דף הבית חוק ומשפט משפחה גירושין - טיפים למתגרשים
גירושין - טיפים למתגרשים
עמית ורד עו"ד נוטריון ומגשר 19/01/12 |  צפיות: 3616

גירושין בדרך כלל אינו תהליך פשוט, אלא כרוך לרוב בפרידה קשה, לא רק מבחינת עצם פירוק התא המשפחתי, אשר אינו דבר פשוט כשלעצמו, אלא בכל הכרוך עד הגעה לגירושין עצמם, מבחינת מלחמות הרכוש, המריבות על משמורת ילדים קטינים, גובה המזונות, שאלות רבות שצצות ועולות, כגון: היכן אגור? איך אתקיים כלכלית? כיצד למצוא עורך דין גירושין? כמה זמן יקח הליך הגירושין? וכהנה וכהנה.

המאמר נכתב ע"י עורך דין גירושין עמית ורד

לאופן בו מתגרשים ולהסכם תהיה השפעה עתידית על המתגרש, ולכן חשוב מאוד לטפל בכל הנושא של גירושין באופן מקצועי, באמצעות עורך דין העוסק ובעל ניסיון עשיר בגירושין.

בשלב הראשוני, הבלבול הוא רב ואנשים נוטים לעשות טעויות, אשר חלקן עלולות לגרום להם נזקים חמורים בהמשך.

להלן מספר טיפים לאנשים העומדים לפני תהליך גירושין.

במידה והחלטת להתגרש, או בן-זוגך מעלה את הנושא, חשוב להבין כי יש שתי אפשרויות, האחת - גירושין בהסכמה והשניה - גירושין תוך מלחמות משפטיות ממושכות. בשלב ההתחלתי, קשה לדעת בוודאות לאן מועדים הליכי הגירושין שלכם וגם גירושין שנראים לפעמים פשוטים עשויים להיות מורכבים וממושכים, ולכן יש להיערך לכל אחת מהאפשרויות מבעוד מועד.

כמו במלחמה, לאלמנט ההפתעה יש משמעות רבה. במקרה של גירושין מדובר על יתרון פסיכולוגי, אך בעיקר יתרון משפטי. בישראל ניתן לקיים הליכים הכרוכים בגירושין בשתי ערכאות של בית משפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני, למעט הגט עצמו שבסמכות ייחודית של בית הדין. לבחירת הערכאה המתאימה בו תפתח בהליך גירושין יכולה להיות השפעה על תוצאת ההליך, ולכן חשוב לשקול את הנושא ולהיוועץ עם עורך דין גירושין.

במקרים רבים, עלול להיווצר מצב בו הצד השני מבריח רכוש, לכן כדשי למנוע הפתעות, ניתן להגיש הליכי עיקולי וצוו מניעה בתיקי גירושין, אשר לא יאפשרו לצד השני להבריח את הרכוש ושאת/ה תעמדו אל מול שוקת שבורה.

יש לא מעט מהלכים משפטיים שאותן ניתן לנקוט, חלקם גם יעניקו לך יתרון טקטי בהמשך מול הצד השני. לכל תיק גירושין יש אסטרטגיה מסוימת אותה רצוי לגבש כבר למן ההתחלה ולקבוע תוכנית פעולה מסודרת להגשמת המטרות של המתגרש.

הפניה להליך של גישור גירושין לצורך הסכם גירושין בהסכמה הינה בהחלט מומלצת, אולם קיימת סכנה שהצד השני יעשה לך תרגיל ובמקביחל ינקוט הליכים משפטיים בכסות של הליכי גישור גירושין, כדי להרוויח זמן. לכן, במקרים רבים, רצוי לתת את המכה המשפטית הראשונית בהגשת הליכי גירושין ותביעות כרוכות לענייני הממון ורק בהמשך לפנות לגישור. כך, תוכל לוודא שהערכאה השיפוטית המתאימה ונוחה עבורך היא שתכריע בנושא היה והליך גישור גירושין ייכשל. כמו כן, תימנע מצב בו הצד השני יבריח רכוש, כפי שצויין לעיל.

רצוי לפנות אל עורך דין גירושין לקבלת חוות דעת ראשונית בהקדם האפשרי, מבלי לספר על כך לצד השני וגם לא לקרובי משפחה וחברים, שהנושא לא ידלוף. כמו כן, לעתים ניתן לקבל חוות דעת שניה ונוספת ממספר עורכי דין גירושין. יש הרבה עורכי דין גירושין בישראל ומומלץ לפנות לעורך דין עם ניסיון וותק רב בתחום, לקרוא המלצות, לבדוק את המשרד המדובר וכהנה וכהנה. חשוב שלא לחפש את הזול ביותר, כי השירות עשוי להיות ברמה נמוכה בהתאם. עורך דין יהיה מאוד זול - אם אין לו עבודה מספקת וזה אומר דרשני.

משרדים גדולים לאו דווקא בעלי יתרון לעומת משרדים קטנים, כי יתכן ותיפגשו בהתחלה עם בעל המשרד אן שותף, אך בפועל לאחר מכן עורך דין צעיר ומתמחה יטפלו לך בתיק. חשוב לבדוק מראש מי עורך הדין הספציפי שיטפל בתיק.

טרם גירושין, לרוב יש צורך לאסוף חומר של ראיות, לעתים גם לבצע הקלטות להוכחת טענותיך. עורך דין גירושין מנוסה יידע להסביר ולכוון אותך בכל הקשור בכך באופן מסודר.

חשוב מאוד, כי לא תחשוף קלפים בשלב הראשוני בפני הצד השני, שאחרת הוא עלול לנצל זאת בהמשך כדי לפעול כנגדך ולעלות על נקודות התורפה. לעתים, בהנחיית עורך דין גירושין, תוכל לנהל משא ומתן מול הצד השני כדי ללקט מידע וללמוד מה האינטרסים החשובים לו, כדי לדעת באיזה נקודות תוכל לפגוע מבחינה משפטית ולשים עליהם ידך, כדי להשיג יתרונות אסטרטגיים במהלך הגירושין, להשגת המטרות והאינטרסים שלך ביתר שאת.

חשוב מאוד, כי עד שלא תקבל ייעוץ מעורך הדין לגירושין מטעמך, לפיו ניתן לחשוף כלפי הצד השני את רצונך להתגרש, לא תשתף את בין הזוג בנושא, שכן הוא עלול לפנות אל עורך דין גירושין ולהשיג אותך בבית המשפט, תוך יתרונות משפטיים לטובתו.

רצוי מאוד לקרוא כמה שיותר חומר על גירושין. יש הרבה מידע באינטרנט על גירושין, בין אם במאמרים כמו זה ובין אם בפורומים ובמיוחד באתרי עורכי דין גירושין. המידע נגיש ומסביר באופן כללי ולעתים יותר מעמיק על הנושא וככל שתקראו יותר מקורות מידע על גירושין ככה תעשירו את עצמכם ותהיו מוכנים יותר לתהליך גירושין עתידי.

עם זאת, מאחר וכל תיק גירושין הינו שונה, לא ניתן לייצר מתכון אחיד עם "הוראות בישול" במגבלות האינטרנט, ולכן חשוב מאוד לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מסודר ופרטני מאת עורך דין גירושין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עמית ורד עו"ד נוטריון ומגשר

הכותב הינו בעלים של משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון



 


מאמרים נוספים מאת עמית ורד עו"ד נוטריון ומגשר
 
רכישת דירה - מידע וטיפים לקראת העסקה
רכישת דירה הינה פעולה מורכבת אותה מרבית האנשים מבצעים במהלך חייהם. מאחר ומחירי הדירות בישראל חצו את רף המיליון שקלים (לדירה ממוצעת), מדובר בעסקה הטומנת בחובה לא מעט סיכונים. המאמר כולל דגשים וטיפים משפטיים חשובים.

הסכם ממון ודירת מגורים - פסיקת בית המשפט העליון
19/01/13 | משפחה
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מס רכישה - עדכון מדרגות לשנת 2013
19/01/13 | מיסים
לאחרונה, התעדכנו מדרגות מיסוי מקרקעין - מס רכישה. הסקירה כוללת הסבר תמציתי על מס רכישה ופירוט מדרגות המס החדשות לשנת המס 2013 לגבי קניית דירה ראשונה ונוספת.

מכירת דירה – טיפים משפטיים מומלצים
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

גירושין - טיפים למתגרשים
19/01/12 | משפחה
גירושין בישראל הופכים לדבר נפוץ בשנים האחרונות. במאמר זה נרכז עבורכם מספר טיפים משפטיים חשובים בהתמודדות מול הליך גירושין.

גישור גירושין – להתגרש בהסכמה הדדית, באופן מכובד והוגן
09/08/11 | משפחה
תהליך גירושין הוא לרוב קשה וכואב, במיוחד כשיש ילדים. בתקופת הגירושין יש לחץ, מתח וחוסר וודאות עבור כל בני המשפחה. במקביל לתגובות רגשיות של הלם, אבל, כאב, כעס ותסכול, על בני הזוג לפתור מחלוקות תלויות ועומדות לפירוק התא המשפחתי, כגון – מזונות, חלוקת הרכוש , משמורת ילדים והסדר ראיה, ועוד. גישור מהווה אלטרנטיבה יעילה וטובה לסיום הקשר ופרידה בגירושין בהסכמה.

על האלטרנטיבה של גישור גירושין
09/08/11 | משפחה
אין גירושין שמחים באמת, לפחות לא בהתחלה, שכן לא קל לפרק משפחה. כאשר מעורבים ילדים הבעיה אף מתעצמת. בתהליך כה מורכב וקשה מבחינה רגשית, יש משמעות לדרך שבה מתגרשים, לה תהא גם משמעויות בעתיד מבחינת הקשר לאחר פירוק התא המשפחתי.

הסכם גירושין - מה חשוב לדעת?
07/08/11 | משפחה
לפי הסטטיסטיקה בישראל, בעשור האחרון מספר הזוגות המתגרשים עולה מדי שנה. הסכם גירושין אשר נחתם ע"י בני הזוג יכלול סעיפים רבים, אולם אם בוחנים היטב את ההסכם, רואים כי בעצם ישנם 4 נושאים מרכזיים אותם מסדיר ההסכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI