דף הבית חינוך ולימודים ליקויי למידה כיצד מטפלים כיום במגוון של לקויות למידה הנגרמות עקב הפרעת קשב וריכוז?
כיצד מטפלים כיום במגוון של לקויות למידה הנגרמות עקב הפרעת קשב וריכוז?
אתי קסנר 29/03/12 |  צפיות: 4417

כמדומני, מה שהשתנה בשנים האחרונות זאת המודעות לנושא. האנשים, ובמיוחד זה רלוונטי להורים ומורים, נהיו מודעים לנושא של לקויות למידה ונושא של טיפול בלקויות למידה. לפעמים נדמה שהמצב כיום אף מוגזם, כל ילד בלי הבחנה נשלח להיבדק על נושא היותו סובל מהפרעת קשב.

כיצד תוכלו לאתר סימנים מחשידים שילדיכם סובל מאיזשהן לקויות למידה?

קודם כל חשוב מאוד שההורים ישמרו על קשר הדוק עם מורי הילדים שלהם ויתעדכנו תדיר על ההתנהגות שלהם בכיתה, ציונים שלהם וכדומה. את המידע שהמורה מעביר לכם תוכלו להוסיף להיכרותכם את הילד שלכם, וכך תוכלו להסיק ביתר בירור האם אכן קיימת בעיה שמצריכה בדיקה. אם גם אתם וגם המורים שמים לב שהילד לא מצליח להתרכז מעבר ל-10 דקות, סובל מדיסלקציה, מתקשה לזכור מידע מתחומים שונים אחד אחרי השני או סובל מתסמונת טורט – יש סיכוי שילדיכם בעל לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.

איך תטפלו בילד שלכם אם הוא נמצא כבעל לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז?

קודם כל, לפני הפנייה לרופאים, חשוב שכל הורה יזכור כמה כללי ברזל: גם אם הילד שלו לא סובל מאיזשהן לקויות למידה, וודאי וודאי אם כן, יש צורך בסדר יום מסודר לכל ילד בכל גיל. תגדירו שעה בה הוא ילך לישון, יקום, יוכל וכהנה וכהנה דברים. הפעולות הפשוטות הללו יכולות מאוד לעזור לילדיכם אם הם סובלים מהפרעת קשב וריכוז, אך גם אם הם לא, החשיבות של סדר יום מוגדר ומסודר לבריאות הילד – לא תסולא בפז.

טיפול רפואי בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז

מעבר לנושא של סדר היום, חשוב כמובן להראות את הילדים שלכם לרופאים מומחים. הראשון בתור צריך להיות הנוירולוג, שיבדוק את מערכת העצבים והמוח של ילדיכם וישלול בעיות חמורות יותר מאשר לקויות למידה שנגרמות עקב הפרעות קשב וריכוז. אחרי כן צריך לעבור לשלב של אבחנה וטיפול שנעשים באופן משולב על ידי פסיכולוגים ופסיכיאטרים. הטיפול המשולב הזה נותן בדרך כלל את התוצאות הטובות בהתמודדות עם הפרעות מסוג זה.

ממה יש להיזהר במהלך הטיפול בלקויות הלמידה והפרעת קשב וריכוז?

אחת השיטות הנפוצות בהן פסיכיאטרים מטפלים בבעיית קשב וריכוז שגורמת למגוון לקויות למידה, היא על ידי מתן ריטלין. ריטלין זאת תרופה חזקה שמדכאת את התסמינים של הפרעת קשב וריכוז ועל ידי כך מטפלת בבעיות של לקויות למידה. הסכנה של השימוש בריטלין נובעת מהעובדה שהתרופה מטפלת רק בתסמינים ולא בבעיה עצמה, ויתרה מכך, כאשר הילד מפסיק ליטול אותה, הוא יכול לסבול מהחמרה בתסמינים של הפרעת קשב וריכוז.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אתי קסנר

גלגל הצלה,

נוצר ע"י אתי קסטנר, מומחית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים

בראשון לציון.



 


מאמרים נוספים מאת אתי קסנר
 
הפרעות קשב וריכוז – ממה הילד שלכם סובל ? אתם יודעים ?
הפרעות קשב וריכוז – לטפל בשורש הבעיה בצורה הנכונה והיעילה ביותר

הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון – לשים לב למצבו של הילד ולהגיש עזרה במהירות
הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון – לשבור את מעגל ההרס וחוסר ההצלחה

הוראה מתקנת – מתי התחילו להיעזר בשיטת ההוראה המתקנת ?
הוראה מתקנת - למה חשוב לאפשר לכמה שיותר אנשים לרכוש השכלה ?

הוראה מתקנת – לממש את הפוטנציאל האישי
הוראה מתקנת – איך נוסד המכון

הוראה מתקנת - תקן אותי אם אני טועה
הוראה מתקנת - הכנה לחיים הבוגרים

זיהוי הפרעות קשב וריכוז בגיל הרך
שובבות של ילדים או הפרעות קשב וריכוז – איך מבחינים בין השניים?

לקויות למידה- אז מה?
לקויות למידה- אבחן וטפל עוד היום מכירים את זה שהילד שלכם חוזר הביתה בשעה שתיים, זורק את התיק והמעיל על הרצפה ומייד מתיישב על המחשב עד שאתם קוראים לו לאכול?

הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון- משפחה וחברים
הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון - מה יהיה עם מושיקו? מושיקו נולד למשפחה חסרת אמצעים. אחיו הגדול היה בחור מבריק מאין כמוהו, הוא היה מצוין במתמטיקה, פתר תרגילים במהירות ואף עזר לאחרים. כמו כן, היה אחיו הגדול שחקן כדורגל מעולה ומקובל מבחינה חברתית.

הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון – להפוך את הדרכים העקלקלות לקלות
הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון- ללמוד בדרך הישרה שלך קיימות אינטליגנציות שונות, ביניהן: אינטליגנציה לוגית מתמטית, אינטליגנציה לשונית, אינטליגנציה מוסיקלית, אינטליגנציה מרחבית, אינטליגנציה גופנית- תנועתית, אינטליגנציה בן- בן אישית, אינטליגנציה תוך- אישית ואינטליגנציה נטורליסטית. ייתכן כמובן כי קיימות עוד. מה עשויה מערכת החינוך להבין מכל אלו? מערכת החינוך עשויה להבין כי כל התלמידים שונים זה מזה ולכל אחד צורת החשיבה אשר אופיינית לו.

מהן הפרעות קשב וריכוז?
קיים מידע רב על תופעה הזו של קשב וריכוז המסתובב ברשת שכבר קשה לדעת האם המידע מדויק ועד כמה. הפרעות קשב וריכוז (ADHD) היא תופעה השנויה במחלוקת
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI