דף הבית מיסים מיסים החזרי מס לשכירים – להתחיל לאסוף עדויות ומסמכים
החזרי מס לשכירים – להתחיל לאסוף עדויות ומסמכים
webfocus גיל דור 28/02/12 |  צפיות: 5154

במדינה אידיאלית, היינו כולנו מקבלים החזרי מס בכל שנה ביוזמת רשויות המס. למרבה הצער, עדיין לא הגענו לחזון אוטופי זה ולכן, אם לא נדרוש את זכאותנו לקבלת החזר מס אף אחד לא יעשה את זה בעבורנו. על מנת לקבל החזרי מס לשכירים ניתן למלא דו"ח מיוחד הזמין להורדה באתר מס הכנסה או לחילופין, ובדרך המומלצת יותר, לפנות אל חברה מקצועית שתעזור לנו בתהליך. בכל מקרה, בין אם באופן עצמי ובין אם לא, עדיין יהיה עליכם להציג מספר עדויות ומסמכים הקשורים לגובה ההכנסות שלכם ואלמנטים אחרים אשר יכולים לזכות אתכם ממס.

טפסי 106

טופס 106 הינו אחד הטפסים החשובים ביותר אשר מס הכנסה דורש על מנת לבדוק האם מגיעים לכם החזרי מס לשכירים. הטופס מהווה סיכום שנתי של כל הנתונים המופיעים בתלושי המשכורת שלכם מדי חודש כגון סך כל ההכנסות, ניכויים מצטברים (מס הכנסה, ביטוח לאומי, קרנות פנסיה והשתלמות), עבודה בשעות נוספות, הטבות שונות (אחזקת רכב, טלפון, ביגוד וכו'), דמי הבראה ועוד.

קופות גמל וקרנות אחרות

שכירים רבים חוסכים במסגרות שונות אשר אמורות להניב תשואות בטווח הזמן הארוך. מבין מסגרות החיסכון הפופולאריות יותר ניתן למצוא את קופות הגמל, קרנות הפנסיה וביטוחי חיים שונים. מאחר והמדינה מעודדת חיסכון לטווח הזמן הארוך, ניתן לקבל החזרי מס לשכיריםעבור מי שחוסך באחת ממסגרות חיסכון אלו. רוב השכירים במשק אינם מודעים לעובדה כי ככל שיתמידו לחסוך יותר, כך תקטן גובה ההכנסה החייבת במס וכך למעשה מרוויחים פעמיים – יותר חיסכון לטווח הזמן הארוך ופחות מס לתשלום. הקפידו להשיג את הדוחות השנתיים של ההפקדות למסגרות החיסכון שלכם.

נתונים אישיים

גרים ביישוב הממוקם באזור עדיפות לאומית? האם הייתם מובטלים בחלק מהשנה? יצאתם למילואים? קיבלתם אחוזי נכות? הרחבתם את המשפחה? הייתם מעורבים בתאונה? תתפלאו לגלות כי כל האירועים הללו מזכים בהחזרי מס ואתם רק צריכים להשיג את האישורים המתאימים.

ישנם עוד מסמכים רבים נוספים המאפשרים קבלת החזרי מס לשכירים עליהם תקבלו יותר מידע מיועץ המס או רואה החשבון שלכם כגון, קבלות על תרומות, אישור הכנסות מניירות ערך וריבית ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 webfocus גיל דור


 


מאמרים נוספים מאת webfocus גיל דור
 
החזרי מס לשכירים – להתחיל לאסוף עדויות ומסמכים
28/02/12 | מיסים
במדינה אידיאלית, היינו כולנו מקבלים החזרי מס בכל שנה ביוזמת רשויות המס. למרבה הצער, עדיין לא הגענו לחזון אוטופי זה ולכן, אם לא נדרוש את זכאותנו לקבלת החזר מס אף אחד לא יעשה את זה בעבורנו

החזרי מס לשכירים – גם ההוצאות שלכם שוות כסף
28/02/12 | מס הכנסה
בניגוד גמור לסברה הרווחת כי מעקב אחר ההוצאות ושמירת חשבוניות של כספים שהוצאנו, הם עניינם של עוסקים עצמאיים בלבד, במציאות ישנם החזרי מס לשכירים גם בתחום ההוצאות. על-פי החוק הישראלי, שכירים זכאים לנכות מההכנסה החייבת במס שלהם הוצאות שנגרמו להם בקשר ישיר עם יצירת ההכנסה – דהיינו המשכורת החודשית מהמעביד

שיפוץ מטבח - משטח עבודה למטבח - גרניט או שיש או מלאכותי ?
16/09/11 | שיפוצים
יש פתרונות רבים ואיכותיים הנותנים מענה מצוין לצורך שלכם במשטח עבודה במטבח. המפתח לבחירה נכונה ועסקה מוצלחת תלוי קודם כל בהתנהלות שלכם במהלך הרכישה ולכן מומלץ לערוך עבודת הכנה אשר תסייע לכם לפתח בקיאות בתחום

שיש למטבח – אמיתי או מלאכותי ?
16/09/11 | שיפוצים
אם אתם משפצים את המטבח שלכם או בונים בית חדש והגעתם לשלב המטבח, בהחלו הגיע הזמן לבחור משטח עבודה למטבח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI