דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש טיפול פסיכולוגי- מה הוא ומה מטרתו ויתרונותיו
טיפול פסיכולוגי- מה הוא ומה מטרתו ויתרונותיו
יוסי בוזגלו 24/01/12 |  צפיות: 3112

כאשר אדם פונה לקבלת טיפול פסיכולוגי, הדבר מעיד על  ביטחון עצמי, נכונות להתמודדות אקטיבית ולשיפור איכות החיים. טיפול פסיכולוגי מתאפיין במפגש ושיחה בין פסיכולוג לבין מטופל ויכול לסייע גם לבני כל הגילים. בתחילת הטיפול ינסה הפסיכולוג להכיר מקרוב את הפונה. המטופל צריך להיות פתוח, לבטוח בפסיכולוג ולספר על הסיבה שבגינה פנה לטיפול.

 

 

מה הוא למעשה טיפול פסיכולוגי

 

הפסיכולוגיה היא מקצוע שעוסק בחקר ההתנהגות והנפש. טיפול פסיכולוגי מתאפיין במפגש ושיחה בין פסיכולוג לבין מטופל. טיפול פסיכולוגי יכול להיות גורם מסייע גם לילדים וגם למבוגרים. מטרתו של טיפול פסיכולוגי  הוא לנסות לאתר ולפתור נושאים שבגינם פנה המטופל לפסיכולוג. סיבת הפנייה יכולה להיות בעיה התנהגותית, בעיה רגשית, תחושת מועקה, מצוקה אישית  ועוד. במהלך המפגשים והשיחות נוצר שיתוף פעולה בין המטופל שמטרידה אותו בעיה שאותה הוא רוצה לפתור לבין הפסיכולוג שמסייע למטופל להבין את מקור הבעיה בעזרת התבוננות ומחקר פנימי וחיצוני ולסייע לו להתמודד ולהתגבר עליה בעזרת כלים שמאפשרים פתרון.

טיפול פסיכולוגי- כיצד הוא מתנהל

הפסיכולוג הוא איש מקצוע שבתחילת הטיפול ינסה להכיר מקרוב את הפונה לקבלת טיפול פסיכולוגי. המטופל צריך להיות פתוח ולבטוח בפסיכולוג ולספר על הסיבה שבגינה פנה לקבלת הטיפול. הפסיכולוג והמטופל מבצעים ביניהם תיאום ציפיות לגבי אופן הטיפול, משך אפשרי לטיפול, האמון הנדרש ביניהם והשינוי המבוקש. תנאי בסיסי להצלחה של טיפול פסיכולוגי יעיל ואפקטיבי שעשוי להשיג את מטרותיו הוא פתיחות וגילוי לב מצד המטופל. לפסיכולוג תפקיד מפתח ברכישת אמונו של המטופל באשר ליכולתו לסייע לו להתמודד עם הנושא וכל זאת בכפוף למגבלות הטיפול. הטיפול מורכב ממפגשים ומשיחות שבמהלכן מנסים לחקור ולאתר את מקור הבעיה וכיצד להתמודד עימה ובכך להקנות למטופל הקלה והגברת בטחונו העצמי.

מתי כדאי לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי

באופן עקרוני כדאי לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי כאשר קיימת תחושה של מצוקה שיכולה לנבוע מאירוע משמעותי, תחושת היעדר סיפוק אישי, בדידות, מופנמות וחוסר ביטחון. קיימים מקרים שבהם דפוס התנהגות מפריע וטומן בחובו ריחוק של חברים ומכרים, בני זוג פוטנציאליים או עמיתים במקום העבודה. לעיתים מתרחשים בחיינו אירועים מאוד משמעותיים, חלקם מתוכננים וחלקם בלתי צפויים (כגון:גירושין, פיטורים, שכול, פרישה ועוד), ואנו עלולים להיתקל בקושי ממשי להתמודד עם השינויים כתוצאה מהאירועים. פנייה לקבלת טיפול פסיכולוגי עשויה לסייע לנו בהתמודדות ולהעניק לנו יכולת לחזור לתפקוד טוב יותר ולארגן את חיינו בהמשך הדרך.

טיפול פסיכולוגי- טיפול מקצועי לפתרון בעיות

פסיכולוג הוא מטפל מקצועי שבאמצעותו נוכל לפתור בעיה אישית של התנהגות או מצוקה ומי מאיתנו אינו נתקל בחייו בתקופות שפל? כאשר מתעורר כאב שיניים אנו קובעים תור לרופא שיניים. אנשים לעיתים נבהלים ללא הצדקה מעצם המחשבה של הליכה לפסיכולוג מסיבות שונות. פסיכולוגים נפגשים לשיחות עם אנשים רגילים לגמרי שהם בריאים בנפשם, מצבם הכלכלי מצוין ולכאורה יש להם משפחה לתפארת אך הם מעוניינים לשפר את תחושתם הכללית ושביעות רצונם מחייהם ולהיות יותר מאושרים. כאשר קיימת בעיה שמצדיקה לשקול פנייה לקבלת טיפול פסיכולוגי עצם אי הפנייה עלול במקרים מסוימים להעיד על בעיה בחוסר הנכונות להודות שהבעיה קיימת. כאשר קימת פניה לקבלת טיפול פסיכולוגי, היא מעידה על ביטחון עצמי, נכונות להתמודדות אקטיבית ולשיפור איכות החיים.

רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים בכל הארץ המחפשים פסיכולוג או פסיכולוגית לצורך טיפול פרטני או טיפול זוגי או ייעוץ זוגי אך חסרה להם יד מכוונת או המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור מגוריהם. ההתאמה בין המטופל לפסיכולוג נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה קרן המכירה היטב את כל המטפלים.

http://www.bekesher-letipul.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI