דף הבית ספורט וכושר גופני פילאטיס כל מה שצריך לדעת על פילאטיס
כל מה שצריך לדעת על פילאטיס
מיכל ז 19/01/12 |  צפיות: 13784

פילאטיס היא שיטה שהומצאה על ידי ג'וזף פילאטיס בשנות העשרים של המאה העשרים. בתחילה, השיטה נועדה לשקם אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות, בדגש על חיילים שנפצעו במהלך השירות הצבאי שלהם. מאז שגו'זף יצר אותה, השיטה הפכה לאימון כושר ככל אימון אחר שעוזר לאדם לחזק את הגוף ולהיות בריא יותר. יחד עם זאת, הכלים שבאמצעותם עושים את האימון השתדרגו והתפתחו.

פילאטיס היא שיטה שבה מחזקים את כל שרירי הגב ואת העצמות החיונות, כמו עמוד השדרה. לאורך כל האימון, ולא משנה באיזה תרגיל, שמים דגש על שרירי הליבה ולמעשה מהשרירים האלו מניעים את כל שאר השרירים.

פילאטיס כולל עקרון חשוב מאוד, והוא: איכות על פני כמות. בניגוד לאימונים אחרים שבהם משתדלים לעשות כמה שיותר חזרות על תרגילים שונים בזמן קצוב, בפילאטיס שמים דגש על האיכות של ביצוע התרגילים השונים ואין יותר מדי חשיבות על מספר החזרות על כל תרגיל.

מה אימון פילאטיס נותן לנו? חיזוק רצפת האגן וחיטוב הגוף (הסיבה העיקרית שבגללה נשים עושות את האימון), שיפור היציבה, חיזוק הגמשה והרפיה של השרירים ועוד. באופן עקרוני, המטרה של כל האימון הוא להפוך את הגוף לחזק יותר כך שיוכל להתמודד עם פעולות פיזיות טוב יותר ויישחק הרבה פחות בטווח הארוך.

מאז שהאימון נוצר, נוצרו עוד ועוד כלים ומכשירים להתאמן איתם. כיום, פילאטיס כולל מכשירים מאסיביים ואביזרים קטנים, ושניהם עברו אבולוציה וחידושים עם השנים.

כל מאמן כושר שישאלו אותו יגיד שפילאטיס הוא אולי השיטה הכי טובה לחיזוק הגוף. לא כל מאמן כושר יכול להעביר אימון פילאטיס, אך כל אחד ממאמני הכושר יודע להעריך את השיטה וכל מאמן ימליץ על השיטה ללקוחות שמחפשים את היתרונות שפילאטיס מציע ויפנה אותם אל מאמנים שיכולים להעביר אותו.

אם כן, אפשר להתעמל אך ורק עם מאמן כושר שלמד את השיטה ורשאי להעביר אותה ולהדריך אותה. את האימון עם מאמן אפשר לעשות במכון כושר או עם מאמן כושר פרטי בסטודיו מיוחד לפילאטיס או בבית.

אימון עם מאמן כושר פרטי עדיף בהרבה על אימון עם מדריכים במכוני הכושר, שם האימונים מתבצעים בקבוצות יותר מדי גדולות. כמובן שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו מאמן כושר פרטי שמגיע עד לבית, לכן יש את הסטודיו לפילאטיס שבו האימון הוא בקבוצות של עד חמישה משתתפים ולמרות שיש כמה מתאמנים היחס הוא אישי בגלל הכמות המועטה שלהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI