דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש דיכאון - טיפול בדיכאון
דיכאון - טיפול בדיכאון
הארי בראון 03/04/12 |  צפיות: 3953

בשביל לטפל בנושא של דיכאון, חשוב קודם להבין שזה אכן המצב ממנו אותו אדם סובל. ניתן לבדוק זאת בצורה כזאת, במידה ואותו אדם חווה חלק מהתסמינים הבאים במשך יותר משבועיים רצוף, בין התסמינים המראים על דיכאון: תחושת עצבות ממושכת, תחושות של ייאוש, מוטיבציה ירודה, חוסר חשק, נטייה לעצבנות, תחושות של חוסר שייכות ואשמה. תסמינים נוספים של דיכאון יכולים לבוא לידי ביטוי בשינויים גופניים רבים כמו: תשישות, קשיי שינה, שינה רבה, אכילה מופרזת או אי תיאבון, ירידה בחשק המיני ועוד מגוון של תסמינים שהתקיימות של חלק מהם אצל אדם מסוים מראים שאותו אדם סובל מדיכאון ושיש לטפל בנושא.

דיכאון – שיטות הטיפול השונות

ישנן מגוון שיטות של טיפול בדיכאון בין השיטות הנפוצות והאפקטיביות בנושא זה ניתן למצוא את: טיפול בינאישי, טיפול אשר מתמקד ביחסיו של המטופל עם הסביבה והקרובים אליו ומנתח את הדיכאון בתוך ההקשר החברתי. טיפול קבוצתי, הטיפול הזה מתבצע בקבוצה של מטופלים אשר המשותף לכולם הוא העובדה שהם סובלים מנושא של דיכאון, הטיפול מתבצע בהנחייתו של איש מקצוע. טיפול קוגניטיבי התנהגותי, מטרתו של טיפול זה הוא לגרום לשינוי בצורת המחשבה השלילית ודפוסי המחשבה המכלילים המובילים לדיכאון. טיפול פסיכו דינמי, טיפול זה מבוסס על ניתוח היחסים של המטופל עם הוריו ועם משפחתו, הבנת תהליכים שהוא עבר בילדות והשפעתם על מהלך החיים של המטופל. ישנם גם מגוון טיפולים אלטרנטיביים שונים המציעים גם הם מענה לטיפול בכל הנושא של דיכאון.

דיכאון – טיפול תרופתי

אחד הטיפולים היעילים והפופולאריים ביותר לטיפול בנושא של דיכאון הינו טיפול תרופתי. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של תרופות נוגדות דיכאון, חלקן נחשבות למועילות ולאפקטיביות באופן מיוחד. כדאי להתייעץ עם פסיכיאטר מוסמך לגבי התרופה הנחשבת למומלצת ביותר עבורו ולגבי המינון המומלץ של אותה התרופה אותו מומלץ לקחת. מי שלא רוצה לקחת תרופות  כימי קליות יוכל לקנות בבתי המרקחת השונים גם תרופות טבעיות ללא מרשם רופא, תרופות אלו מסייעות לעוררות הגוף ויכולות להביא להקלה מסוימת בתסמינים השונים של הדיכאון.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הארי בראון


 


מאמרים נוספים מאת הארי בראון
 
הפרעות קשב וריכוז – מבוגרים – לא מאוחר מדי
הפרעות קשב וריכוז – מבוגרים, ניתנים לטיפול גם בגילאים אלו ובמידה וניתן לטפל ולהקל על החיים, אז למה לא..

דיכאון - טיפול בדיכאון
לצד הטיפול התרופתי, ישנן מגוון רחב של דרכים באמצעותם ניתן לטפל בנושא של דיכאון

יעוץ זוגי – מי במרכז?
לעיתים זוגות צריכים לקבל יעוץ זוגי, בכדי לקבל כלים כיצד לשים את הזוגיות שלהם במרכז..

שיניים תותבות – כיצד ניתן לשמור עליהן?
26/03/12 | רפואה
כמו שיניים רגילות, גם על שיניים תותבות צריך לשמור ולטפל במידת הצורך

לימודי שוק ההון – עשה זאת בעצמך.
12/02/10 | שוק ההון
לימודי שוק ההון הם מצרך מבוקש מאוד – כך לומד כל מי שגולש ברשת. מדוע שלא תכין לך בעצמך לימודים שכאלה מחומרים שניתן למצוא בכל בית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI