דף הבית חוק ומשפט משפחה האם ניתן לחייב אישה בגין חובות בעלה?
האם ניתן לחייב אישה בגין חובות בעלה?
מה הסיכוי? 26/02/12 |  צפיות: 3643

במקרה זה, התובע העמיד ערבות בנקאית לאדם כבטוחה לצורך ניהול עסקיו והתקשרותו עם הבנק.

אף על פי שהוסכם בין התובע ומקבל הערבות כי הערבות לא תחולט מכל סיבה שהיא, חולטה הערבות על ידי הבנק, והתובע חויב לשלם את סכום הערבות הבנקאית.   התובע הגיש תביעה כנגד מקבל הערבות על ידי עורך דין ואף זכה בפסק דין כנגדו, בכך שמקבל הערבות חויב לשלם לתובע את מלוא סכום התביעה בצירוף הוצאות.   עתה הגיש התובע תביעה כנגד אשתו של מקבל הערבות במטרה שבית המשפט לענייני משפחה יחייב אותה לשלם את מחצית חובו החלוט של בעלה מאחר והחוב נוצר במהלך עסקיו של בעלה, מכוח חזקת השיתוף.   כבוד השופט התייחס בפסק דינו לשאלה מתי נוצרת החובה והיכולת להיפרע מבן זוג של חייב, בהסתמכו על הלכה בפסק דין שניתן על ידי כב' הנשיא (בדימוס) א. ברק ברע"א 8791/00 אניטה שלם נ' טווינקו בע"מ ואח', שם נקבע כדלקמן :   "כאשר חובו של אחד מבני הזוג כלפי צד ג' נוצר מסגרת עסקיו של אותו בן זוג, ואין לחוב כל זיקה לנכסים משפחתיים מובהקים כגון דירת בני הזוג, מתגבש השיתוף הכללי בין בני הזוג רק בהגיע "מועד קריטי" בחיי הנישואים של בני הזוג". בטרם הגיע "מועד קריטי" זה, חוב שיצר אחד מבני הזוג כלפי צד ג', אינו חוב משותף של שני בני הזוג והאישה אינה מחויבת כלפי צד ג'.   מאחר ובמקרה זה לא נטען כי חל משבר בחיי הנישואים של בני הזוג, הרי שלא הגיע "המועד הקריטי" ועל כן לא ניתן לתבוע את האישה בגין חובות בעלה שכן טרם התגבשה חבותה בחובות העסקיים שנטל על עצמו בעלה חלק מהם. זהו מיקרה שמצריך לשירותים של עורך דיני משפחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מה הסיכוי?


 


מאמרים נוספים מאת מה הסיכוי?
 
מתי תובעים תביעות ביטוח לאומי?
במקרים אשר קיים נזק מתאונה כגון תאונות עבודה, תאונות בשטחים ציבוריים, תאונות של תלמידים, תאונות ממוצרים פגומים, תאונות דרכים או מפגיעה גופנית ניתן לתבוע את ביטוח לאומי.

מוסד המשפחה ומוסד הנישואים והחוקים שביניהם
06/03/12 | משפחה
משפחה היא התא החברתי הבסיסי שמרכיב את החברה. קיימת המשפחה הגרעינית שכוללת את ההורים וילדיהם וקיימת המשפחה המורחבת שכוללת את ההורים, אחים, אחיות ובני משפחותיהם.

עורך דין ביטוח לאומי וועדות רפואיות
27/02/12 | כללי
כאשר אדם נפגע בתאונה ולא משנה איזה סוג תאונה, למעשה קיימת אופציה של תביעות ביטוח לאומי. התביעה היא למעשה קבלת כספים עבור ימי מחלה שלא עובדים בהם ועבור אובדן תשלומים שהיו יכולים להיות לחולה ולא מתקבלים כמו למשל שעות נוספות.

האם ניתן לתבוע תביעות ביטוח לאומי במקרים של רשלנות רפואית?
עו"ד ביטוח לאומי הוא עורך דין שמתמחה במקרים של תביעות ביטוח לאומי. מקרים של רשלנות רפואית הם מקרים שצריך להוכיח שאכן הייתה רשלנות ובגלל הרשלנות נגרם נזק.

תביעת חברה נגד עובד שהפר התחייבותו לשנת עבודה
עובד התחייב לעבוד במשך שנה שלמה בחברה, לאחר שזו הכשירה אותו בקורס הכשרה, והחתימה אותו על חוזה ולפיו, באם יעזוב באמצע השנה את מקום עבודתו, יהא חייב לחברה סך של 10,000 ש"ח - עלותו הנטענת של קורס ההכשרה

זכויות אדם בעל מוגבלות במקום עבודה רגיל
אדם הסובל ממוגבלות, עובד במפעל רגיל (שאינו מוגן), אך מקבל שכר העומד על סך כ – 30% - 40% משכר המינימום. בחלוף עשור, לאחר שיחסי העבודה בין הצדדים מסתיימים, הוא תובע את מעסיקיו לשעבר לתשלום שכר מינימום, רטרואקטיבית, לכל השנים הללו.

האם ניתן לחייב אישה בגין חובות בעלה?
26/02/12 | משפחה
התובע העמיד ערבות בנקאית לאדם כבטוחה לצורך ניהול עסקיו והתקשרותו עם הבנק. אף על פי שהוסכם בין התובע ומקבל הערבות כי הערבות לא תחולט מכל סיבה שהיא, חולטה הערבות על ידי הבנק, והתובע חויב לשלם את סכום הערבות הבנקאית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI