דף הבית חינוך ולימודים חינוך אחר היתרונות בהוראה עם מקרנים
היתרונות בהוראה עם מקרנים
slavgo 16/03/12 |  צפיות: 4095

אף אחד לא יכול לא לשים לב או אף להתייחס להתקדמות ולשינויים שחלו עלינו בעת האחרונה. עולם הצעירים או שתקראו לזה עולם הנוער השתנה לגמרי, בדיוק ככה...נעשו לדור המחשב הנייד והפייסבוק. מתי בעידן האחרון בצפיתם ב ילד "יורד לשכונה" סתם בשביל לראות מקרוב מי נמצא, להנות בשיתוף עם חברים, לרכב על אופניים? אני בהחלט אפילו לא מדבר על מחבואים או שמא חממות שככל הנראה נעלם מן העולם המודרני. המצב שונה זוכרים את אותו הלוח הירוק הענק שהיה תלוי בכיתות בית ספר? מהסוג שכתבו עליו בהיעזר גירים. כן, כן..גיר אותו החפץ שהיינו מעלימים למורה, הורסים, מפוררים לאבקה ועוד יצירות אומנות כאלה ואחרות. בכל אופן, אותו לוח מדובר כאן בהחלט לא קיים שנים – החליף אותו הלוח המחיק. לוח אפור, משטח נקי יחד עם טושים מחיקים מה שהעצים על הנוחות, ובוודאי אפילו על הסדר והנקיון. אגב, אותו לוח מדובר כאן עוד ישנו באוניברסיטאות...אך העדכון האמיתי הינו המכשיר האדיר שנקרא מקרן. אבולוציית המקרן זוכרים את אותו המקרן? המכשיר הזה שהיו מקרינים איתו בעבר שקופיות בקולנוע? אז מהקולנוע זה יצא, ועבר לבתים. אגב, תגחחו...אך בהחלט נעזרים לפעמים במקרן שקופיות או לחילופין שנקרא לו ברקו. אך נחזור לענייננו, המקרן היווה לפני זמן לא רב כלי לעסקים, דבר חשוב שקיים אך ורק בחברות עצומות ומבוססות. עם השנים מחירי המקרן ירדו, כך כמו כן מחיר האחזקה שלהם ונכנסו עוד ועוד מקרנים לסוהו, ענף העסקים הבינוניים. השלב השני, זה כניסת המקרנים לשוק הפנאי – מדוע שרק עסקים יהנו? עלות הטיפול סביר, חוויית הצפייה ובכלל ההווי שהמקרן יוצר סביב אקט הצפייה הינו גדול בצורה ניכרת מצפייה בטלוויזיה דקה ככל שתהיה...גודל המסכים נבדל ודאי – ובכלל, מי לא מתעניין "בקולנוע בדירה". המקרן האינטראקטיבי ובכל זאת התקדמנו, ויש לנו קולנוע ביתי, ואולי בנוסף מכונת פופקורן ליד בשביל החוויה. הרי בני האדם אף פעם לא עוצרים, לא כך תוכנת המוח האנושי – לא באמת נסתפק במקרן קולנועהלא כן? ובכל זאת ישבו וחשבו.. ותנחשו מה, מצאו שילוב מדליק למדי של מקרן, עט ולוח. מבולבלים? אפילו אנו. תחשבו על מורה שאיננו מוכרח להסתפק בציורים על גבי הלוח אלא גם פשוט להקרין על הלוח מצגת או לחילופין תרשים או לחילופין תמונה כזו או אחרת ולהוסיף הערות בכתב על משטח התמונה עצמה, לכתוב על גבי התרשים. נשמע פשוט, לא כך? פרקטי מאוד, המקרנים האינטראקטיבים אפילו מקבל תאוצה רבה במכללות, בתי ספר ואוניברסיטאות מרובות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 slavgo


 


מאמרים נוספים מאת slavgo
 
מקרנים להשכרה בתל אביב
כמעט כל יום עיון או לחילופין כנס מקצועי נמדד בסיכומו של דבר בעלויות בהשוואה לתועלת, או התפוקה בהשוואה לתשומות שהושקעו בכנס. כיון שכך, מחשבים המארגנים כמעט כל חלק ציוד וכול שירות שניתן בהקשר ליום כחלק ממנו. השכרת מקרנים, כתוצאה מזה, תחושב כחלק מהעלות מטעם יום העיון או לחילופין הכנס המקצועי.

שימושים שונים לעמדות המידע האינטראקטיביות
עמדות המידע או עמדות שירות עצמי, הנקראות וגם קיוסק או עמדת מולטימדיה בשמם הנפוץ. הקיוסקים נמצאים באתרים רבים ושונים, ממוסדות ציבוריים, מוזיאונים ועד לבתי עסק ואפילו באירועים ומשמשים למגוון רב של שימושים ומטרות.

כניסת המקרנים לביתנו
לא קיים כל ספק שהשימוש בלוח, טושים מחיקים וגירים הולך וחולף מן החיים ואילו מקרנים ומסכי הקרנה רק הולכים ומשתכללים ותופסים מקום מרכזי בחיינו

היתרונות בהוראה עם מקרנים
16/03/12 | חינוך אחר
זוכרים את אותו המקרן? המכשיר הזה שהיו מקרינים איתו בעבר שקופיות בקולנוע? אז מהקולנוע זה יצא, ועבר לבתים. אגב, תגחחו...אך בהחלט נעזרים לפעמים במקרן שקופיות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI