאה ונכונה אודות קרן הנאמנות תוכלו לקבל בעזרת תשקיף קרן הנאמנות, שאותו מחויבת כל קרן נאמנות להציג בהתאם לתקנות הרשות לניירות ערך, כאשר בתשקיף זה מובאים תמהיל קרן הנאמנות, רמת הסיכון, אפיקי ההשקעה, זהותו של מנהל קרן הנאמנות, דמי הניהול, מדיניות ההשקעה וכו'.

קרן נאמנות שואבת את שמה מאפיק השקעתה המרכזי והעיקרי, העולה על כמחצית מאפיקי ההשקעה, לדוגמא קרן נאמנות 80/20, שבה 80 % מושקעים באגרות חוב ואילו 20% במניות. קרן נאמנות זו מתאימה במיוחד לטווח השקעה בינוני, ונחשבת לפופולארית במיוחד. עם זאת בתוך תמהיל ההשקעה עצמו, קרן הנאמנות יוצאת מתוך הנחת עבודה של ביזור סיכונים מקסימאלי ואינה מתמקדת לעולם בנייר ערך מרכזי או באפיק השקעה אחד,  בכדי שצניחה חופשית של מניה או אגרת חוב כזו או אחרת לא תשפיע בצורה ניכרת על תשואת קרן הנאמנות בכללותה.

ולגבי תשואת קרן הנאמנות, מומלץ לבדוק את ביצועי קרן הנאמנות לאורך תקופת זמן, של מספר שנים ולא להתמקד בנקודת זמן אחת, שבה כל המסכים הראו ירוק או אדום, וכן להשוות את ביצועי קרן הנאמנות בנקודת הזמן לשאר קרנות הנאמנות בכדי לקבל תמונה מלאה ובהירה, ובהתאם להחליט החלטה מושכלת ונבונה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים זוהר


 


מאמרים נוספים מאת חיים זוהר
 
קרן נאמנות, במה מדובר וכיצד לבחור נכונה
כיום באפשרותכם לבחור בין מגוון אפיקי השקעה פנסיונים, קופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים, קרנות השתלמות וכמובן קרנות נאמנות. קרן נאמנות למשל נחשבת כאפיק השקעה די פשוט ומובן שבו מספר אנשים מתקבצים יחדיו במטרה להשקיע את הונם המשותף ולצבור תשואה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI