דף הבית חינוך ולימודים לימודי תעודה ומקצוע להיות דולפין - יום עיון בנושא טיפול נפשי בסיוע בעלי חיים, מכללת אורנים
להיות דולפין - יום עיון בנושא טיפול נפשי בסיוע בעלי חיים, מכללת אורנים
אילה 25/01/12 |  צפיות: 3765

יום העיון, 'להיות דולפין', מיועד גם לקהל הרחב,  לאלו שאינם עוסקים בטיפול, אך מגלים עניין בקשר אדם/חיה וביכולות הריפוי הקיימות בבעלי חיים ובטבע.

בפתיחת הכנס יוקרן הסרט המרגש 'הדולפין', סיפור אמיתי על מוראד, נער ערבי מקלנסווה, שעבר טראומה רצינית בעקבות התעללות קשה, והגיע למצב של ניתוק מוחלט מהסביבה.  הנער, היום בן 22, עבר תהליך שיקום מופלא בריף הדולפינים באילת.

משפחתן של מוראד ניסתה לטפל בו בשיטות טיפול קונבנציונאליות, כמו פסיכיאטר שניסה לעזור ללא הצלחה (פגישות אלה מתועדות בסרט), לבסוף, מגיע הנער לריף הדולפינים באילת ובמשך ארבע שנים הוא עובר תהליך של מעין 'לידה מחדש'.

תחילה אינו זוכר את העבר שלו, בונה לעצמו זהות חדשה, נפטר מהמבטא הערבי ולאחר מכן הוא משלים עם העבר ועובר שיקום מלא.

הסרט המלווה את מוראד בתהליך הלידה מחדש,  מעלה הרבה מאוד דילמות ובוחן סיטואציות מפתיעות. משפחה ערבית/מוסלמית מקלנסווה המוכנה לתת הזדמנות לטיפול מסוג כזה. האב שעוזב הכול, עובר עם הבן לריף הדולפינים באילת ומפגין מסירות הורית יוצאת דופן.


במאי הסרט, יונתן ניר, המתמחה בצילומים מיימיים, מעיד על עצמו כי חווה פוסט–טראומה במלחמת לבנון השנייה,  ועבר גם הוא, תוך כדי צילום הסרט, שיקום בעזרתם של הדולפינים.  (הסרט אגב, נמכר לערוץ 4 הבריטי, ולארטה- אתר התרבות הצרפתי-גרמני)

בהרצאתו במהלך יום העיון, ישלב יונתן את סיפורו האישי בסיפור עשיית הסרט.

הנער ואביו, הוזמנו לכנס, אך עדין לא נתנו תשובה סופית אם יוכלו להגיע.

בהמשך תתקיים הרצאתה של ד"ר שרית לב-בן דב: 'להזמין דולפין לקליניקה' שתתמקד ביכולת להביא גם באופן סימבולי ומטאפורי את האיכויות 'הדולפיניות' בפרט, ושל בע"ח בכלל,לתוך הקליניקה הטיפולית.

ההרצאה תעסוק בהיבטים התיאורטיים וכן בדוגמאות קליניות.

בסוף יום העיון יתקיים דיון בו יוכל הקהל להתייחס לתכנים שעלו במהלך היום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילה


 


מאמרים נוספים מאת אילה
 
שונאים ללמוד חשבון? ממש לא מבינים את שיעורי התורה?
פרופ' צביה מרקוביץ, ראש החוג לחינוך מתמטי במכללה האקדמית לחינוך אורנים פיתחה יחד עם גב' צ'רנה נשר, תוכנית לימודים חדשנית, המורכבת מבעיות מתמטיות שנלקחו מפרשות השבוע.

לא רק תירס חם - על אוכל בספרות ילדים
מכללת אורנים מציינת את יום ההולדת ה-102 של סופרת הילדים האהובה מרים רות ז"ל, באירוע רב משתתפים שיעסוק בנושא 'היה היה טעם – על אוכל בספרות ילדים'

להיות דולפין - יום עיון בנושא טיפול נפשי בסיוע בעלי חיים, מכללת אורנים
מכללת אורנים מציעה תוכנית לימודים ייחודית העוסקת בהקניית מיומנויות טיפוליות הנעזרות בבעלי חיים. זוהי תוכנית שיקומית/טיפולית המכשירה מטפלים לעבודה עם מטופל וחיית מחמד (לבחירת המטופל). התוכנית מיועדת לסטודנטים בתחום הפסיכולוגיה, פסיכותראפיה, זואולוגיה או ביולוגיה שעברו ראיון אישי לבדיקת התאמתם לנושא. את התוכנית מרכזות הפסיכולוגיות שרית לב בן דב וענבר בראל, המקיימות בשבוע הבא (27.1) יום עיון מרתק בנושא זה.

המרחב הציבורי – עכשיו באקדמיה ובאמנות במכללת אורנים
"הקורס הוא מעגל עיון והעמקה בשאלות שעלו במהלך הקיץ האחרון בקשר ליחס שבין המרחב הפרטי והציבורי, לעיצוב של המרחב הציבורי והסימנים ההופכים אותו שלנו או של אחרים. למשל הנוף הלשוני, השלטים והכתובות, מבנים והריסות, חורבות , גרפיטי, האוהל והמאהל, המעגל והמצעד ועוד. וגם, כיצד המרחב מגלם יחסי הון- שלטון, הפרטה, תפיסות לאומיות, זיכרון והשכחה ועוד.

תערוכת בוגרי המכון לאמנות - מכללת אורנים
17/07/11 | אמנות
בתערוכה עבודות ציור, פיסול, וידיאו, אנימציה, צילום והדפס, בכולן, שאלות ותכנים העוסקים בחברה הישראלית, מנקודת מבט אישית, ומתוך מודעות לבחירת השפה האמנותית. מן העבודות משתקף המבנה הייחודי של המכון לאמנות, המפגיש סטודנטים ממגזרים שונים ללימוד השיח האמנותי, התרבותי והביקורתי.

מכללת אורנים,חינוך,הוראה,תואר ראשון
"האתגרים העומדים בפני מחנכי המאה ה-21 מורכבים מאי פעם. משימתנו היא, להוות עבורם בית אקדמי – מקצועי המכשיר אותם להתמודדות זו".

יום הולדת 60 למכללת אורנים
שר החינוך מר גדעון סער, ברך ואמר כי המכללות לחינוך הוקמו עשור לפני המוסדות האקדמיים האחרים במדינת ישראל, והן מילאו תפקיד אידיאולוגי וחינוכי חשוב, "גם כיום," אמר השר, "תפקידה של אורנים שהכשירה מורים ומחנכים גדולים, לא הסתיים. אורנים מעצימה את החינוך בישראל, והיא הייתה ונשארה פורצת דרך."

Master Teaching בהוראה
"ייחודה של התוכנית המהפכנית", אומר נשיא המכללה, פרופ' יאיר קארו, "בכך שהיא מאפשרת לימוד משולב של תואר שני ותעודת הוראה על בסיס לימודי התואר הראשון, ובכך פותחת את הדלת בפני אקדמאים, בוגרי מקצועות שונים, חסרי תעודת הוראה, שהם בעלי רצון, יוזמה וחזון להשתלב במערכת החינוך ולחולל בה שינויים מבורכים."

על אהבה וחיות אחרות – סוגיית האהבה בטיפול נפשי
"אהבה הינה רגש מאד מיוחד. אהבה גורמת לנו לתחושה מאד נעימה במוח, לעיתים אפילו לערפול חושים, היא משנה התייחסות ולעיתים קרובות גם משנה התנהגות. יש הטוענים כי מותר האדם מן הבהמה ביכולתו לחוות רגשות, אך מה עם רגשות בבעלי חיים? האם מה שאנו רואים בהתנהגות בעלי החיים הוא האנשה שלנו? האם יש להם רגשות אמיתיים?"

יום פתוח במכללה האקדמית לחינוך - אורנים
13/06/11 | לימודים
מכללת אורנים מזמינה אותך להצטרף לנבחרת המובילה, ביום פתוח שייערך ביום שישי, 17.6 בין השעות 9:00-12:00 בואו להתרשם ממוסד אקדמי מוביל, בסביבה אקדמית גבוהה ותומכת על גבעה ירוקה סביב חורש טבעי יפהפה וצוות מרצים מהשורה הראשונה המעניק יחס אישי וכיתות לימוד קטנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI