דף הבית בית משפחה וזוגיות הריון ולידה שיקולים בעת בחירת שם לתינוק
שיקולים בעת בחירת שם לתינוק
אריאל 12/03/12 |  צפיות: 3150


כל מי שחווה את התהליך הלא פשוט של הכנה ללידה, ידע להגיד שמדובר בתהליך מאוד לא קל: יש לוגיסטיקה והכנות, קניות, ארגונים ורשימות ארוכות של דברים שצריך לזכור, לעשות ולטפל בהם. ראינו מקרים רבים שבהם הנושא שהורים לעתיד נתקעים בו הוא דווקא נושא בחירת השם לתינוק שבדרך. צעירים רבים שממתינים לתינוק, במיוחד אם מדובר בילד ראשון, מוצאים את עצמם לפעמים במכבש לחצים מצד קרוביהם – אשר לכל אחד מהם בקשות משלו לשם של התינוק. לעיתים הדרישה היא לשם עם משמעות משפחתית, דתית, עדתית ועוד.
כדי לנסות ולשפוך קצת אור על נושא בחירת השם לרך הנולד, ריכזנו מספר נקודותלמחשבה על סמך שיחות עם הורים והתבססות על לקחיהם. קריאה נעימה!

בחירת שם עם משמעות מיוחדת

אחד הגורמים עליהם שמים את הדגש הרב ביותר בעת חיפוש שמות לתינוקות הוא נושא המשמעות. בדרך כלל, משמעות היא גורם מכריע בחיפוש השמות, שכן אנשים מרגישים את הצורך לקרוא לרך הנולד על שם קרובי משפחה שנפטרו, אנשים שהשפיעו עליהם אישית, כמחווה למישהו או שמות מתאימים לקרובי משפחה אחרים (נניח – בני דודים עם שם דומה או אחים בעלי שמות עם צליל דומה). במידה ונושא המשמעות הינו עקרוני להורים שבדרך, הרי שהיצע השמות הזמינים לבחירתם מצטמצם משמעותית ומוטב שיבדקו את משמעותם של שמות לילדים רלוונטיים בלבד, במקום לבחון עשרות ומאות שמות שונים.

שמות לתינוקות תוך הקפדה על מסורת

לא ניתן להתעלם מהציבור הנרחב של שומרי מסורת בארץ. עבור ציבור זה, קיימים לעיתים קריטריונים שונים בעת בחירת שמות לילדים – משמעות תנ"כית, דמויות מפתח מקראיות ושמות שמעידים על הקשר דתי. ראינו כבר שמות לבנות לדוגמא שמבוססים על נשים מקראיות חזקות כסממן לחוסן.
בנוסף לאמור, רבים מאמינים כי לשם עצמו ניתן למצוא משמעויות שונות: שמות בראי תורת הקבלה, בדיקה מההיבט של גימטריה והכללת (או השמטת) אותיות מסויימות מהשם. אלו המאמינים בסגולות של גורמים אלו, מוטב שיתייעצו עם רב מוסמך טרם לידת הילד לצורך בחינת שמות ספציפיים.

לבחור שם רב-לאומי לילד

עבור הורים רבים, דווקא נושא בינלאומיות השם הוא הגורם המכריע. הכוונה היא לשמות מוכרים בינלאומית, כדי שבהמשך דרכו, יוכל הילד להשתלב ללא קושי במגורים בחו"ל או בתחומי עשיה הדורשים תקשורת עם גורמים שאינם מקומיים. לשם כך, הורים בוחרים שמות המוכרים בכל העולם או שמות שאין בהם צלילים קשים להגיה עבור אנשים שאינם דוברי עברית. כדי להדגים: שמות לבנים שיש להם גם משמעות מסורתית וגם מוכרים וקלים להגיה בכל העולם כוללים את דניאל, גבריאל ואחרים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אריאל


 


מאמרים נוספים מאת אריאל
 
תמונות מצחיקות - כל הצחוקים כל הזמן
מרגישים מעט מדוכדכים או משועממים? בא לכם להרים קצת את מצב הרוח, לחייך או אפילו ליפול מצחוק? לא סתם הפך המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים" כה שגור. לא תאמינו מה תמונה אחת מקורית ומצחיקה יכולה לעשות.

משלוחי פרחים - מתנה נהדרת ליולדת
משלוחי פרחים הם מתנה נהדרת ליולדות, לנשים ביום האישה ולחוגגים ימי הולדת. השירות הנפוץ ביותר הוא שמתקשרים לחנויות שעושות משלוחי פרחים, מבררים לגבי עלויות וגדלים של הזרים, ומזמינים טלפונית.

לימודים אקדמאיים- לא לכל אחד
התואר ראשון מוענק לאלו שסיימו את תקופת הלימודים שלהם בהצלחה (בציון הנדרש), התואר מוענק בדרך כלל במסגרת לימודים שנמשכת לאורך שלוש שנים. יחד עם זאת- ישנם לימודים לתואר ראשון שנמשכים גם ארבע שנים ואף חמש שנים כמו במקרה של לימודי עיצוב ואדריכלות.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

כל מה שרצית לדעת על לימודי שוק ההון
במהלך לימודי שוק ההון התלמידים בקורס זה רוכשים ידע עצום במקצוע הכלכלה, מנה"ע, החוק והמשפט והשיווק. ההתמחות בלימודים מגוונים בתחום הזה מתפקדת כנקודת מפתח לאנשים ששואפים להתקדם בעולם הזה והיות שכך הם מומלצים אף לאלו שכבר עובדים בתחום.

ההרשמה לפסיכומטרי דורשת בדיקה מעמיקה ויעילה
המודעות לציוני פסיכומטרי גבוהה מאוד כיום, משום כך, בכל עיר כמעט יהיה באפשרותכם למצוא כמה בתי ספר ללימוד פסיכומטרי, אך כיצד יש לבחור בניהם? ראשית לבחון את סגל המורים והאם יש להם ניסיון בלימודים מסוג זה.

הסמכה בלימודי משפטים לאקדמאיים
בעלי תואר אקדמי במקצועות שונים שמעניין אותם להגדיל את ידיעותיהם באופן שיהיה בו דברים גם מהעולם החוקי מסוגלים להתעניין במסלול אקדמי זה, שנועד לאנשים שכבר מחזיקים תואר אקדמי.

לעשות שיחות מארה"ב לישראל ולא לשלם בהגזמה
השתדרגות מעניינת וזריזה של התשתית ותחרות בין חברות טובה לצרכן בין הרבה ספקיות אמצעי תקשורת, אין יותר סינדיקט של ספקית סלולר יחידה. בימינו אפשר לעשות שיחות לארץ בכל מקום בעולם כולו, בכל שעה בלי פחד ממחירי ביצוע שיחה רמים באופן קיצוני ואינם הגיוניים.

שירות ענן מחשוב - רלוונטי עבור כל עסק
כדי שהלקוח לא יציב בבית העסק שלו שרת מחשב ממשי, בעל העסק קונה מוצרי שרתים ומשאבים של שרתים, כמו שמזמינים שירות מספקית אחרת, היא למעשה הספקית של מחשוב הענן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI