דף הבית אינטרנט והחיים ברשת אינטרנט והחיים ברשת - אחר שיפור כיתות המחשבים
שיפור כיתות המחשבים
יוסי בוזגלו 09/02/12 |  צפיות: 2793

מאמצע שנות התשעים ועד היום קיימת הבנה בממשלה לגבי החשיבות ההולכת וגוברת של לימוד בבתי הספר באמצעות מחשבים. אך עם זאת, כיום רוב השיעורים נעשים ללא מחשבים, ואת הידע שלהם במחשבים רוכשים התלמידים בשעות הפנאי. תלמידים שאין להוריהם יכולת לרכוש מחשב עלולים בחלק מהמקרים לא ללמוד על מחשבים כלל. במאמר הבה נסקור מספר דברים שעושה הממשלה כדי להכיר את עולם המחשבים  שהינו כה חשוב לכמה שיותר תלמידים בשלב קריטי של חייהם.

עוד כיתות מחשבים

כדי שיועברו יותר שיעורים על מחשבים ובאמצעות מחשבים צריך להיות יחס נכון יותר בין מספר המחשבים בבית הספר למספר התלמידים. הממשלה שואפת שהיחס יהיה אחד לעשר . בחלק מבתי הספר מדובר כבר ביחס טוב יותר ובחלק מבתי הספר מדובר ביחס קטן יותר, שמשמעותו פחות שיעורים באמצעות מחשבים לכל תלמיד. השינוי הזה לוקח זמן ומתבצע בהדרגתיות בבתי ספר שונים.

מחשב לכל ילד

כרגע, את רוב מה שילדינו יודעים על מחשבים הם למדו בעצמם עם המחשב הביתי שלהם. דבר זה יוצר בעיה משום שלא כל המשפחות יכולות להרשות לעצמן מחשב ביתי וחיבור לאינטרנט. לשם כך הוקם בשנות התשעים  פרויקט מחשב לכל ילד, שמטרתו היא לצמצם את הפער שנוצר עקב חוסר הידע של בני השכבות החלשות במחשבים וטכנולוגיה על ידי חלוקת מחשב לכל ילד שמשפחתו אינה יכולה לעשות זאת.

פרויקט מחשב לכל ילד פועל באמצעות עמותת מחשב לכל ילד ומשרד ראש הממשלה, ובשיתוף רשויות מקומיות ותורמים פרטיים. עמותת מחשב לכל ילד מקבלת מחשבים מתרומות, משביחה אותם ומתקינה בהם תוכנות חשובות ולומדות המתאימות לילדים בגילאי הפרויקט (מכיתה ב' עד ח') ומחלקת את המחשבים למשפחות שידן אינה משגת. בנוסף מקבל המשפחה הדרכה של שישים שעות בנושאי מחשבים וכן חצי שנת גלישה באינטרנט חינם.

כדי לוודא שהפרויקט עומד ביעדיו נעשו לאורך השנים מחקרים שגילו כי אותם ילדים לומדים הרבה על מחשבים,ולרוב לוקחים ביטוח משכנתא  מתקנים תקלות באופן עצמאי (אפילו יותר עצמאי מחבריהם להם ההורים קנו מחשב), משפרים את הישגיהם בלימודים ואפילו את מעמדם החברתי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI