דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא למה חשוב לרכוש ביטוח משכנתא
למה חשוב לרכוש ביטוח משכנתא
מו דוידי 20/02/12 |  צפיות: 2821

במזל טוב החלטתם לקנות בית. זוהי כנראה ההחלטה הכלכלית הכי חשובה שתחליטו בחייכם, כל זאת כמובן בהנחה שאינכם אנשי נדלן מקצועיים או איילי הון. בארץ מחירי הדירות היקר אכן מאפשר רק לבעלי הון לרכוש דירה ללא עזרה.

גם אם יש בידיכם סכום התחלתי מכובד ,יש לכם צורך, בדרך כלל, בהשלמת הסכום על ידי לקיחת משכנתא מהבנק. לקיחת משכנתא מהבנק היא החלטה לשנים. אם אינכם רוצים החזרי תשלום גבוהים מידי חודש הרי שתבחרו לפרוס את התשלומים  למשך מספר שנים מכובד.

קניית דירה איננה מסתכמת במחיר הבית ויש אינסוף הוצאות קטנות מסביב, כמו שכר עורך דין , מס רכישה, לחלקנו מס שבח, הוצאות תיווך , שיפוצים ועוד .

אחרי שמצאתם את הבית שאותו תוכלו לרכוש בסכום העומד לרשותכם  והשלמתם בעזרת המשכנתא, תצטרכו לרכוש ביטוח משכנתא.

מהו ביטוח משכנתא ולמה יש בו צורך?

ביטוח משכנתא מחויב על ידי הבנק או כל גורם אחר שנתן לכם את המשכנתא. מאחר ומדובר בסוג של הלוואה, שנפרס לאורך שנים ומאחר ואיננו יודעים אילו דברים בלתי צפויים עלולים להתרחש, הבנק מבקש להגן על סכום ההלוואה שנתן באמצעות ביטוח.

ביטוח משכנתא מגן הן על הבנק נותן המשכנתא והן על מקבלי המשכנתא. הביטוח מאפשר את המשך התשלומים לבנק במידה ומקבלי המשכנתא אינם יכולים לעשות זאת עקב מקרה מוות או כאשר נגרם נזק כלכלי רב הקף לבית.

הביטוח המגן על המבנה הוא ביטוח דירה. ביטוח דירה מכסה נזקים שעלולים להיגרם לבית עצמו כמו שריפה, הצפת מים, רעידת אדמה, נזק שנגרם במתכוון ע"י גורם חיצוני כמו ניסיון לפריצה.

הביטוח המגן על בעלי המשכנתא הוא ביטוח חיים למשכנתא. ביטוח חיים למשכנתא מבטיח שהתשלומים לבנק ימשיכו להיות משולמים במקרה ומת אחד או יותר מבעלי המשכנתא.

למה ביטוח משכנתא טוב גם למקבלי ההלוואה?

גם לאלו שמקבלים את המשכנתא כדאי לבטח אותה. הסיבה פשוטה  - נכס יקר ערך שעבורו אתם משלמים ממיטב כספכם, למשך מספר לא מבוטל של שנים, צריך להיות מוגן בביטוח. במידה ולא תוכלו לשלם בגין נזק או בשל מקרה מוות יכסה הביטוח את יתרת ההלוואה ויאפשר לנכס להישאר ברשותכם.

למרות שניתן לרכוש ביטוח משכנתא במקומות שונים כמו גם בבנקים עצמם, כדאי לבדוק רכישת ביטוח בחברת ביטוח. חברות ביטוח מתמחות בנושאים אלו . חברת ביטוח וותיקה וחזקה תיתן שקט נפשי לבוחרים בה, בידיעה  כי בשעת הצורך יהיה על מי לסמוך.

כיצד נקבעת עלות הביטוח החודשית?

לקביעת עלות הביטוח משמשים יחד מספר גורמים:

נתוני המשכנתא – מה גובה המשכנתא שלקחתם, מהי הריבית על המשכנתא, מהי פריסת התשלומים ולכמה זמן.

נתונים על מצב בריאותי אישי של מקבלי המשכנתא. כאן יבדקו מינו של מקבל המשכנתא, גילו, מצבו הבריאותי והאם הוא מעשן, זאת כדי לבדוק באיזו רמת סיכון הוא נמצא.

נתונים על הבית – באיזה איזור הבית, האם זה בית פרטי או בית בבנין דירות, אם בניין דירות באיזו קומה ומה שטח הבית?

למרות שעלות הביטוח לחודש היא גורם חשוב בבחירת הביטוח כדאי לשים לב גם לתוכנו ולהיקפו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מו דוידי


 


מאמרים נוספים מאת מו דוידי
 
ביטוח חובה לרכב שלכם המוצר הכי בסיסי שיש
עכשיו אתם חושבים לעצמכם וודאי על מה מתבססים המרווחים האלו של עלויות ביטוח החובה, למה אחד משלם אלף פלוס והשני אלפיים פלוס כשלא מדובר בעצם על שום עלות הקשורה ישירות לעלות הרכב. הסיבה היא מאוד פשוטה, ביטוח חובה לרכב משתנה בהתאם לפרופיל של הנהג.

כמה מושגים הקשורים בביטוח הרכב שלכם
05/03/12 | ביטוח רכב
אז איך בעצם זה שאתם משלמים מחיר אחד על הביטוח שלכם ואחרים משלמים מחיר שונה על הביטוח שלהם

ביטוח נסיעות לחול כמה עובדות ממש חשובות
על מוצר חינמי. כפי שאתם וודאי יודעים אין באמת ארוחות חינם וגם לא במקרה הזה. מדובר על ביטוח שמספק ביטוח חלקי בלבד

ביטוח רכב אתם עושים עוד לפני שהתחלתם לנהוג
04/03/12 | ביטוח רכב
אין סיכוי שתצליחו להעביר את הרכב, קטנוע או אופנוע שלכם טסט שנתי במידה ולא תוכיחו כי יש לכם לכל הפחות ביטוח רכב חובה בר תוקף – כאשר אתם ניגשים לטסט השנתי, ביטוח רכב בר

ביטוח נסיעות חול- לטוס בלב רגוע
מצב בריאותי הוא גם קריטריון לעלות ובחירת הביטוח. אישה בהריון למשל דינה שונה ויש צורך בהרחבת הביטוח בהתאם. קיים סיכון של סיבוכי הריון או לידה מוקדמת שיש לקחת אותם בחשבון.

ייצור שוקולד
מתי ואיך חל המעבר מאבקת הקקאו המרה המשמשת למטרות ריפוי והמרצה לממתק נפוץ ונגיש לכל? להליך אחראים מספר אישים

ביטוח נסיעות לחול - המגן שלך בחול
ישנם סעיפים שחייבים להופיע בכל ביטוח נסיעות, ללא הבדל מהו יעד נסיעתכם כמו כיסוי במקרה של אובדן או גניבה וכן במקרים של ביטולי או קיצור נסיעה. גם ביטוח רפואי חייב להיות בכל פוליסה

שוקולד הפרה המתוקה
מאז תחילת שנות האלפיים חלו שינויים מרחיקי לכת בחברת עלית. מרחיקי לכת קודם כל עד נצרת עילית לשם עבר מפעל השוקולד המיתולוגי שעמד בלב רמת גן.

בית זה לא רק קירות – חשיבות ביטוח משכנתא
קניית בית היא הוצאה כלכלית עצומה , ביחס להכנסות של משפחה ממוצעת. החשיבה, הזמן והממון המושקעים בקניית בית הם רבים. אחרי ההחלטה איזה בית לקנות יש צורך במשהו שיגן על הרכוש יקר הערך שלנו.

נסיעה לחול בראש שקט
במסע קניות אנחנו עלולים להיתקל בנושא של פגיעה ברכוש כמו אבידה או גניבה. מספר הפעמים שנשלוף את הארנק בקניות יכול לצוד את עינו של מישהו שיחמוד את ארנקנו. ביטוח נסיעות לחול ידאג לנו לפיצויי כספי במקרה של אובדן או גניבה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI