דף הבית עסקים יחסי ציבור 10 כללים לשיווק ויחסי ציבור באינטרנט- כך תעשה זאת בעצמך
10 כללים לשיווק ויחסי ציבור באינטרנט- כך תעשה זאת בעצמך
pryourself 30/01/12 |  צפיות: 4048

הרבה מאוד בעלי עסקים סובלים מהעובדה שהם לא יכולים להרשות לעצמם משרדי יחסי ציבור מפוארים שלוקחים סכומי עתק עבור שירותיהם. אם גם אתם שם, אז הנה כמה טיפים קלים ופשוטים שיכולים לעזור לכם לעשות את זה בעצמכם:

1. תרשמו בגוגל את הביטוי "אינדקס עסקים"- יש הרבה מאוד כאלו ורובם מאפשרים בחינם לחלוטין לפתוח כרטיס עסק חינמי באתר אצלם. הכרטיס יכלול את הפרטים הבסיסיים אודותיכם, מה אתם מוכרים, עושים, טלפונים, כתובת, אתר אינטרנט. אמנם זה לא פרסומת גדולה ובטח לא שלט חוצות, אבל הרבה כאלו, יכולים לתת לכם תדמית אמיתית.

חייבים להבין:  הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי שלכם עושה, זה רושם את שם החברה שלכם בגוגל, שלא תטעו, זה הדבר הראשון בהחלט. דמיינו עצמכם איזה בושה, אם כאשר הם יבצעו את החיפוש של שמכם בגוגל- לא יעלה שום דבר, אסון ממדרגה ראשונה. איך מתמודדים עם זה? הפעולות הן בסך הכול פשוטות מאוד.

2. בדיוק אותה פעולה- תרשמו בגוגל את הביטוי: "אתרי סימניות". מדובר באתרים שמאפשרים לרשום תקציר מידע על אודות העסק שלכם, כעשר שורות, שיעזרו לגולשים שמחפשים מידע אודותיכם- להיתקל בהרבה מאוד אזכורים שלכם. גם אם זה לא ככה, זה ייראה לגולש כאילו יש הרבה מאוד אנשים שמדברים על החברה שלכם. שלא תטעו יש לזה הרבה מאוד משמעות- זה יוצר רושם אדיר על הלקוח הפוטנציאלי.

3. הירשמו לאתר  www.pryourself.info - שירות חדש וייחודי של הפצת הודעות לתקשורת ללא משרד יחסי ציבור. באמצעות המערכת הזו כל עסק וכל בעל מקצוע יכול לעשות יחסי ציבור בעצמו ולהגיע לחשיפה בתקשורת. השירות מוצע במחיר מיוחד ומוזל, שכל בעל עסק יכול להרשות לעצמו!

4. אתרי מאמרים- בדיוק איך שזה נשמע, ישנם אתרים רבים באינטרנט שכל תפקידם זה להכיל מאמרים שמעלים הגולשים. תחפשו בגוגל את הביטוי הפשוט "אתר מאמרים" ותעלה לכם מיד רשימה של עשרות אתרים שמזמינים אתכם להעלות לשם מאמרים אודות העסק שלכם בחינם לחלוטין.

5. קידום אתרים- ישנם באינטרנט שירותים רבים מאוד שעלותם היא הרבה יותר נמוכה משל משרדי יחסי ציבור, אך האפקטיביות שלהם היא מדהימה, לכל השירותים האלו יש שמות מיוחדים ואקזוטיים כמו: קידום אתרים בגוגל, שיווק באינטרנט, פרסום באינטרנט. מעבר לשמות המיוחדים, המטרה היא מאוד פשוטה- להביא לאתר העסק שלכם גולשים. למשל בתחום קידום אתרים, המטרה היא להביא את הלקוח למעלי תוצאות החיפוש, כאשר הגולשים מחפשים את המוצרים שלכם. דוגמה: אם אתם משווקים דלתות, אז המטרה היא שכאשר גולש ירשום בגוגל את המילה דלתות, האתר שלכם יהיה בין הראשונים. האם אתם מבינים את העוצמה מאחורי זה?

6. פייסבוק, שלא תשכחו- אם במקרה הצלחתם לשכוח, אז הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם היא מרכיב חשוב ביותר בתחום השיווק החברתי. נכון, לכאורה אין כאן תגליות מסעירות ואנחנו לא מגלים כאן שום סוד ענק שלא ידעתם עד עכשיו, אבל רק תחשבו שכאשר מחברים את כל הדברים האלו יחד- נוצרת נוכחות אינטרנטית אמיתית, כזו שמספקת לכם "פנים" אל מול גולש אקראי שמחפש את השירותים והמוצרים שלכם. הוא רואה אתכם בגוגל אחר כך בפייסבוק ואחר כך סרטון ביו טיוב ונולדה לכם תדמית של מותג, ככה זה קורה.

7.יו טיוב- סרטונים- אין כמו סרטון להעברת מסר ברור וחד משמעי. כמה שתעלו יותר סרטונים אודות העסק שלכם ליוטיוב, ככה תהיה לכם יותר תנועה של גולשים. גם אם אתם בכלל לא מבינים מדוע זה ככה, או מה מושך אנשים לראות סרטונים, פשוט תעשו את זה. הרעיון הוא פשוט: מה אתם מעדיפים לראות תמונה של דירה למכירה, לקרוא עליה או לראות סרטון שמצלם אותה? ככה זה עם כל מוצר אחר.

8. תמונות- מכירים את הביטוי תמונה שווה אלף מילים? כמובן. מה שעוד צריך לדעת שלאחרונה מנוע החיפוש של גוגל נותן הרבה יותר משקל בחיפוש שלו לתמונות. לדוגמה: אם אתם בתחום ציור או בתחום העיצוב, או אפילו ספרות במובן של עיצוב שיער- יש אפשרות טובה מאוד שגוגל יציג לגולשים את התמונות האלו בזמן שהם בכלל לא חיפשו את התמונות. מה שזה אומר לגביכם, זה עוד הרבה מאוד גולשים לאתר. לכן: שימו הרבה תמונות יפות ואיכותיות.

9. תשקיעו באתר שלכם- האתר שלכם מעבר לזה שהוא הפנים שלכם, הוא גם סוכן המכירות שלכם. כאשר אתם משקיעים ומעדכנים תכנים באתר שלכם באופן תדיר, מנועי החיפוש השונים ימקמו אותו יותר גבוה לתוצאות החיפוש הרלוונטיות לכם, לכן הדבר הראשון אולי זה להשקיע בתכנים טובים באתר, לפרט, להרחיב ולמצוא עוד ועוד דברים להראות באתר, תמונות סרטונים ועוד דברים שאתם תחשבו עליהם. ושיהיה המון בהצלחה.

10. הקימו בלוג לעסק שלכם. עדכון שוטף של הבלוג שלכם יעזור לכם להגדיל את החשיפה ולהרחיב את המעגלים שלכם.

מרטין בוקסדורף, מנכל חברת בול קידום אתרים בגוגל- אלטרנטיבה זולה לפרסום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 pryourself

אתר pr your self  הוא בדיוק הבמה שכל אחד יכול לעשות לעצמו יחסי ציבור ולהפיץ הודעות בתקשורת גם בלי לשכור שירותים של משרד יחסי ציבור. אתר PR YOUR SELF פותח בפנייך אפשרות לגישה ישירה לתקשורת, באמצעות מערכת ייחודית של העברת הודעות לתקשורת, הפצת קומוניקטים לעיתונאים, לבלוגים, אתרי מאמרים, אתרי אינטרנט ולכלל ערוצי המדיה. http://www.pryourself.info



 


מאמרים נוספים מאת pryourself
 
מייאסטייט, פורטל העסקים והנדל"ן הישראלי משיק פלטפורמה חדשה ושימושית שחוסכת הרבה מאד כסף
12/02/12 | נדל"ן
מאת: ליאור עזרא, עורך אתר מייאסטייט myestate.co.il

חברת שרים קריוקי מציגה: הפלייבקים המבוקשים ביותר לחודש ינואר 2012
03/02/12 | מוסיקה
חברת שרים קריוקי, החברה המובילה בז'אנר השירה והקריוקי, מציגה את הלהיטים המבוקשים ביותר לחודש ינואר 2012, אותם ניתן להוריד באתר שהוקם במטרה לקדם את תרבות הקריוקי בישראל.

10 כללים לשיווק ויחסי ציבור באינטרנט- כך תעשה זאת בעצמך
הרבה מאוד בעלי עסקים סובלים מהעובדה שהם לא יכולים להרשות לעצמם משרדי יחסי ציבור מפוארים שלוקחים סכומי עתק עבור שירותיהם. אם גם אתם שם, אז הנה כמה טיפים קלים ופשוטים שיכולים לעזור לכם לעשות את זה בעצמכם:
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI