דף הבית אימון אישי אימון אישי קאוצ'ינג – אז מה זה בעצם אומר?
קאוצ'ינג – אז מה זה בעצם אומר?
מאיה 13/02/12 |  צפיות: 3106



בזמן האחרון יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור תהליך של אימון אישי אם במסגרת אישית או במסגרת עסקית. במסגרת קוצ'ינג מאמן אישי ומאומן עוברים תהליך משותף בדרך להגשמת יעדים רצויים. יעדים אלה מוגדרים ביחד בשלב ראשוני בתהליך ויכולים לכלול מגוון רחב של תחומים לדוגמא קריירה ולימודים, זוגיות או גמילה מעישון.

מי עובר אימון אישי? קוצ'ינג יכול להיערך במסגרות שונות: קאוצ'ינג יכול  להתאים לעסק, קטן כגדול, לאדם פרטי, למשפחה או לזוג. קאוצ'ינג אם כן יכול להתאים לכל מסגרת שפועלת או מבקשת  לפעול כמערכת אחת. המטרה הראשונית היא לזהות מה עוצר אותנו בדרך ליעד רצוי או להצלחה בחיים האישיים או בעסק שאנו מנהלים ולהגדיר את הפעולות שיש לבצען כדי לשנות את הדפוס המאפיין את תחילת התהליך.


במה תלויה הצלחה של קוצ'ינג?

הצלחה של תהליך אימון אישי תלויה בכמה גורמים מרכזיים המשתלבים יחדיו בתהליך האימון:
-    בטיב המאמן והבנתו של המצב בו נמצא המאומן כולל סביבתו החיצונית. כך למשל מאמן לעסקים חייב להבין את הזירה העסקית . במסגרת אימון אישי אם כן תמיד כדאי לבדוק כי המאמן האישי שלכם מתמחה בתחום בו אתם מבקשים להביא שינוי.
-    נכונות של המאומן להתמסר לתהליך האימון – האדם שעובר אימון אישי חייב להבין כי קאוצ'ינג  הינו תהליך לא פשוט ואינטנסיבי שידרוש ממנו השקעה של זמן ומאמצים ואולי אף שינוי תפיסתי. הרעיון בתהליך קוצ'ינג הוא לצאת ממצב הנוחות  שלנו המוביל אותנו להרגלים רעים או לחוסר פעולה.
-    חשוב שתיווצר מערכת יחסים פורה בין המאמן למאומן שתלויה גם בכימיה ביניהם. המאומן צריך נכון מצדו להפקיד את אמונו וביטחונו במאמן שידריך אותו בדרך הנכונה.

קאוצ'ינג הוא תופעה מתפשטת

קאוצ'ינג למעשה הגיע מהעולם העסקי. בארגון קשה פעמים רבות לצאת מהתנהלות בלתי נכונה. כשנמצאים בתוך הארגון קיים קושי לזהות חולשות במערכת, לפעול לשם קידום פעולות שונות, להוציא החלטות לפועל וכו'. כאן קיימת נקודת יתרון לנקודת מבט אובייקטיבית של אדם שמגיע מבחוץ ויכול לראות את התמונה הכוללת.
.
בעשורים האחרונים מאמנים מוצלחים הצליחו למנהלים לעזור בעזרת אימון אישי לזהות נקודות חולשה בארגונים עסקיים, לצאת ממצבי משבר ולהניע את העסק  קדימה.  בשל הצלחות כאלה החלה לגבור ההכרה של מנהלי ארגונים בצורך לביצוע שינויים בתפיסה ושינויים בהתנהלות בעזרתו של אדם חיצוני אם מתחום הייעוץ הארגוני או מתחום קוצ'ינג עסקי או שילובם. קוצ'ינג עסקי מספק למנהל  פרספקטיבה רחבה על הארגון אותו הוא מנהל תוך הגדרה של חולשות ואת הפעולות שרצוי לבצע בדרך ליעדים.

בשנים האחרונות קאוצ'ינג  נכנס גם למגזר הפרטי. משפחות נעזרות בקאוצ'ינג ליציאה ממשברים, קוצ'ינג למצוא כיוון בחייהם או לשנות כיוון וכו'. 

אימון אישי או טיפול פסיכולוגי?


קוצ'ינג אינו בא לזהות את שורשיהן של בעיות בצורה מעמיקה תוך בחינת זיכרונות ילדות למשל בדומה לטיפול פסיכולוגי שכיח. הגישה של אימון אישי היא יותר פרגמטית עם דגש על ההווה.
אימון אישי נמשך לרוב פחות זמן, מתמקד בתוצאות, ראיית השטח ושינוי התנהגות בטווח המיידי. למעשה לא מעט מאמנים אישיים מגיעים עם רקע בפסיכולוגיה ובשיטות טיפול אחרות לכן ניתן לומר כי אימון אישי אינו מחליף את הפסיכולוגיה אלא מתווסף כשיטת טיפול נוספת.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מאיה


 


מאמרים נוספים מאת מאיה
 
כתר זירקוניה למראה מלכותי
לא אחת אנחנו ניצבים בפני הצורך – או הרצון – לתקן את נזקי הטבע והזמן, אשר שניהם עושים את שלהם וגם, אכן, את שלנו. ישנם מי שמצב שיניהם מחייב לא רק תיקון אלא גם ציפוי. ציפוי חרסינה לשיניים עשוי להיות פתרון אסתטי מיטבי, מאחר שבעין בלתי מזוינת לא יהיה ניתן להבחין כי השן המצופה חרסינה אינה השן הטבעית.

קאוצ'ינג – אז מה זה בעצם אומר?
בזמן האחרון יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור תהליך של אימון אישי אם במסגרת אישית או במסגרת עסקית. במסגרת קוצ'ינג מאמן אישי ומאומן עוברים תהליך משותף בדרך להגשמת יעדים רצויים. יעדים אלה מוגדרים ביחד בשלב ראשוני בתהליך ויכולים לכלול מגוון רחב של תחומים לדוגמא קריירה ולימודים, זוגיות או גמילה מעישון.

קידום אתרים
תחום קידום אתרים הוא חלק מעולם שיווק באינטרנט המאופיין בדינאמיות רבה. עיקר התחום מסייע לאנשים לקדם ולפרסם את עצמם ברשת. בעזרת קידום אתרים, ניתן להתוות אסטרטגיה שיווקית לחשיפה גדולה יותר בקרב קהלי מטרה רלוונטית, ללמוד על מוצרים ושירותים אשר צוברים תאוצה. קצב השינויים מלמד על חדשות קידום אתרים שהם חלק בלתי נפרד מהשינויים שעובר התחום.

דלת פלדלת מבית רב בריח
05/05/11 | בית חכם
בשנת 1973 הושקה לראשונה דלת הפלדלת על ידי חברת הדלתות רב בריח והשאר - היסטוריה. היום, ניתן למצוא דלתות מסוג "פלדלת" כמעט ובכל בית בישראל. חברת רב בריח, היצרנית הבלעדית של דלתות הפלדלת, משווקת את הדלתות למעלה מ-40 שנה למוסדות חינוך, בתים פרטיים, בנייה רווויה, שגרירויות בארץ ובעולם, ועוד

הדפסת רולאפ, אלבומי תמונות והדפסה על קנבס
בית דפוס הינו עסק המספק שירותי הדפסה במגוון שיטות, המותאמות לצרכיו של כל לקוח.
בית דפוס מספק לנו הלקוחות מגוון שירותי דפוס, ביניהם: הדפסה על קנבס, הדפסת אלבום תמונות, הדפסה על ביגוד, הדפסת פרוספקטים, תיקיות, הדפסת רולאפ ועוד.
ההדפסה מתבצעת על ניירות או חומרי גלם מגוונים, המותאמים לבקשת הלקוח, לדוגמא: הדפסה על בדים, הדפסה על ספלים וצלחות, הדפסה מיוחדת על קנבס, הדפסה על נייר מיוחד, הדפסה על אלבום תמונות ישן , הדפסת רולאפ ועוד.
כיום בעידן הטכנולוגי, כאשר לרובינו ישנה גישה לאינטרנט, ניתן לגלוש לא


תביעות רשלנות רפואית במקרים של תאונות דרכים
תאונות דרכים לצערנו, הן דבר שבשגרה. לא אחת, רבים מאתנו היו מעורבים במקרים של תאונות דרכים, ואף התבקשו לגשת לקבלת סיוע רפואי לאחר שנפגעו במהלך תאונות דרכים. יחד עם זאת, לעיתים ישנם מקרים בהם הנפגעים באותן תאונות דרכים לא קיבלו את השירות הרפואי הנדרש, ובמקרים אלו היה עליהם לגשת ליעוץ אצל עורך דין תאונות דרכים בכדי לבחון את האפשרות להגיש תביעות רשלנות רפואית כנגד המוסד או הגורם המטפל. כמו כן, לעיתים תאונות דרכים מוגדרות כחוק כמקרה של תאונות עבודה, או אז יש להפנות את התביעות אל גורמים אחרים.

מתי תיחשב תאונת דרכים כתאונת עבודה?
תאונת עבודה, היא תאונה אשר קרתה במהלך עבודתו של השכיר. למעשה, ההבחנה בין תאונת עבודה אל תאונת דרכים או אל כל תאונה אחרת אשר קרתה לתושב במדינת ישראל, נועדה בכדי לקבוע אל מי יהיה התושב רשאי לפנות בתביעה, או למעשה, אל איזו חברת ביטוח יוכל התושב לפנות בכדי לקבל את הפיצויים עבור הנזקים אשר נגרמו לו כתוצאה מאותה תאונה, בין אם זו תאונת דרכים, או תאונה הנובעת מכל סיבה אחרת. במאמר הבא, נכיר את המושג תאונת עבודה, נלמד מתי יש צורך לפנות לקבלת שירותיו של עורך דין תאונות דרכים או עורך דין רשלנות רפואית במקרי
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI