דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה זכויות הפרט תנאים סוציאליים לעובדים הזרים
תנאים סוציאליים לעובדים הזרים
דנה קמר 22/03/12 |  צפיות: 14218

עובדים זרים החיים בישראל אינם מודעים לזכויות שעומדות בפניהם במסגרת עבודתם בארץ. עובד זר זכאי לתנאי עבודה זהים לאלו של העובדים הישראלים, ויש לתת להם את כל התנאים הסוציאלים המגיעים להם על פי חוק. עוסקים שלא יעמדו בתנאי ההעסקה של עובדים זרים, עלולים להיות חשופים לענישה במסגרת החוק.

תנאי תשלום לעובדים הזרים

שכר – לפי החוק השכר הבסיסי המגיע להם זהה לשכר המינימום הקיים באותה העת בישראל. מומלץ להשוות בין חברות סיעוד שונות על מנת לבדוק מה הוא השכר המגיע לעובד לפי תנאי ההעסקה עם חברת הסיעוד. השעות להם זכאי המטופל ישולם בשכר לעובד הזר דרך הביטוח הלאומי. ניצולי שואה זכאים לעזרה כספית נוספת באמצעות קרן הרווחה לנפגעי שואה. לפני העסקת העובד יש לקבוע עמו את המטבע בו הוא רוצה לקבל את המשכורת.

דמי הבראה – לעובדים הזרים מגיעים דמי הבראה על סך של כחמישה ימים בשנה. הוא זכאי לדמי ההברה רק במידה והוא השלים שנת עבודה שלמה. גובה דמי ההבראה נקבע בכל שנה.

פנסיה – ככל עובד אחר בישראל, העובדים הזרים זכאים להפרשה לקרן פנסיה לאחר תקופת עבודה מסוימת. בסיום תקופת ההעסקה, יועברו אליו הסכומים שנצברו. מאחר ולא ניתן לפתוח חשבון מיוחד עבור העובד הזר למטרה זו, על המעסיק לשמור כספים אלו ולהעביר לו אותם בעת עזיבתו.

ביטוח לאומי – יש לשלם עבור העובד הזר ביטוח לאומי, אשר מכסה לו מקרים שונים כמו, הריון, תאונות עבודה, אובדן כושר עבודה וכו'.

פיצויי פיטורין – במידה והעובד הזה פוטר מעבודתו, הוא זכאי לפיצויי פיטורין על סכום ששווה לשכר חודשי עבור כל שנה בה עבד אצל המעסיק.

דמי כיס שבועיים – לפי החוק, עובד זר זכאי לדמי כיס בכל שבוע לפי סכום שמוגדר מראש.


תנאים סוציליים לעובדים הזרים

חופשה שנתית – על פי החוק העובדים הזרים זכאים ממעסיקם לחופשה של שבועיים בכל שנה.

ניתן לנצל את ימי החופש לאחר שנת עבודה. ישנה אפשרות לפדות את ימי החופשה במידה ולאחר סיום העבודה של העובד הזר אצל המעביד נותרו לו עוד ימי חופשה אותם לא ניצל.

ימי מחלה – עובד זר זכאי לימי מחלה בדומה לעובד ישראלי. בכל חודש זכאי ל-1.5 ימי מחלה, כאשר עבור היום הראשון הוא לא מקבל כסף, ביום השני והשלישי זכאי לקבל כ-50% משכרו ומהיום הרביעי והלאה זכאי לקבל כ-75% משכרו הרגיל.

חופשות בחגים – העובדים הזרים זכאים לקבל 9 ימי חופשה על מנת לחגוג את החגים שלהם. מומלץ לברר עם העובד מה הם החגים שלהם ומתי הם חלים על מנת להיערך בהתאם.

ביטוח רפואי – בזמן השהייה של העובד הזר בבית המטופל, יש לבטחו בביטוח רפואי מיוחד עבור עובדים זרים. האחריות לביטוח זה חלה על המעסיק ויש לוודא כי לחברת ביטוח שדרכה נעשה הביטוח, יש רישיון בתוקף מהמפקח במשרד האוצר, המאשר לו הענקת ביטוח זה לעובדים הזרים. הביטוח חייב לכלול סל שירותים שנקבע בצו עובדים זרים.

יום חופשי בשבוע – העובד זכאי ליום חופש במהלך השבוע, בו הוא לא חייב ללון בבית הקשיש בו הוא מטפל. במידה והוא בוחר לעבוד ביום החופש, צריך לתגמלו כספית בהתאם. מומלץ להגדיר מבעוד מועד את יום החופש ואת שעת היציאה והחזרה אל הבית.

בנוסף יש לספק לעובד הזר תנאי מחיה נאותים, חדר מגורים ואוכל מתאים אשר יספק אותו. אל תשכחו לרגע שהעובד הזר עזב את כל מה שהיה לו בארץ מוצאו על מנת לעבוד בישראל וגם כך קשה לו. על מנת להקל עליו את השהייה, דאגו לדאוג שהוא מקבל את הזכויות המגיעות לו. כתוצאה הוא ישמח לתת את השירות הטוב ביותר ליקירכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה קמר


 


מאמרים נוספים מאת דנה קמר
 
מקלחון פינתי - למה זה טוב?
05/06/12 | רהיטים
כיום ישנו מגוון רחב של מקלחונים בשוק, כך שקל ללכת לאיבוד בין ההיצע. למקלחון הפינתי ישנם יתרונות רבים שתוכלו לקרוא עליהם במאמר הבא.

מדפים למחסן
על מנת לייעל את המחסן לעסק יש צורך להשתמש במדפים בצורה יעילה.

תנאים סוציאליים לעובדים הזרים
למרות שאין זה כך, העובד הזר בישראל זכאי לתנאים סוציאליים הכמעט זהים לתנאים של עובד ישראלי. במאמר מובאים התנאים להם הם זכאים.

מילוי שיער לגברים
כיום ישנם מגוון פתרונות של מילוי שיער לבעיית ההתקרחות אצל הגברים. במאמר מוצגות השיטות השונות הקיימות היום בשוק למילוי שיער אצל גברים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI